Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Rubber
#3455042
Hey.

Ons hondje is, volgens een bloedtest dan, overgevoelig voor een aantal soorten vlees. Na wat zoeken weet ik niet of wat wij hem willen geven wel voldoende is zodat hij alles binnen krijgt.
Om te beginnen wilde ik eerst 6-8 weken uitsluitend alaska paard voeren. Dit zodat we kunnen kijken of de jeuk minder wordt of weg blijft.
Hierna wilde ik van alaska en/of kb langzaam gaan uitbreiden met
Konijn
Zalm (max10% per week)
Eend

Fazant en kwartel zouden we moeten proberen hoe hij hierop reageert.

Dit zou dus een menu zijn zonder pens al willen we als hij het goed doet toch eens proberen of hij jeuk krijgt van rund. In de alaska rollen zit ook groente maar is dit dan voldoende?

Momenteel krijgt hij happy dog piemonte.

Ons hondje is trouwens ongeveer 13 maanden. Weten het niet precies omdat hij uit Griekenland komt :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3455051
Als je wil elimineren met kvv is het wel verstandig in ieder geval een kvv te kiezen zonder toevoegingen. Dus ook zonder groente. Want stel hij reageert hier op, is hij dan allergisch voor paard of voor de groente?
Alaska lijkt aan alle mixen groente toe te voegen, dus voorlopig zou ik het dan even bij KB (of een ander merk dat niets toevoegt) houden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455065
Ik zou ook geen Alaska geven vanwege de groente.
Je zou, als je graag pens wil voeren, ook aan KB lam kunnen denken. Die bevat namelijk lamspens. Maar het kan geen kwaad hoor als je hond geen pens krijgt.
Door Rubber
#3455086
De groente zijn we niet zo bang voor. Hij krijgt nu ook vaker wortel en bloemkool en dat gaat goed.
Lamspens zou ook geen optie zijn.
Tevens is alaska hier in de buurt (zuid limburg) verkrijgbaar bij een winkel waardoor het makkelijk is om een kleinere hoeveelheid te halen.
Door Too
#3455088
De antwoorden van pluk en pike zijn natuurlijk niet zo heel gek ; voor een echte, zuivere eliminatie zijn groenten of elke andere toevoeging (ook qua beloning en kauwdingen) een no go.

Wanneer jij denkt dat groenten geen probleem opleveren dan is dat natuurlijk ook prima.

Je kunt een hond best 6-8 weken heel eenzijdig of incompleet voeren dus 6 weken paard en van daaruit verder dat kan.
Persoonlijk zou ik op termijn wel kijken naar nog een 3e of 4e merk omdat elke maker toch wat andere verhoudingen hanteert en bv wel/geen nier of lever gebruikt, alleen hart als orgaan toepast etcetc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door