Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3450015
Hoi,

Ik ben al even lid van dit forum, maar nu we binnenkort onze labrador pup (8wkn) mogen verwelkomen zit ik toch met een aantal vragen aangezien ik door de bomen het bos nog nauwelijks zie :D
Onze vorige labrador is groot geworden met enkel KVV (hiermee begonnen toen hij 6mnd was, dit was voor zover ik me herinner Carnibest) dus het is ons niet geheel onbekend. Hij deed het erg goed op voornamelijk Carnibest, Darf en BarfMenu, rauw eitje, gepureerde groentes en vette vis als aanvulling.
Nu zouden we graag de nieuwe pup direct op KVV zetten, hij komt weliswaar van brok. Euvel is dat ik enorm twijfel of we niet beter eerst compleet/premix kunnen voeren omdat ik ergens bang ben dat ik wellicht een tekort over het hoofd zie. Anderzijds lijkt het me leuk om KVV 6/1 , 5/2 combi Barf ‘puppy proof’ (om te beginnen), te geven.

Het menu zal bestaan uit : 5-6 diersoorten (incl 1 dag vis) in één week (Kiezebrink, Darf, Barfmenu, Daily Meat, Kivo)

Kip, rund, lam, eend, (pens), (hert), (geit), (kalkoen), (konijn) ()* = variatie
- gepureerde groentes
- (liefst zalmkop op barfdag maar wellicht is dit niet aan te raden voor een pup?)
- 1 pens dag
- 1 of 2 halve ei per/wk

Gaan we het hiermee redden? :)
#3450020
Gallinova schreef: ma 26 sep 2022, 23:05 Hoi,

Ik ben al even lid van dit forum, maar nu we binnenkort onze labrador pup (8wkn) mogen verwelkomen zit ik toch met een aantal vragen aangezien ik door de bomen het bos nog nauwelijks zie :D
Onze vorige labrador is groot geworden met enkel KVV (hiermee begonnen toen hij 6mnd was, dit was voor zover ik me herinner Carnibest) dus het is ons niet geheel onbekend. Hij deed het erg goed op voornamelijk Carnibest, Darf en BarfMenu, rauw eitje, gepureerde groentes en vette vis als aanvulling.
Nu zouden we graag de nieuwe pup direct op KVV zetten, hij komt weliswaar van brok. Euvel is dat ik enorm twijfel of we niet beter eerst compleet/premix kunnen voeren omdat ik ergens bang ben dat ik wellicht een tekort over het hoofd zie. Anderzijds lijkt het me leuk om KVV 6/1 , 5/2 combi Barf ‘puppy proof’ (om te beginnen), te geven.

Het menu zal bestaan uit : 5-6 diersoorten (incl 1 dag vis) in één week (Kiezebrink, Darf, Barfmenu, Daily Meat, Kivo)

Kip, rund, lam, eend, (pens), (hert), (geit), (kalkoen), (konijn) ()* = variatie
- gepureerde groentes
- (liefst zalmkop op barfdag maar wellicht is dit niet aan te raden voor een pup?)
- 1 pens dag
- 1 of 2 halve ei per/wk

Gaan we het hiermee redden? :)
Ik ben bang dat ik het niet helemaal begrijp. Vijf dagen per week wil je KVV geven en 2 dagen per week BARF. En dan wil je op die twee BARF dagen 1 zalmkop geven en 1 pensdag.

Persoonlijk? Ik zou het niet doen.... Ik vind 1 keer per week een zalmkop erg veel, met name omdat we weten dat dit koppen zijn van gekweekte zalmen en eigenlijk voegt dat niet erg veel toe. Het is niet erg rijk aan vitamine D en ook niet aan omega 3 vetzuren en de vissen hebben een vies pokken leven, waar ze preventief tegen van alles en nog wat behandeld worden. Ik zou dit hooguit eens per twee weken geven. Je zou dan op die andere dag eens in de twee weken bijv. kwartel kunnen geven met spiervlees en bijv. wat hart of lever. En groenten. En een stukje wilde zalm uit de vriezer van de supermarkt. Daar zit veel vitamine D in, dat voegt wat toe! Daar zit alleen geen graat in dus kun je niet geven zonder dat je het aanvult met andere gezonden dingen zoals een goede kwaliteit spiervlees en bijv. kwartelkarkas.

