Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3445760
Onze kleine man kreeg af en toe stukjes grof gesneden groenten bij zijn KVV, maar wil hem nu structureel wat meer groenten gaan geven en heb dus een aantal groenten gehaald die ik wil gaan klaarmaken. Is fijnhakken in een keukenmachine fijn genoeg of is een sappers (dus sap en pulp) beter? Tot nu toe kreeg hij dus grof gesneden groenten, maar heb begrepen dat dat niet fijn genoeg is om alle voedingstoffen goed te kunnen opnemen.
Hoor het heel graag!
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3445768
*update*

Heb het voor nu via de sap-pers gedaan en ingevroren in ijsblokvormpjes. Zo kan ik er per dag wat uithalen voor hem. Het is op deze manier wel erg fijn, zeker als je het sap voor een deel weer toevoegt aan het pulp, dus het is dan puur voor de vitaminen en minder voor de vezels denk ik :biggrin2:
Door Lizzy
#3445779
Cooper en Yil schreef: zo 12 jun 2022, 11:30 Onze kleine man kreeg af en toe stukjes grof gesneden groenten bij zijn KVV, maar wil hem nu structureel wat meer groenten gaan geven en heb dus een aantal groenten gehaald die ik wil gaan klaarmaken. Is fijnhakken in een keukenmachine fijn genoeg of is een sappers (dus sap en pulp) beter? Tot nu toe kreeg hij dus grof gesneden groenten, maar heb begrepen dat dat niet fijn genoeg is om alle voedingstoffen goed te kunnen opnemen.
Hoor het heel graag!
Oeps! Sorry dat we niet eerder gereageerd hebben op je vraag! Ja inderdaad, aan grof gesneden groenten heeft je hond niks. Met de keukenmachine wordt het vaak niet fijn genoeg, tenzij je er voldoende vocht aan toe voegt. Als je bijv. bone broth of ei erdoor doet krijg je het mengsel vaak wel fijn genoeg. En een sap-pers en dan sap + pulp bij elkaar voegen is ook prima.
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3445810
Lizzy schreef: ma 13 jun 2022, 16:37 Oeps! Sorry dat we niet eerder gereageerd hebben op je vraag! Ja inderdaad, aan grof gesneden groenten heeft je hond niks. Met de keukenmachine wordt het vaak niet fijn genoeg, tenzij je er voldoende vocht aan toe voegt. Als je bijv. bone broth of ei erdoor doet krijg je het mengsel vaak wel fijn genoeg. En een sap-pers en dan sap + pulp bij elkaar voegen is ook prima.
Dank!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door