Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3454276
Hoi,

Heel wat jaren geleden bestelde ik altijd online kvv & barf, wat heel goed beviel. Alleen was dat de afgelopen jaren niet meer nodig, doordat onze dierenwinkel steeds meer en meer vriezers plaatste en meer aanbod kvv/barf kreeg.

Nu was ik laatst weer bij de dierenwinkel om in te slaan, en ineens waren bijna alle vriezers weg… wat blijkt; de laatste die er nu nog staan gaan ook weg als het vlees op is, te hoge prijzen en teruglopende klandizie… :'( :'(

Aangezien hier voor de rest niet echt iets in de buurt zit, moet ik maar weer gaan bestellen. Dit weekend haal ik dan ook maar weer een klein vriezertje bij van marktplaats.

Maar mijn hemel wat een prijzen betaal je tegenwoordig voor kvv!! :-[ Vroeger kreeg ik het dan ook altijd nog gratis geleverd, nu zie ik overal bezorgkosten van €10+!

Ik zie wel dat lotgering zoals altijd nog spotgoedkoop is vergeleken met de rest, maar destijds werd mij verteld dat de kwaliteit niet goed was. Is dat nog steeds zo? Hebben jullie andere tips waar ik goede kwaliteit vlees kan halen zonder de hoofdprijs te moeten betalen? Moet wel leuk blijven met 3 honden :-[
#3454280
Goed en betaalbaar ik vrees dat die 2 woorden heden ten dagen niet meer in 1 zin passen. Ik ben gaan schipperen. De ene week krijgen ze hier kvv en de andere week barf. Qua het spiervlees heb ik concessie gedaan door 1x in de week MDM te voeren als spiervlees en 1x smuldier rundvlees, en ik geef nu 2-3x in de week botmixen van Dogmeat. De kip bij de turk is nog betaabaar soort van. Dus ze krijgen nu 2x per week kip ipv 1x. Qua kvv ik bestel voornamelijk de grootverbruikslijn van Dogmeat dat is www.best4dogs.nl minimale afname 90kg maar wordt dan wel weer gratis bezorgd. Dogmeat bezorgd vanaf 150 euro nog altijd gratis. Maar waar ik eerst 7 vriezers had staan te draaien nu 4 en ik ben nu leeg aan het voeren om terug te gaan naar 1 grote kist ivm de idiote prijzen.

Lotgering kan ik je niets over vertellen behalve dat ik links en rechts lees dat het verbeterd is. Maar zelf geen ervaring mee.
#3454285
Wellicht overbodig
Maar ik zou ook op het energielabel van de vriezer letten , als je die ev via MP koopt

Wat betreft kwaliteit KVV , dat weet ik niet .

Sommige merken hebben nog wel grootverbruik korting
Maar hoe de kwaliteit momenteel is ?

Wat Barf betreft: heb je bv een jager in de buurt ? Mogelijk kan je dan voor wat schappelijke prijzen afnemen
Zelf malen ? Dat is volgens mij toch nog altijd voordeliger dan kvv
#3454301
Ik koop KVV via de Geus diervoeding. Eén van mijn honden staat op KVV (en ben ik weer langzaam terug aan het doen op BARF). Ik bestel soms wat BARF producten bij Floris (de prijzen worden echt steeds onaangenamer). En ik heb ook een keer Lotgering besteld. Gewoon om met eigen ogen te zien. Meer dan "vulling" kan ik het niet noemen. Maar best handig als je hond bijv 600 gram per dag eet, dat je 500 gram van een ander merk geeft en dan 100 grammetje aanvult met Lotgering. Ik vond het dermate van kwaliteit dat ik het weg heb gegeven. Maar ja, ik ken meerdere mensen die dit aan hun hond(en) voeren en die honden zien er goed uit, mankeren nooit wat en bereiken ook allemaal nog eens prachtige leeftijden. Dus tja.....
#3454302
Qua vriezer: schiet jezelf nou niet in de voet. Kijk goed uit met wat je doet. Oude vriezers verbruiken vaak veel meer kWu. Ik weet niet waar je vriezer komt te staan maar houdt er ook rekening mee dat de meeste vriezers bij maximaal 0 graden of zelfs 10 graden moeten staan. Alleen Liebherr en Beko hebben nog maar een paar type vriezers die tot -15 in de schuur kunnen. En vertrouw daar Coolblue niet op, op je zoekopdracht -15 graden want dan komen er ook types omhoog die helemaal niet bij -15 kunnen! (alle Liebherr beginnende met type nummer GN kunnen NIET bij -15!!!).

