Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
#3453739
Lizzy schreef: do 01 dec 2022, 17:15 Ik zou het niet doen als ik jou was. Ik heb het recent gehad en het was zure zut zooi. Echt 10 keer beh. Kijk, ik vind het helemaal niet erg dat je je bio certificaat niet wilt verlengen. Maak daar dan A)geen geheim van en zet het netjes op je website en verpakking dat je niet langer bio bent maar B)ga geen zure rotzooi verkopen gewoon. Dat moet een KVV fabrikant echt in de bips bijten. Als consument moeten we ze daar massaal voor afstraffen. Vind ik.
Thankx, ik wilde je al vragen hoe lang het geleden was...dit zegt mij genoeg. Dan pas ik nog even.

Op vers fora wordt Darf het afgelopen jaar regelmatig besproken en ook daar lees ik precies mijn en dus ook Lizzy's ervaring. Zuur, rijp, putlucht. Rollen die ontdooid geleverd worden. Ook bij mij. Gedraaid op maandag en donderdag bij mij geleverd en dan echt gewoon nog zacht,nauwelijks koel te noemen...Honden die het niet meer willen eten etc. Ik loop nu ook alzo'n 20 jaar mee in het vers voer wereldje en Darf heeft de foute afslag genomen sinds ze over gegaan zijn op worsten ipv plakken. Toen is het gelazer begonnen. Ik bestel wel weer gewoon carnibest, ja ik weet de premix en eventueel rijst maar carnibest; daar hoor je gewoon zelden tot nooit gelazer over en de kwaliteit is goed. Ik wissel dat meestal af met Best4dogs de grootverbruikslijn van Dogmeat. Ik denk dat ik maar eens ga kijken wat Kivo nu doet ter afwisseling. Want ook hier moet ik ook vriezers gaan uitzetten vanwege de idioot hoge energieprijzen en dan kan van kvv gewoon meer in 1 vriezer dan van barf heel simpel.
Door Lia23
#3453740
Best4dogs/Dogmeat schrikt me net af om te kopen, totaal niet open over de inhoud en de reden waarom Natuur en dier daar vetrokken is is toch echt een No go voor me.

Rollen die ontdooid geleverd worden zijn dat dan afnames rechtstreeks van bij Darf? wilde Oervoer bestellen blijkt dat ze met Post nl leveren, instant geschrapt van mijn lijstje
Door Cindy de Wolf
#3453741
Lia23 schreef: do 01 dec 2022, 19:17 Best4dogs/Dogmeat schrikt me net af om te kopen, totaal niet open over de inhoud en de reden waarom Natuur en dier daar vetrokken is is toch echt een No go voor me.
Ik ken Dogmeat juist als heel open, ben er ook al 2x wezen kijken bij de productie en de rest van het bedrijf. Ook zijn ze in de regel open over wat erin zit.

Waarom ga je niet barfen? Want ogenschijnlijk is er geen 1 merk goed. En wat hier op BP ook altijd gezegd wordt; gok nooit op 1 paard/merk, en dat is niet zonder reden. Als je barft weet je precies hoe/wat. Ik heb hier een complete barfkeuken je kan het zo gek niet bedenken of het staat er ter verwerking. Lintzaag, accu snoeischaar, vacumeermachine (de echte dus niet zo'n zuigdingetje) er staan 2 knoeperds van vleesmolens en toch kies ik nu voor even het gemak van kvv 1 x in de 2 weken.
Door Cindy de Wolf
#3453742
Lia23 schreef: do 01 dec 2022, 19:17 Best4dogs/Dogmeat schrikt me net af om te kopen, totaal niet open over de inhoud en de reden waarom Natuur en dier daar vetrokken is is toch echt een No go voor me.

