Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jeanetbibi
#3447008
Hoi, ik ben niet helemaal nieuw in het barfen (onze vorige hond kreeg barf) maar ik wil toch even wat advies vragen.. mijn franse bull pup is nu 8 maanden en ik wil haar overzetten op barf, met af en toe nog kvv voor het gemak.
Ze is best gulzig en krijgt haar kvv uit een anti schrokbak. Hoe ga ik dat aanpakken met barf en met name vleesbot voeren? Ze krijgt wel eens een paar kippenekjes, die knip ik in tweeën, omdat ze ze heel inslikt en ze vervolgens weer uitkotst.. 😬
Dus welk bot om te beginnen en hoe: platgeslagen of geknipt?
Alvast bedankt voor het meedenken! 😊
Door Lizzy
#3447014
Ik zou zachte botten geven die niet in 1 keer in te slikken zijn. Denk daarbij aan kipkarkas, konijnkarkas, hele kwartel. Dat is allemaal super zacht spul. En daar moet ze wel op kluiven. Goed, zou ze een groter stuk in slikken, verteert dat wel.
Door smulpaap
#3447051
Een bulldogachtige overzetten op barf vraagt soms geduld , en oefening .
Ik heb twee Engelse bullen gehad, de ene juffrouw at beheerst en rustig . De ander was een enorme schrokop . Ik ben met haar twee maanden bezig geweest . Om haar te leren dat Vleesbot niet in 1 x naar binnen geslurpt word . Toen beheerste ze het kunstje . Ik gaf haar tijdens het oefenen kwartelkarkas . Voordat ze het karkas kreeg gaf ik haar eerst het spier en orgaanvlees , dan was de meeste honger gestild . Later at ze werkelijk alles. Met Bulldoggen is het beter om Vleesbot zo groot mogelijk aan te bieden . En : blijf altijd in de buurt . Ze hebben nu eenmaal een andere anatomie
Eendenvleugel altijd in het bochtje inknippen . Voor elke hond , maar bij een bull kan een vleugel in de keel blijven steken . Voor een bulldog is dit , vind ik, gevorderden bot . Ik zou de eerste tijd het bot ook even plat meppen met een vleeshamer . Kijk met een bull ook uit met bv konijnen koppen . En zorg tijdens het eten voor rust , geen afleiding . Zo leert ie hopelijk het kunstje . Er zijn echter bullen die het niet kunnen . Dan kun je overwegen het bot zelf te malen en spier en orgaan wel ongemalen te geven , een penslap gaat met bullen ook vaak niet goed . Ik sneed de pens in stukken van 3 tot 5 centimeter , Spiervlees idem
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door