Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Merel Van de Velde
#3445763
Ik geef mijn hondjes (9,5 en 10kg) al een dikke 2 maand kvv. Ik las dat het geven van noten en zaden goed is voor extra aanvulling van essentiële voedingsstoffen. Ik geef momenteel 2x/week hazelnoten, zonnebloempitten en pompoenpitten. Alleen weet ik niet zo goed welke hoeveelheden ik hiervan moet voeren... Bestaat er hier een 'regeltje' voor? Welke noten & zaden geven jullie? Welke bevelen jullie aan?
Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3445764
Merel Van de Velde schreef: zo 12 jun 2022, 16:09 Ik geef mijn hondjes (9,5 en 10kg) al een dikke 2 maand kvv. Ik las dat het geven van noten en zaden goed is voor extra aanvulling van essentiële voedingsstoffen. Ik geef momenteel 2x/week hazelnoten, zonnebloempitten en pompoenpitten. Alleen weet ik niet zo goed welke hoeveelheden ik hiervan moet voeren... Bestaat er hier een 'regeltje' voor? Welke noten & zaden geven jullie? Welke bevelen jullie aan?
Alvast bedankt!
Nee, niet echt. Maar 2 keer per week een 1 theelepel per hond lijkt me wel genoeg. Maar dat is gevoelsmatig. Je zou helemaal uit kunnen gaan rekenen wat het levert aan omega 6 vetzuren, vitamine E enzo maar dan moet je dat toch vergelijken met wat je honden verder binnen krijgen maar daar is echt geen beginnen aan. Je moet de pitten en noten trouwens wel malen.

Ik voer alleen pompoenpit en af en toe krijgen ze gewoon om te snacken een rauw/ongezouten walnootje, hazelnootje, amandeltje.

Macademia (even voor de volledigheid) is giftig voor honden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3445814
Gestreepte zonnebloempitten bevatten 35% omega 6 (zwarte nog meer). De gepelde pitten die je koopt zijn iha afkomstig van gestreepte. Je geeft er dan wel niet veel van maar zelf zou ik die achterwege laten.
Voor de volledigheid: pinda’s zijn geen noten maar peulvruchten ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door