Goed, wij hebben hier een vrieskist staan, dat ding verbruikt 600 kWu per jaar. Daar wordt je echt niet vrolijk van natuurlijk. Vergelijkbare kisten zijn voor de consument niet meer te krijgen hoor, want deze is 500 liter, maar om je een voorbeeld te geven: een no frost kast energielabel C van 370 liter verbruikt per jaar 179 kWu per jaar (kan niet bij -15). Reken uit je winst.
#3454311
BlissSpirit schreef: za 10 dec 2022, 10:45 Hier ook kvv ivm een oude dame en bestel altijd bij Florisvlees (Remco)
Hij bezorgd door het hele land en heeft veel verschillende merken.
En nee, ik heb geen aandelen Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
Dit geldt ook voor mij. Naast de kvv ook pens, long, konijnenoren e.a. om te drogen.

Heb wel eens bij andere leveranciers gekeken, maar die heeft dit niet, en die heeft dat niet, en dan moet je daar weer wat anders voor uitzoeken. Wat me niet altijd lukt dus dan moet ik bij twee verschillende leveranciers bestellen. Dus ook 2x bezorgkosten bestalen. De een bezorgt wat goedkoper de ander weer wat duurder. Soms bezorgen ze met post.nl. Soms komen ze helemaal niet in mijn regio. En uiteindelijk scheelde het me onder de streep 2 tot 5 euro. Daar ga ik een betrouwbare leverancier niet voor aan de kant schuiven.
#3454313
Men eerste bestelling bij Gunshies begin deze maand, alles prima verlopen, bij Lupa bestel ik ook regelmatig.

Budget wat ik voor ogen had was €5/kg lijkt dat ik dit moet verhogen, ga ook terug naar 2 dagen Kivo Rund Kip dat drukt de prijs per week wat.
#3454330
Bedankt voor alle reacties!

Ik zie dat geus diervoeding helaas niet hier levert, die valt weer af… ook even bij dogmeat gekeken, qua prijs ziet dat er heel goed uit, die 10 kilo kvv mixpakketten van hun vind ik echt nog wel goed geprijsd, en aan die €150 voor gratis verzenden kunnen we wel komen, scheelt toch ook flink in de kosten… floris lijkt op het eerste oog net een tikje duurder, gunshies zo te zien ook… ik ga het allemaal eens goed vergelijken met elkaar.

Bevalt dogmeat bij jullie goed? Heb ze ook even gegoogled maar lees toch wel wisselende reacties, al zijn die al wel verouderd. Lotgering laat ik dan toch ook maar links liggen denk ik… liever wat duurder uit voor goed voer dan goedkoop voer met alle gevolgen van dien…

Bedankt ook voor de tips mbt de vriezer. Hij komt sowieso binnen te staan, dus temperatuur is geen issue. Energielabel weet ik alleen niet. Ik zal er nog even naar kijken zodra ik hem heb, welke model het precies is. Op de foto’s af zie ik alleen dat het een bosch is. ik kan hem gratis ophalen bij iemand die er zsm van af wou, dus mocht het echt een energieslurper zijn kan ik hem altijd nog weer doorgeven en een andere gaan zoeken…
#3454332
Zal allemaal wel prima te voeren zijn aan honden en mits extra toevoegingen zoals oa groente zal dat wel oke zijn voor de gemiddelde hond maar alleen al het feit dat ze achter de rug om de afgesproken kvv samenstelling hebben veranderd voor een ander merk wat daar hun kvv heeft laten maken is voor mij al reden genoeg om dogmeat niet in huis te nemen, analyzes over Ca/P moet je bij hun ook niet verwachten.

