Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Evy_JD
#3445012
Hallo,
Nadat in maart m’n beide bejaarde hondjes zijn overleden (15,5 en 16,5 jaar oud) krijgen we over 8 dagen (🥳) een Cocker spaniël pup.
We kijken er ontzettend naar uit uiteraard maar een pup is alweer 17 jaar geleden hahaha dus ook heel spannend!

De bejaarde kregen een heel scala aan vers (barf en na hun 15de kvv alle soorten) en pillen en poedertjes om ze in top conditie te houden.
Maar ik denk dat, dat met een pup niet nodig is.

Ik heb in iedergeval Bandit besteld om direct mee te beginnen (krijgt nu brok bij de fokker) en ik las dat ik gelijk over kon gaan op KVV.
Ik heb alle versies inclusief groentemix, vis en pens om goed af te wisselen.
Dan nog wat zalm olie en schapenvet.
Zijn er nog meer supplementen handig?

En wanneer zou bijvoorbeeld botten aan kunnen bieden? Zachte dingen als kippen nekken enzo bijv.?

Groetjes Eva
Door Hanny
#3445015
Wat fijn, een pup. Waarom zou je dat vet en olie geven?
Volgens mij, is barf compleet en daar hoeft dan niets bij.
Ik vind kippennekken echt heel eng, mijn honden eten graag en dan slikken ze dat zo in.
Karkasjes voer ik pas veel later, niet omdat dat niet eerder kan, maar ze schrokken zo en het blijft aan hun tandjes zitten, of ze slikken het zo door en stikken bijna. Voor mijn gemoedsrust en in leven blijven voor de pupjes beginnen we daarmee als er gewisseld is.
Als jouw pup een zoete eter is, dan kan dit al snel. Uitproberen zal het enige zijn.

succes en plezier met je pup,
Hanny
Gebruikersavatar
Door pike
#3445016
Over 8 dagen al! Leuk!
Net als Hanny zeg ik: Geef geen zalmolie en geen schapenvet.
De meeste zalmolie wordt heel snel ranzig en schapenvet is bewerkt en ook onnodig. Met de kvv krijgt je hondje voldoende vet binnen (kijk maar eens naar de voedingswaarde) en voor de omega 3 kan je ook verse vis(jes) of vis kvv geven. (Max 10% van je menu mag uit vis bestaan).
Sterkte met wachten op je pupje!
Door Evy_JD
#3445018
Dan geef ik die niet!
Ben zo gewend van alles te geven dat het dan zo kaal voelt hahaha.
Gaf m’n oude gebakkies een hele dieren apotheek aan natuurlijke middeltjes maar die hadden natuurlijk ook klachten. (Oudersdoms gerelateerd en hevige spondylose)
De pup is als het goed is natuurlijk top fit 🥳

En dan kijk ik eerst even hoe het eten gaat voordat ik begin met botten 😊

Het wachten duurt Indd lang, maar we tellen de dagen af 😂

We noemen hem Yippie 🥰
Bijlagen
8B263884-2C1D-4C37-9642-E78523D37BDD.jpeg
8B263884-2C1D-4C37-9642-E78523D37BDD.jpeg (4.04 MiB) 1344 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3445019
:smitten: :smitten: wat een schatje !

Hou er rekening mee dat in Bandit al zo'n 5% vis zit. Wat misschien wel leuk is om af en toe een sardientje te geven.
Door Lizzy
#3445035
Wat een schatje, echt niet normaal :smitten:

Eigenlijk is alles al gezegd! Bandit bevat echt alles, echt wel een toppmerk. Daar hoef je eigenlijk niks meer aan toe te voegen, hooguit twee keer per week een rauw eitje met schil. Als je weer gaat BARF'en kun je ook weer twee keer per week vet visje geven zoals sardien of panharing.

Geniet van je pup!
Door Lizzy
#3445037
Zalmolie, dat wou ik ook nog even gezegd hebben: het komt eigenlijk altijd van gekweekte zalm. En dat is al bleh nummer 1. En het zit bijna altijd in een fles. En dat wordt mega snel ranzig, omdat er zuurstof bij komt. Dan voer je eerder iets ongezonds dan dat het gezond toevoegt. Zalm op zich is voor je pup wel super goed, want het bevat veel vitamine D en dat is zeer belangrijk. Maar, dan moet je ten eerste wilde zalm hebben en ten tweede dus niet de olie uit een fles. Je kunt van Solgar wel wilde zalmolie capsules kopen. Die zijn wel goed. Wat je ook kunt doen is eens per week een stukje wilde zalm geven (vriezer bij de supermarkt) of een blikje wilde zalm. Echt, goed voor de omega 3 en vitamine D! Maar ja, zalmolie uit een fles.... Ieuw. En schapenvet is bewerkt nierbekkenvet. Het is gewoon niet gezond. Zoveel vet is sowieso niet gezond maar zeker niet als het ook nog eens verhit is geweest.
Door Jesjeee
#3445052
Evy_JD schreef: di 24 mei 2022, 18:31 Dan geef ik die niet!
Ben zo gewend van alles te geven dat het dan zo kaal voelt hahaha.
Gaf m’n oude gebakkies een hele dieren apotheek aan natuurlijke middeltjes maar die hadden natuurlijk ook klachten. (Oudersdoms gerelateerd en hevige spondylose)
De pup is als het goed is natuurlijk top fit 🥳

En dan kijk ik eerst even hoe het eten gaat voordat ik begin met botten 😊

Het wachten duurt Indd lang, maar we tellen de dagen af 😂

We noemen hem Yippie 🥰
Aww wat een cutie! Alvast heel veel plezier gewenst!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door