Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Desiree van de Beek
#3453627
Hallo allemaal
Ik krijg volgende week een nieuwe west highland white terrier pup.
Nou wilde ik graag bestellen bij Floris vlees omdat in de buurt de dieren winkels erg karig assortiment KVV hebben. Heb al carnibest puppy gekocht en een klein zakje Energique nou ben ik van de laatste niet gecharmeerd kende deze nog van mijn oude hond.
Maar wat kan ik beter bestellen Food box KVV kleine hond of food box compleet Puppy .? Dan heb ik meerdere merken bij elkaar. En heeft een puppy niet extra dingen nodig voor de groei ?
Ook heb ik al in ijsblokjes bakjes diverse groente puree gemaakt. Het kleine ding weegt maar weinig dus neem aan dat een blokje genoeg is per dag ?
Door Lizzy
#3453631
Als het goed is, heeft de puppy niks extra's voor de pup. Carnibest is qua inhoud ook hetzelfde alleen is het fijn gemalen tot paté. Dat is leuk als je op 4 weken pups van een mini ras af gaat spenen (denk ik) maar voor een 8 weken oude west highland white terrier pup nergens voor nodig hoor! Je kunt gewoon de volwassen versie geven!

Ik weet niet wat een ijsklontje weegt en hoeveel KVV ze krijgt maar ik denk wel dat 1 klontje om te beginnen leuk is.

Heel veel plezier met je pup!
Door Too
#3453632
Puppen kvv is alleen naar fijner gemalen dan volwassen honden kvv. Qua voedingsstoffen is er geen verschil
Het is vooral bedoeld om af te spenen
In jouw situatie zou ik voor 'kleine hond' kiezen
Gebruikersavatar
Door pike
#3453634
En de hoeveelheid groente die je bijvoert is afhankelijk van de hoeveelheid eten die je geeft. 10% aan groente is voldoende. Dus per 100 gram voer heb je dan 90 gram kvv en 10 gram groente.
Veel plezier met de Westie :D
Door Desiree van de Beek
#3453643
Bedankt ! Dan gebruik even de eerste dagen wat ik heb want Floris levert in zuid Limburg pas op 15 dec.
Ze krijgt bij de fokker brok, ze moet ook nog worden omgezet.
Dus groente krijgt ze erbij en 1 x per week een vet visje , is dat bij de kvv of moet ik dan wat aftrekken kwa gram ?
En een eitje een per week.
Zit ik dan goed kwa voeding ?
Gebruikersavatar
Door pike
#3453732
Eitje en visje kan je gewoon extra geven.

Wat de foodboxen betreft zou ik het niet weten. Geen ervaring mee. Mijn voorkeur heeft het niet, ik scharrel liever zelf mijn mix aan soorten en merken bij elkaar. Maar dat is iets puur persoonlijks.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door