Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3448806
Hoi!

Nadat wij onze hond een tijdje geleden hebben moeten inslapen is er nu een pup in huis. Van de fokker hebben we brokjes meegekregen maar ik wil hem graag kvv gaan geven.

Nu heb ik nog best wat rollen vlees in de vriezer van floris vlees, dit kreeg onze vorige hond.
Is dit ook geschikt voor een pup? Hij is 8 weken en het is een labrador.

Of welke kvv zou anders geschikt zijn?
Ik zag hier meerdere topics over maar lees toch wel wat wisselende dingen.

Alvast bedankt!
#3448811
In basis wel, vaak is puppy-kvv fijner gemalen.
Maar ik zou het gewoon proberen. Een pup eet in basis hetzelfde als een volwassen hond maar dan in verhouding vooral meer. KVV voor volwassen honden is vaak wat grover gemalen en heeft daardoor ook iets grotere stukjes bot. Dat moet je even bekijken en in de gaten houden hoe je pup daarmee om gaat.
#3448821
DjangoChuckBalou schreef: zo 28 aug 2022, 08:38 Hoi!

Nadat wij onze hond een tijdje geleden hebben moeten inslapen is er nu een pup in huis. Van de fokker hebben we brokjes meegekregen maar ik wil hem graag kvv gaan geven.

Nu heb ik nog best wat rollen vlees in de vriezer van floris vlees, dit kreeg onze vorige hond.
Is dit ook geschikt voor een pup? Hij is 8 weken en het is een labrador.

Of welke kvv zou anders geschikt zijn?
Ik zag hier meerdere topics over maar lees toch wel wat wisselende dingen.

Alvast bedankt!
Ja hoor, daar kun je je pup op overzetten. Ik raad je aan om meerdere merken KVV te voeren aan de pup. In principe zijn alle merken prima als je dus maar voldoende verschillende diersoorten voert (minimaal een stuk of 4 a 5) en je de merken ook afwisselt. Er is natuurlijk wel verschil in kwaliteit (en dat zie je toch meestal wel terug in de prijs). De puppy varianten zijn voor pups van kleine rasjes die afgespeend worden dus die zou ik niet voor je pup kopen. Ze hebben dat echt tot paté gemalen. Maar er zit hetzelfde in.

Naast de KVV kun je goede extra's geven aan je pup. Als je geen KVV geeft waar ook vette vis in zit, raad ik je aan om 2 keer per week een vet visje te geven. Sardien of panharing of horsmakreel. Verder twee rauwe eitjes met schil per week. En gekookte (of rauw gepureerde) groenten is heel gezond. Alle groenten behalve ui en prei.
#3448888
Welke diersoorten heb je van Floris? In de rund zit namelijk maar 0,1 calcium en in de konijn maar liefst 2,4 calcium. Qua maling kan het prima maar ik zou bij een pup qua calcium/fosfor niet in uiterste gaan zitten, tenzij je het mixt of afwisselt. Maar juist op deze leeftijd zou ik geen risico willen nemen. Ik heb hier heel toevallig van de week naar gekeken, vandaar mijn reactie. :)

Je schrijft dat je nog 'best wat rollen heb liggen' dus afwisselen zou ik zeker doen. Ik gaf mijn pups Bandit, Darf, Alroda. De completissimo van Daily Meat is wel fijngemalen en ook een mooie mix, vind ik. ::) Kiezebrink wordt ook met veel smaak gegeten.

Heel veel geluk met je pupje. :-*
#3448943
yazzie schreef: di 30 aug 2022, 17:01 Welke diersoorten heb je van Floris? In de rund zit namelijk maar 0,1 calcium en in de konijn maar liefst 2,4 calcium. Qua maling kan het prima maar ik zou bij een pup qua calcium/fosfor niet in uiterste gaan zitten, tenzij je het mixt of afwisselt. Maar juist op deze leeftijd zou ik geen risico willen nemen. Ik heb hier heel toevallig van de week naar gekeken, vandaar mijn reactie. :)

Je schrijft dat je nog 'best wat rollen heb liggen' dus afwisselen zou ik zeker doen. Ik gaf mijn pups Bandit, Darf, Alroda. De completissimo van Daily Meat is wel fijngemalen en ook een mooie mix, vind ik. ::) Kiezebrink wordt ook met veel smaak gegeten.

Heel veel geluk met je pupje. :-*
Ik heb inderdaad nog best wat rollen liggen iets van 20 stuks.
Ik heb de:
Kip pens
Kip zeevis
En de meeste rollen die ik nog heb zijn een mix van
Kalkoen, zalm, paling, eend en rund.

Ik heb voor nu wat verschillende rollen in de dierenwinkel gehaald voor de afwisseling. Als dit dan straks op is kan ik makkelijk wat verschillende dingen bestellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door