Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nathalieb
#3450497
Hoi

Ik zou graag met een Kivo menu willen starten, heb een 4 tal kvv's uitgeprobeerd die 2 straten verder bij me verkocht worden, Kivo was de enige die binnen bleef/goed gegeten werd, online bestellen is niet makkelijk voor me omdat ik amper vries ruimte heb maar moest met Kivo geen compleet menu gevoerd kunnen worden ben ik bereid om een nieuwe grotere vriezer aan te kopen in de toekomst.

Jack zit rond de 24/25 kg en staat perfect zo dus een rolletje van 500 gram is ideaal voor me, ik had onderstaand menu in gedachten:

-Ma: Kivo eend 500 gram

-Di: Kivo rund 500 gram

-Woe: Gowill Kalkoen Puur 500 gram

-Do: Kivo lam 500 gram

-Vrij: Kivo kip 500 gram

-Za: Gowill Hert Compleet 500 gram

-Zo: Gowill plus sea mix 350 Gram + 250 gram Kivo Rund & Kip

Voer ik op deze manier compleet genoeg van diersoorten en eiwit,vet, ca/p?
En welke groentes en hoeveel eitjes (met schil?) zijn evt nog nuttig om bij te geven en hoeveel en moet dit elke dag?

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Nathalieb op wo 05 okt 2022, 19:06, 6 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3450507
Waarom niet meer verschillende soorten kivo? Ze hebben kip/pens, konijn/paard, konijn en nog een paar soorten.
Hier is er met alleen kivo wat harde ontlasting. Kan de leeftijd zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Nathalieb
#3450512
Hallo met de 5 diersoorten en lam geef ik al 3 dagen kvv met pens zover ik begreep is meer niet nodig en is de pens ook niet meer wat het geweest is (vroeger echte vuile pens)

Zie nu ook dat ik qua diersoorten met dit menu niet veel afwisseling heb, ga morgen eens kijken waar ik nog makkelijk kan aan geraken qua kvv
Door Lizzy
#3450517
Nathalieb schreef: di 04 okt 2022, 17:20 Hoi

Ik zou graag met een Kivo menu willen starten, heb een 4 tal kvv's uitgeprobeerd die 2 straten verder bij me verkocht worden, Kivo was de enige die binnen bleef/goed gegeten werd, online bestellen is niet makkelijk voor me omdat ik amper vries ruimte heb maar moest met Kivo geen compleet menu gevoerd kunnen worden ben ik bereid om een nieuwe grotere vriezer aan te kopen in de toekomst.

Jack zit rond de 24/25 kg en staat perfect zo dus een rolletje van 500 gram is ideaal voor me, ik had onderstaand menu in gedachten:

-Ma: Kivo eend 500 gram

-Di: Kivo kip 500 gram

-Woe: Kivo 5 diersoorten 500 gram

-Do: Kivo lam 500 gram

-Vrij: Kivo kip 500 gram

-Za: Kivo 4 vissoorten 250 gram + kip/rund 250 gram

-Zo: Kivo 5 diersoorten 500 gram

Voer ik op deze manier compleet genoeg van diersoorten en eiwit,vet, ca/p?
En welke groentes en hoeveel eitjes (met schil?) zijn evt nog nuttig om bij te geven en hoeveel en moet dit elke dag?

alvast bedankt
Als jouw hond het alleen op Kivo goed doet: dan is dit prima.
Twee eitjes met schil is nuttig, per week. En groenten mag elke dag. Alle groenten zijn goed, behalve uien en prei. Maar witlof, courgette, spinazie, wortel, biet, paksoi, boerenkool, spruitjes, andijvie, pastinaak, etc. etc. is allemaal goed en afwisseling is hier ook het toverwoord.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3450518
Welke 5 diersoorten zitten erin?

Het aandeel kip in je menu is erg hoog. Als je nu al 1 van die dagen met enkel kip vervangt door wat anders is het al een stuk beter.
Door Lizzy
#3450521
pearlsofpassion schreef: wo 05 okt 2022, 07:39 Welke 5 diersoorten zitten erin?

Het aandeel kip in je menu is erg hoog. Als je nu al 1 van die dagen met enkel kip vervangt door wat anders is het al een stuk beter.
Verhouding
40% rund, 20% eend, 20% kalkoen, 10% zalm en 10% paling.

Twee dagen kip, dat vind je veel? Ik niet. Lijkt me echt prima.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3450528
Ah nee, ik ging er (verkeerdelijk) vanuit dat er in de 5 diersoorten ook nog kip zou zitten. Leek me logisch, maar dat is dus niet zo. En er zit nog een beetje bij de kip/rund maar idd, 2,25 dagen kip is prima.

Er zit dan wel ietsje te veel vis in het menu, lijkt me. Bijna 13% als ik het goed gerekend heb. En zalm en paling zijn wel erg vervuild... Nu is dat voor alle vissen wel het geval maar zeker paling staat ervoor bekend...
Met 1 dag 5 diersoorten voeren kom je wel op 10% uit.

Ik vind Hanna wel een punt hebben. Is er een reden waarom je de konijn niet zou voeren?
Enfin, kip, rund, lam, eend, (tikje kalkoen), en vis. In principe is dat afwisseling genoeg. Als je meer kan afwisselen en evt ook een ander merk kan voeren is dat wel mooi meegenomen.
Door Nathalieb
#3450538
Ik heb iemand gevonden die wat Gowill voor me mee kan bestellen en is indd beter om voor een andere vis kvv te gaan, zalm eet ik zelf ook nooit vanwege dat het zo vervuild is en paling is ook nog eens een bedreigde diersoort

Opzich heb ik geen probleem met konijn voeren maar die van Kivo bevat 2% CA, maar als ik qua diersoorten met dit menu genoeg afwisseling heb hou ik het liever zo

Edit: Heb het menu in de begin post aangepast, nu heb ik 6 diersoorten waarvan 3 gevogelte en 3 Hoefdieren + 1 dag vis met wat kip en rund.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door