Bij Hondeneten.nl heb ik ook net een bestelling gedaan, bestel nu voor min €35 en geniet gans 2023 van gratis verzending.

Gunshies kwam voor mij het goedkoopst uit (70kg) bestelling, ook altijd goed om iemand te zoeken die evt wil mee bestellen om zo toch aan die 70kg of andere voorwaarde om gratis te leveren te kunnen komen, ik kom daar net 2 maand mee toe wat ideaal is wil kvv nooit langer dan 3 maand bewaren in de vriezer.

Floris heeft ook een eigen lijn kvv (Kivo maakt die) zeer interessante prijs.
Laatst gewijzigd door Lia23 op za 10 dec 2022, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#3454333
Lia23 schreef: za 10 dec 2022, 18:52 Zal allemaal wel prima te voeren zijn aan honden en mits extra toevoegingen zoals oa groente zal dat wel oke zijn voor de gemiddelde hond maar alleen al het feit dat ze achter de rug om de afgesproken kvv samenstelling hebben veranderd voor een ander merk wat daar hun kvv heeft laten maken is voor mij al reden genoeg om degomeat niet in huis te nemen, analyzes over Ca/P moet je bij hun ook niet verwachten.

Bij Hondeneten.nl heb ik ook net een bestelling gedaan, bestel nu voor min €35 en geniet gans 2023 van gratis verzending.

Gunshies kwam voor mij het goedkoopst uit (70kg) bestelling, ook altijd goed om iemand te zoeken die evt wil mee bestellen om zo toch aan die 70kg of andere voorwaarde om gratis te leveren te kunnen komen, ik kom daar net 2 maand mee toe wat ideaal is wil kvv nooit langer dan 3 maand bewaren in de vriezer.

Floris heeft ook een eigen lijn kvv (Kivo maakt die) zeer interessante prijs.
Bedoel je degomeat of dogmeat. De eerste zit in Belgie de 2e in NL. Ik ben al jaaaaaaaaaaren klant bij Dogmeat zowel barf als kvv en ze staan hier maandelijks voor de deur en dan bestellen er ook meerdere mensen met mij mee. Natuurlijk is er weleens wat mis gegaan in die pak m beet 10 jaar dat ik daar nu bestel maar ALTIJD prima opgelost. Ik voer nu zelf pakweg een jaar met enige regelmaat kvv van Dogmeat via de de grootverbruikslijn best4dogs en ik kan niet zeggen dat ik daar ontevreden over ben.
#3454334
Dogmeat, heb het aangepast..

Heb daar heel vroeger ook nog wel eens bestelt maar honden hadden toen veel krijtachtige stoelgang dat zal nu wel beter zijn qua samenstelling vermoed ik, Natudog heb ik ergens in 2010 nog bestelt van de eerste eigenaars van dit merk.
#3454339
Krijtachtige ontlasting maakt het niet noodzakelijk een slecht merk.. Enkel eentje met wat veel vleesbot. Maar sommige honden doen het daar prima op, en hebben net brij op merken met minder bot.
En als jouw hond daar wel krijt op poept, voer je beter een ander merk of voer je het in combi met vis oid.
#3454435
Hmmm ik denk toch dat dogmeat het niet gaat worden… ik vind het met name erg lastig dat er niks aan informatie staat bij hun kvv… ik geef voor het grootste deel kvv en maar af en toe een barf maaltijdje, het merk wat ik hier in de dierenwinkel haalde (kbraw) had precies op het label staan wat er in zat qua organen enzo, bij dogmeat kan ik daar helemaal niks over vinden eigenlijk? En dan ga ik gelijk twijfelen of de samenstelling dan wel goed is, zeker als de prijs zo “mooi” is vergeleken met de concurrenten…

Zie dat ze kbraw ook bij floris hebben, wel flink duurder dan het in de dierenwinkel was, maargoed… denk dat ik daar toch eens ga bestellen, de bezorgkosten neem ik dan ook maar voor lief. Net wat jullie zeggen, goede kvv voor een leuke prijs lijkt het niet meer te worden, dan maar mijn budget even flink wat bij gaan stellen :-\ Het is niet anders!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door