Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Desiree van de Beek
#3453409
Hebben onlangs onze oude Westie van 16 jaar moeten laten inslapen🥲 Hij was altijd een lastige eter hij kreeg KVV nierdieet van Buddy,( had nierziekte) andere merken lustte hij niet.
Aangevuld met Biefstuk en kip.
Nu krijgen we volgende week een westie pupje van 9 weken oud. Ik wil dus beter gaan voeren heb al rollen Carnibest puppy en Energique puppy in huis. Verder ben ik bij de poulier al kippen hartjes gaan halen en eendefilet. Wil dus best ook echt barf erbij gaan doen. Voor bv 2 dagen . Wat kan ik er nog meer bij doen ? Wil gewoon het beste voor haar.
Ze staat nu op brok kan ik haar gewoon volgende week cold turkey omzetten ?
Alvast bedankt.
Door Lizzy
#3453411
Desiree van de Beek schreef: za 26 nov 2022, 16:11 Hebben onlangs onze oude Westie van 16 jaar moeten laten inslapen🥲 Hij was altijd een lastige eter hij kreeg KVV nierdieet van Buddy,( had nierziekte) andere merken lustte hij niet.
Aangevuld met Biefstuk en kip.
Nu krijgen we volgende week een westie pupje van 9 weken oud. Ik wil dus beter gaan voeren heb al rollen Carnibest puppy en Energique puppy in huis. Verder ben ik bij de poulier al kippen hartjes gaan halen en eendefilet. Wil dus best ook echt barf erbij gaan doen. Voor bv 2 dagen . Wat kan ik er nog meer bij doen ? Wil gewoon het beste voor haar.
Ze staat nu op brok kan ik haar gewoon volgende week cold turkey omzetten ?
Alvast bedankt.
Oh wat leuk, een Westie pup! Je hoeft van Carnibest geen puppy voer te gaan geven. Dit is hetzelfde voer als het normale volwassen voer maar dan fijn gemalen tot paté. Dat heeft jouw pup niet nodig. Het mag wel hoor, maar ik zou de grovere maling gaan geven als deze op is. Dat is beter voor de vertering.

Als je wilt gaan barfen moet je je daar echt eerst goed over in gaan lezen. Kippenhartjes en eendenvlees is al zo niet goed genoeg om te gaan voeren, ook niet voor erbij (omdat je daarmee de balans uit de KVV haalt). Ik raad je echt aan om je goed in te gaan lezen, te beginnen hier:

viewtopic.php?f=33&t=128897

viewtopic.php?f=33&t=133005

En ik zou haar zelf de eerste dag even hetzelfde voer geven als bij de fokker en haar de dag erop overzetten naar KVV ja.
Door Desiree van de Beek
#3453412
Oké bedankt Lizzy.
Dan hou ik het voorlopig op kvv . Heb wel gelezen om nog wat extra groentepuree te geven. Mag ik dat dan erbij doen bij de KVv als aanvulling?
Een eitje mag ik dat ook aan de pup al geven ?
Wil gewoon niet alweer zo’n lastige eter als onze oude hond.
Door Lizzy
#3453413
Desiree van de Beek schreef: za 26 nov 2022, 18:01 Oké bedankt Lizzy.
Dan hou ik het voorlopig op kvv . Heb wel gelezen om nog wat extra groentepuree te geven. Mag ik dat dan erbij doen bij de KVv als aanvulling?
Een eitje mag ik dat ook aan de pup al geven ?
Wil gewoon niet alweer zo’n lastige eter als onze oude hond.
Ja hoor, groentenmix mag zeker! Rauwe gepureerde groenten of gekookte groenten! Zeer goede aanvulling, ook voor de pup. Gewoon lekker wat erbij doen, dat hoef je niet te berekenen. Een rauw eitje met schil is ook super goed! De schil kun je tussen je vingers pletten en erbij gooien. Een rauw visje zoals een sardientje is ook super lekker voor pup, één keer per week (niet teveel want je mag daarvan niet teveel voeren vanwege een enzym in rauwe vette vis).

Wissel lekker af in merken en diersoorten, dan heb je de beste kans op een niet lastige eter!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door