Rollen die ontdooid geleverd worden zijn dat dan afnames rechtstreeks van bij Darf? wilde Oervoer bestellen blijkt dat ze met Post nl leveren, instant geschrapt van mijn lijstje
En ja dat kwam rechstreeks van Darf af. Ik bestel namelijk in de regel nogal veel. 100kg bestelligen per maand zijn hier geen zelfzaamheid. En dit is niet 1 gebeurt, echt meerdere keren en ik ben daar niet de enige in. Ook het verhaaltje van pens dissen ze elke keer op....reageren op echte vragen doen ze niet ook die ervaring heb ik. Wel makkelijke snelle vragen via messenger maar inhoudenlijk nee.
Door Lia23
#3453743
Cindy de Wolf schreef: do 01 dec 2022, 19:24 Waarom ga je niet barfen? Want ogenschijnlijk is er geen 1 merk goed.
Heb 50 kilo kvv die ik niet kan annuleren die maandag aankomt als die op is ga ik over op 100% barf, zocht nog een merk om het week menu ermee compleet te maken Darf puppy was qua inhoud ideaal ervoor.
Door Cindy de Wolf
#3453744
Lia23 schreef: do 01 dec 2022, 19:34 Heb 50 kilo kvv die ik niet kan annuleren die maandag aankomt als die op is ga ik over op 100% barf, zocht nog een merk om het week menu ermee compleet te maken Darf puppy was qua inhoud ideaal ervoor.
Ah vandaar.
Gebruikersavatar
Door pike
#3453745
Lia23 schreef: do 01 dec 2022, 19:34 Heb 50 kilo kvv die ik niet kan annuleren die maandag aankomt als die op is ga ik over op 100% barf, zocht nog een merk om het week menu ermee compleet te maken Darf puppy was qua inhoud ideaal ervoor.
Bedenk wel dat ook barf niet altijd en overal rozegeur en maneschijn is. Ook daar zal je je weg in moeten vinden.
Door Lia23
#3453746
pike schreef: do 01 dec 2022, 20:10 Bedenk wel dat ook barf niet altijd en overal rozegeur en maneschijn is. Ook daar zal je je weg in moeten vinden.
In Budel vlak bij me zit een top Halal slager waar ik alles van Kip, rund, en lam kan krijgen en Lupa is er ook, klaagt ook over de tekorten bij Barf producten maar er is nog voldoende te krijgen bij hun
Gebruikersavatar
Door pike
#3453812
Bestelling is binnen. De analyses van Tammenga staan (zoals het hoort) keurig op de verpakking. Eerste indruk: In bevroren toestand ziet het er goed uit.
Door Lizzy
#3453813
pike schreef: do 01 dec 2022, 20:10 Bedenk wel dat ook barf niet altijd en overal rozegeur en maneschijn is. Ook daar zal je je weg in moeten vinden.
Dit is 200% waarheid als een koe. Ik heb echt wel spullen binnen gekregen waarvan ik dacht "OMG, wat een zutzooi :-X ".
Door Lia23
#3453827
De Darf puppy afgezegd en in de plaats Tammenga kip en Konijn/Geit genomen, ik kom bij Gunshies trouwens goedkoper uit dan bij Floris (zelf met de 50kg deal van floris), woon 4 km van Stramproy in Belgie, vanaf €70kg geen verzendkosten bij Gunshies en ze brengen het tot bij men thuis (leveren standaard niet in Belgie)

Edit: 50kg niet €
Laatst gewijzigd door Lia23 op vr 02 dec 2022, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3453841
Lia23 schreef: vr 02 dec 2022, 15:50 De Darf puppy afgezegd en in de plaats Tammenga kip en Konijn/Geit genomen, ik kom bij Gunshies trouwens goedkoper uit dan bij Floris (zelf met de €50 deal van floris), woon 4 km van Stramproy in Belgie, vanaf €70kg geen verzendkosten bij Gunshies en ze brengen het tot bij men thuis (leveren standaard niet in Belgie)
Gunshies levert toch met post.nl ?? Dat valt voor mij af.
En wat is de €50 deal ??
Door Lia23
#3453846
Gunshies doet regiobezorging voor diepvries producten, bij bezorging krijg je ook niet het Postnl teken als je de bestelling plaatst, Post nl moet niet meer aan men deur komen zoveel ellende al mee gehad niet normaal.

Edit: Van hun site:
Wat houdt regiobezorging in?
Diepvries producten kunnen niet per post verstuurd worden. Deze bezorgen wij zelf. Helaas is deze bezorgmethode niet in heel het land beschikbaar.

Edit 2: via Fb pb is bevestigd dat ze elke 2 weken zelf de levering doen van diepvries om zo te kunnen garanderen dat alles bevroren aankomt.

Floris Tammenga Korting 50kg deal niet €50.
Maar ondanks die korting kwam ik bij Gunshies nog goedkoper uit oa door geen verzendkosten (+70kg)
Gebruikersavatar
Door pike
#3453853
Oh ja klopt, regiobezorging, ik zie het staan.
50 kg of meer van een merk dat bestel ik zowiezo niet. ik kan namelijk geen grote hoeveeheden kwijt. Ik koop tegenwoordig voor ongeveer een maand voer. Ik vind dat prima zo.
Door Lia23
#3454315
Darf zou ik toch niet zomaar afschrijven hoor.

Heb net 2 dagen Tammenga vleesmix en 2 Darf Emi en Casper gevoerd, nu ligt de Darf Natuur uit.
Tammenga ziet er zeker goed uit maar Darf evenzeer.

Ken nu ook het verhaal achter de slechte levering /worsten van een tijd terug , Darf werkt nu met een ander bedrijf wat de kvv voor hun levert.
Bij de vorige is er op een gegeven moment serieuze ruzie ontstaan was ook in die periode dat er het één en ander mis liep met uitleveren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door