Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#3445513
pike schreef: za 04 jun 2022, 16:45 Ik denk ook dat een Barfer minder Kcal voert dan bij KVV. Vooropgesteld dat hij alle overtollige vet wegsnijdt. Want dat vet levert de meeste kcal. Maar ik denk dat als je bij kvv vooral magere soorten kiest (waarbij je op de analyse kunt vertrouwen) het totale plaatje wel meevalt. Ik voerde 8 soorten (varieërend van 6 tot 14% vet) met een gemiddelde van nog geen 9,5% vet.

Klopt de analyse? Ik geloof daar dus gemiddeld genomen echt niks van. Ik heb teveel merken gevoerd waarbij ik dacht "zo, een pakje vol vellen en lellen". Ik heb ook merken gevoerd waarbij ik dacht "zo, dat ziet er goed uit". Maar dat waren er niet veel......
Gebruikersavatar
Door pike
#3445515
Lizzy schreef: zo 05 jun 2022, 07:28 Klopt de analyse? Ik geloof daar dus gemiddeld genomen echt niks van. Ik heb teveel merken gevoerd waarbij ik dacht "zo, een pakje vol vellen en lellen". Ik heb ook merken gevoerd waarbij ik dacht "zo, dat ziet er goed uit". Maar dat waren er niet veel......
Of het exact klopt kan ik natuurlijk niet zeggen, maar ik had de indruk dat het aardig klopte. Zeker wat vet betreft en Calcium en ook wat het vochtgehalte betreft. Ze waren ook heel constant. Lellen en dellen en drab heb ik nooit gezien. Voordeel van KB vind ik ook dat ze naast de analyse het percentage bot, orgaan en spier aangeven. En wat voor soort bot er in gaat. En welk orgaan in welk percentage. Dan kan je tenminste nog een beetje fatsoenlijk totaalplaatje maken van wat de hond in een week of twee binnenkrijgt.
De rol met 14% vet was rund, die nam ik speciaal vanwege de pens en de nier. Volgens opgave veel pens en dat was ook te zien. Weinig Calcium en dat maakte Duc ook duidelijk.
Wat vis betreft: kvv van zalm vind ik in het algemeen vieze, stinkende, natte en met rond de 20% zeer vette drab. Die van KB vormt daarop geen uitzondering. Van kweekzalm valt niets fatsoenlijks te maken ::) Daarvoor heb ik de oplosding gevonden bij Alroda (Fish4pets) die gebruiken wilde zalm. Geloof ik dat? Ja want wilde roze zalm bevat maar weinig vet (iets van 6% dacht ik) en dat verschil was goed te merken en te zien. Maar ik gaf ook nog wel sardientjes.
Ik was dus echt wel heel met de uitgezochte soorten van KB die ik voerde.
Door Lizzy
#3445550
pike schreef: zo 05 jun 2022, 08:40 Of het exact klopt kan ik natuurlijk niet zeggen, maar ik had de indruk dat het aardig klopte. Zeker wat vet betreft en Calcium en ook wat het vochtgehalte betreft. Ze waren ook heel constant. Lellen en dellen en drab heb ik nooit gezien. Voordeel van KB vind ik ook dat ze naast de analyse het percentage bot, orgaan en spier aangeven. En wat voor soort bot er in gaat. En welk orgaan in welk percentage. Dan kan je tenminste nog een beetje fatsoenlijk totaalplaatje maken van wat de hond in een week of twee binnenkrijgt.
De rol met 14% vet was rund, die nam ik speciaal vanwege de pens en de nier. Volgens opgave veel pens en dat was ook te zien. Weinig Calcium en dat maakte Duc ook duidelijk.
Wat vis betreft: kvv van zalm vind ik in het algemeen vieze, stinkende, natte en met rond de 20% zeer vette drab. Die van KB vormt daarop geen uitzondering. Van kweekzalm valt niets fatsoenlijks te maken ::) Daarvoor heb ik de oplosding gevonden bij Alroda (Fish4pets) die gebruiken wilde zalm. Geloof ik dat? Ja want wilde roze zalm bevat maar weinig vet (iets van 6% dacht ik) en dat verschil was goed te merken en te zien. Maar ik gaf ook nog wel sardientjes.
Ik was dus echt wel heel met de uitgezochte soorten van KB die ik voerde.
Ik moet zeggen dat ik KB ook in mijn top 4 heb staan hoor! Dat kwam inderdaad voor mijn gevoel ook redelijk overeen. Ik vond het iets te fijn gemalen naar m'n zin, ook te fijn om te bepalen wat ik nou zit te voeren. Maar, minder fijn gemalen als wat ik met sommige andere merken heb meegemaakt (die ik gewoon echt met moeite heb opgevoerd en gelukkig maar weinig van had ingekocht).
Gebruikersavatar
Door pike
#3445552
De maling was ook naar mijn smaak aan de fijne kant.

Ik kan me herinneren toen puppy Duc in huis kwam. Van de brok af dus ik dacht er goed aan te doen te beginnen met een week kvv. Ik weet nu niet meer welk merk ik in huis had gehaald maar wel dat de eerste rol die ik toen openmaakte konijn was en dat was een heel fijne rode drab. Ik wist als barfer niet wat me overkwam; wat een smurrie en hoe konden die bleekschetige konijntjes zo rood worden? :???: Ik heb toen alles weggekieperd en hem gelijk op barf gezet 😎
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door