Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lia23
#3450800
Hallo

Voor het menu wat ik wil geven ontbreekt nog vis, wil me liefst beperken tot wilde zalm en Makreel van goede afkomst (bevatten geen thiaminase)

Van Darf had ik al gevonden dat ze MSC keurmerk of biologische kweekvis gebruiken (MSC blijft een twijfel geval)
OerVoer Zuiver = gekweekt in Noorwegen
Runner Vismenu (zalm) = gekweekt

Wie weet er nog kvv's met zalm en of makreel die wilde niet kweek vis of biologische kweekvis gebruiken, een visboer op de markt kan ook een optie zijn maar moet eens navragen wat de afkomst daarvan is

Supermarkt evt maar dit lijkt me ook allemaal gewone kweekvis te zijn.
Door Lizzy
#3450812
Ik zou lekker een verse makreel bij de visboer halen (ik raad je aan om niet een hele makreel aan je hond te geven, dat gaat ie niet lekker vinden) en wilde zalm uit de vriezer bij de supermarkt. Of deze van de Jumbo ofzo:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3450963
Vis kvv gebruikte ik wilde zalm van Alroda.
De stukjes wilde zalm uit de vriezer zijn ook perfekt maat dat is filet, spiervlees dus zonder bot. Een echte visboer kan je ook zalmlijf en zalmkop leveren maar dat is wel altijd kweekzalm.
Door yazzie
#3451132
Van Kiezebrink hebben ze een vismix met zalm, sardien en haring. En volgens mij heeft Dogmeat een variant met kip en makreel.
Door Lia23
#3451146
Klopt maar dat is allemaal kweekvis, heb bij de Jumbo 4 doosjes 2 x 125.gram wilde zalm gekocht en dan geef ik nog eens een 100 gram makreel per week bij van de visboer.
Van het bedrijf van dogmeat wil ik sowieso al geen enkele kvv hebben
Door yazzie
#3451148
Ja, dat kan. Ik geef het merk zelf ook bijna nooit omdat er strotten en luchtpijpen in verwerkt worden en van de organen die ze gebruiken ben ik ook niet echt onder de indruk (veel long, wel hart en lever maar weinig tot geen nier). Bovendien blijven de analyses onduidelijk.

Volgens mij is Bandit nog niet genoemd, hierin is of haring of makreel verwerkt.

Hopelijk bevalt de wilde zalm van de Jumbo en de makreel van de visboer en anders is het misschien nog een overweging om visoliecapsules van Royal Green te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door