Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jeanetbibi
#3447008
Hoi, ik ben niet helemaal nieuw in het barfen (onze vorige hond kreeg barf) maar ik wil toch even wat advies vragen.. mijn franse bull pup is nu 8 maanden en ik wil haar overzetten op barf, met af en toe nog kvv voor het gemak.
Ze is best gulzig en krijgt haar kvv uit een anti schrokbak. Hoe ga ik dat aanpakken met barf en met name vleesbot voeren? Ze krijgt wel eens een paar kippenekjes, die knip ik in tweeën, omdat ze ze heel inslikt en ze vervolgens weer uitkotst.. 😬
Dus welk bot om te beginnen en hoe: platgeslagen of geknipt?
Alvast bedankt voor het meedenken! 😊
Door Lizzy
#3447014
Ik zou zachte botten geven die niet in 1 keer in te slikken zijn. Denk daarbij aan kipkarkas, konijnkarkas, hele kwartel. Dat is allemaal super zacht spul. En daar moet ze wel op kluiven. Goed, zou ze een groter stuk in slikken, verteert dat wel.
Door smulpaap
#3447051
Een bulldogachtige overzetten op barf vraagt soms geduld , en oefening .
Ik heb twee Engelse bullen gehad, de ene juffrouw at beheerst en rustig . De ander was een enorme schrokop . Ik ben met haar twee maanden bezig geweest . Om haar te leren dat Vleesbot niet in 1 x naar binnen geslurpt word . Toen beheerste ze het kunstje . Ik gaf haar tijdens het oefenen kwartelkarkas . Voordat ze het karkas kreeg gaf ik haar eerst het spier en orgaanvlees , dan was de meeste honger gestild . Later at ze werkelijk alles. Met Bulldoggen is het beter om Vleesbot zo groot mogelijk aan te bieden . En : blijf altijd in de buurt . Ze hebben nu eenmaal een andere anatomie