Ik ben verder helemaal niet van de pens dagen. Ik weet door wie dit ooit bedacht is maar een fijne uitleg waarom dit zo'n fijn plan is: is er nooit gekomen. Je hond krijgt door de KVV al pens en wat schiet zo'n pens dag dan eigenlijk op.....? Ik deed het niet, zeker niet met een opgroeiende pup. Geef dan bijv. een parelhoenkarkas met pens en een vet visje zoals een sardien. Of een lekkere vette panharing.

Over premix kan ik kort zijn: zooi. Ze smijten er vaak nog andere meuk doorheen zoals zalmolie enzo. Van gekweekte zalm. Bij uit de buurt blijven, bij deze onbalans-veroorzaker. Gewoon lekker de merken voeren die je hierboven hebt staan (waarvan er meerdere soorten wel premix bevatten dus die zou ik niet nemen) en diersoorten afwisselen en dan komt het helemaal goed.
#3450055
Lizzy schreef: di 27 sep 2022, 08:17 Ik ben bang dat ik het niet helemaal begrijp. Vijf dagen per week wil je KVV geven en 2 dagen per week BARF. En dan wil je op die twee BARF dagen 1 zalmkop geven en 1 pensdag.

Persoonlijk? Ik zou het niet doen.... Ik vind 1 keer per week een zalmkop erg veel, met name omdat we weten dat dit koppen zijn van gekweekte zalmen en eigenlijk voegt dat niet erg veel toe. Het is niet erg rijk aan vitamine D en ook niet aan omega 3 vetzuren en de vissen hebben een vies pokken leven, waar ze preventief tegen van alles en nog wat behandeld worden. Ik zou dit hooguit eens per twee weken geven. Je zou dan op die andere dag eens in de twee weken bijv. kwartel kunnen geven met spiervlees en bijv. wat hart of lever. En groenten. En een stukje wilde zalm uit de vriezer van de supermarkt. Daar zit veel vitamine D in, dat voegt wat toe! Daar zit alleen geen graat in dus kun je niet geven zonder dat je het aanvult met andere gezonden dingen zoals een goede kwaliteit spiervlees en bijv. kwartelkarkas.

Ik ben verder helemaal niet van de pens dagen. Ik weet door wie dit ooit bedacht is maar een fijne uitleg waarom dit zo'n fijn plan is: is er nooit gekomen. Je hond krijgt door de KVV al pens en wat schiet zo'n pens dag dan eigenlijk op.....? Ik deed het niet, zeker niet met een opgroeiende pup. Geef dan bijv. een parelhoenkarkas met pens en een vet visje zoals een sardien. Of een lekkere vette panharing.

Over premix kan ik kort zijn: zooi. Ze smijten er vaak nog andere meuk doorheen zoals zalmolie enzo. Van gekweekte zalm. Bij uit de buurt blijven, bij deze onbalans-veroorzaker. Gewoon lekker de merken voeren die je hierboven hebt staan (waarvan er meerdere soorten wel premix bevatten dus die zou ik niet nemen) en diersoorten afwisselen en dan komt het helemaal goed.
Klopt inderdaad, ik begin toch maar met 6dgn KVV en 1 dag Barf aangezien ik het nog best ingewikkeld vind haha. Van de zalmkop wist ik het niet, ik heb zo ook altijd gewoon bij de visboer gehaald. De pensdag komt dan inderdaad ook te vervallen. Maar dankzij je berichtje heb ik in ieder geval wat meer duidelijkheid en een duwtje in de goede richting gekregen.

