Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door DjangoChuckBalou
#3453657
Hoi,

Omdat wij erg veel trainen met onze hond en daarbij voedselbeloning gebruiken zit ik erover te denken om deels terug over te gaan naar brok zodat ik de brok kan gebruiken als beloning.
Nu gaan er namelijk wel erg veel snoepjes doorheen op een dag.

Hij zou dan overdag dus de brok krijgen tijdens het werk en savonds kvv

Ik lees nogal wisselende ervaringen op internet, dat het wel kan en ook dat het niet kan of alleen met koudgeperste brok.
Ik zou sowieso een brok kiezen met hoog vleesgehalte.

Ik hoor graag jullie mening hierover
Bedankt!
Door Lizzy
#3453725
Voor brokken moet je echt op een brokkenforum zijn. Ik kan (en wil) er echt geen zinnig woord over zeggen. Ik zou zelf alleen willen zeggen : zo min mogelijk. Echt, zo min mogelijk.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3453867
DjangoChuckBalou schreef: wo 30 nov 2022, 20:36 Omdat wij erg veel trainen met onze hond en daarbij voedselbeloning gebruiken zit ik erover te denken om deels terug over te gaan naar brok zodat ik de brok kan gebruiken als beloning.
Nu gaan er namelijk wel erg veel snoepjes doorheen op een dag.

Hij zou dan overdag dus de brok krijgen tijdens het werk en savonds kvv
Waarom zou je iets wat je als beloning wilt gebruiken ook als maaltijd geven???
Dat lijkt me niet helemaal logisch.

Gevriesdroogd of luchtgedroogd lijkt mij de meest ideale beloning.
Door Lia23
#3453871
Heb dit een tijdje gedaan met de Brok Farmina Pumpkin, in mijn ogen de beste brok op de markt momenteel nu dat Champion petfoods (Orijen/Acana) is overgenomen door Mars.
Maar omdat ik 1 van brok af wou en 2 ik het toch niet ideaal vond als beloning na 2 trainingen overgegaan op gedroogde long als beloning die laag in vet zijn, dat is letterlijk hap slik weg ideaal tijdens het te trainen.
Door DjangoChuckBalou
#3454002
Rik01 schreef: za 03 dec 2022, 00:11 Waarom zou je iets wat je als beloning wilt gebruiken ook als maaltijd geven???
Dat lijkt me niet helemaal logisch.

Gevriesdroogd of luchtgedroogd lijkt mij de meest ideale beloning.
Ik wil het tijdens het trainen gebruiken en zo dus compenseren met de maaltijd. Anders krijgt hij op sommige trainingsdagen namelijk wel erg veel eten binnen als hij en zijn normale portie kvv krijgt en alle beloningen nog daarnaast. Hij krijgt het dus niet zo in z'n voerbak ofzo
Door DjangoChuckBalou
#3454003
Lia23 schreef: za 03 dec 2022, 08:08 Heb dit een tijdje gedaan met de Brok Farmina Pumpkin, in mijn ogen de beste brok op de markt momenteel nu dat Champion petfoods (Orijen/Acana) is overgenomen door Mars.
Maar omdat ik 1 van brok af wou en 2 ik het toch niet ideaal vond als beloning na 2 trainingen overgegaan op gedroogde long als beloning die laag in vet zijn, dat is letterlijk hap slik weg ideaal tijdens het te trainen.
Gedroogde long gebruik ik nu onder andere ook inderdaad, een fijne beloning.

Een vriendin van me voert brokken van darf dus ik heb daar nu een zakje van meegenomen om is te proberen. Hij eet het in ieder geval goed en doet het ervoor dus dat is fijn.
Door DjangoChuckBalou
#3454004
Too schreef: za 03 dec 2022, 09:53 Kun je dan niet een deel van het voer drogen en daarmee belonen?
Zelf dingen drogen zie ik niet zo zitten, heb het een tijdje gedaan maar het is mij echt teveel werk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door