Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Evy_JD
#3446416
Hallo,

Puppekind (11 weken, 3,5 kg) krijgt 4X65 gram bandit per dag. (260 gram.. bijna 19% van zijn lichaams gewicht 🙈 komt keurig een pond per week aan en volgt mooi zijn curve.. ik ben zo’n sukkel die het in een curve zet 🙈)
Ook op zicht is hij niks te dik.

Ik had alleen in m’n enthousiasme ook 3 bakken lamspens mee besteld. (Ook van bandit)

Wat kan ik hem daarvan geven? Buiten de gewone complete mixen?

Ik heb overigs ook de groente mix van bandit, half laten ontdooien en blokjes gemaakt van 15 gram.
Hoeveel zou hij daarvan mogen?
Per dag of per week?

En is het erg dat hij zoveel eet?
Bijlagen
60FEEE2A-E9C6-441D-92A9-44BFD6BAE80C.jpeg
60FEEE2A-E9C6-441D-92A9-44BFD6BAE80C.jpeg (153.86 KiB) 1257 keer bekeken
DF5F0502-E460-4C7F-BF6B-0B8D76110F8C.jpeg
DF5F0502-E460-4C7F-BF6B-0B8D76110F8C.jpeg (1.75 MiB) 1258 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3446417
260 gr is maar dik 7% van z'n lichaamsgewicht hoor.. ;)
Dus dat is perfect normaal.

Je zou eens moeten kijken hoeveel pens er al in de andere mixen die je voert zit. Dan kan je kijken hoeveel je nog per week bij kan voegen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3446419
Voeren doe je op het oog. Groeit je pupje goed en is hij niet te dik en niet te dun, dan is het goed.

Je percentage is ook gebaseerd op zijn huidige gewicht en groeit met je pup mee. Elke week even opnieuw uitrekenen dus.

Qua pens ga ik met PoP mee. Even kijken wat er al in de mixen zit. Ik zou bij zo’n jonge pup geen pensdag willen doen of een al te hoog percentage pens in het menu willen geven. Dat zou als ie een paar maandjes ouder is al wat minder erg zijn. Maar nu wil je toch wel dat ie goed zijn voeding binnen krijgt en pens is in mijn ogen niet echt nuttig om veel van te voeren.
Door Evy_JD
#3446427
Ik kan schijnbaar niet meer rekenen 🙈
Dat gegoochel met die getallen elke week hahaha.
Ik bereken het indd wekelijks.
Nadat hij is aangekomen bereken ik weer hoeveel hij de aankomende week mag aan de hand van de fediaf formule omdat aan de hand van de verpakking hij veel minder moest krijgen en ik toch graag een zekerheidje had.

Ik weet dat op het oog het advies is, dus mocht hij te mager worden, voer ik uiteraard meer, is hij te zwaar voer ik minder ☺️

Voor nu laat ik de pens dan maar even.

Qua groenten dagelijks 15 gram? Of is dat teveel?
Door Lizzy
#3446430
Evy_JD schreef: wo 29 jun 2022, 12:30 Ik kan schijnbaar niet meer rekenen 🙈
Dat gegoochel met die getallen elke week hahaha.
Ik bereken het indd wekelijks.
Nadat hij is aangekomen bereken ik weer hoeveel hij de aankomende week mag aan de hand van de fediaf formule omdat aan de hand van de verpakking hij veel minder moest krijgen en ik toch graag een zekerheidje had.

Ik weet dat op het oog het advies is, dus mocht hij te mager worden, voer ik uiteraard meer, is hij te zwaar voer ik minder ☺️

Voor nu laat ik de pens dan maar even.

Qua groenten dagelijks 15 gram? Of is dat teveel?
Nee. Met een hoeveelheid voer van 260 gram per dag mag hij 25 gram groenten per dag.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3446434
Evy_JD schreef: wo 29 jun 2022, 12:30 Ik kan schijnbaar niet meer rekenen 🙈
Dat gegoochel met die getallen elke week hahaha.
Ik bereken het indd wekelijks.
Nadat hij is aangekomen bereken ik weer hoeveel hij de aankomende week mag aan de hand van de fediaf formule omdat aan de hand van de verpakking hij veel minder moest krijgen en ik toch graag een zekerheidje had.

Ik weet dat op het oog het advies is, dus mocht hij te mager worden, voer ik uiteraard meer, is hij te zwaar voer ik minder ☺️

Voor nu laat ik de pens dan maar even.

Qua groenten dagelijks 15 gram? Of is dat teveel?
Er staat ook een rekenhulp hier op de site! Scheelt een hoop hoofdbrekens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door