Zo zal een weekmenu er ongeveer uit gaan zien, hopelijk is dit wat;

ma - Kip = KB
di - lam = BarfMenu
wo - eend = KB
do - rund = Daily Meat
vr - konijn = Darf
za - hert of geit = barfmenu aangevuld met stukje wilde zalm (supermarkt)
zo - gemalen kwartellijf met orgaan aangevuld met een haring / sardien
Elke dag met een klein beetje gepureerde groentes als aanvulling
#3450086
Gallinova schreef: di 27 sep 2022, 21:43 Klopt inderdaad, ik begin toch maar met 6dgn KVV en 1 dag Barf aangezien ik het nog best ingewikkeld vind haha. Van de zalmkop wist ik het niet, ik heb zo ook altijd gewoon bij de visboer gehaald. De pensdag komt dan inderdaad ook te vervallen. Maar dankzij je berichtje heb ik in ieder geval wat meer duidelijkheid en een duwtje in de goede richting gekregen.

Zo zal een weekmenu er ongeveer uit gaan zien, hopelijk is dit wat;

ma - Kip = KB
di - lam = BarfMenu
wo - eend = KB
do - rund = Daily Meat
vr - konijn = Darf
za - hert of geit = barfmenu aangevuld met stukje wilde zalm (supermarkt)
zo - gemalen kwartellijf met orgaan aangevuld met een haring / sardien
Elke dag met een klein beetje gepureerde groentes als aanvulling
Ik vind het prachtig! Mooie afwisseling! Overigens zit er in DARF konijn niet alleen konijn:

Samenstelling;
Konijn
Rund
Lam
Geit

Is niet erg maar wel goed om te weten.

En volgens mij hebben ze van Barf Menu niet een "smaak" met geit. Tammenga heeft dat wel.

Maar ja, ziet er dus hartstikke goed uit!
#3450134
Lizzy schreef: wo 28 sep 2022, 14:54 Ik vind het prachtig! Mooie afwisseling! Overigens zit er in DARF konijn niet alleen konijn:

Samenstelling;
Konijn
Rund
Lam
Geit

Is niet erg maar wel goed om te weten.

En volgens mij hebben ze van Barf Menu niet een "smaak" met geit. Tammenga heeft dat wel.

Maar ja, ziet er dus hartstikke goed uit!
Ik had het gezien inderdaad, maar twijfelde of ik dan voor KB Haas had kunnen gaan, maar omdat ik graag wat merken afwissel heb ik uiteindelijk voor Darf konijn gekozen. Maar zou altijd nog af kunnen wisselen.
Barfmenu is hert geworden, zag dat het dan bestaat uit hertenvlees en orgaan icm kalkoenvlees en kalkoenbotten, maar hierin mag ik ook afwisselen denk ik?

Onze plaatselijke dierenzaak levert deze merken dus dat scheelt alleen moet ik Dailymeat en Barf producten wel elders bestellen, maar dat is geen probleem.

Mag ik misschien vragen waar de meesten hier KVV/Barf bestellen? Prijs/kwaliteit/service het 'beste'?
#3450250
Gallinova schreef: do 29 sep 2022, 13:10 Ik had het gezien inderdaad, maar twijfelde of ik dan voor KB Haas had kunnen gaan, maar omdat ik graag wat merken afwissel heb ik uiteindelijk voor Darf konijn gekozen. Maar zou altijd nog af kunnen wisselen.
Barfmenu is hert geworden, zag dat het dan bestaat uit hertenvlees en orgaan icm kalkoenvlees en kalkoenbotten, maar hierin mag ik ook afwisselen denk ik?

Onze plaatselijke dierenzaak levert deze merken dus dat scheelt alleen moet ik Dailymeat en Barf producten wel elders bestellen, maar dat is geen probleem.

Mag ik misschien vragen waar de meesten hier KVV/Barf bestellen? Prijs/kwaliteit/service het 'beste'?
Ja hoor, dat kun je prima afwisselen. Een prima keuze.

Ik bestel regelmatig via De Geus en Floris.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door