Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Myla
#3444982
Even een vraag over de grote van kvv , ik heb een pupsel van een klein ras maar ik zie ook rollen van 500 gr . Helaas krijgt hij dat niet binnen 2 dagen op en ik wil niet een zaag in de weer gaan ( vertrouw mijzelf niet zo ;) )

Iemand tips voor mij ?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3444983
Ik heb 2 teckels: de een krijgt 180 gr verdeeld over 2 porties, andere ongeveer 190 gr verdeeld over 3 porties…..

Wij hebben ook rollen van 500 gr…. Meneer laat het even, uurtje of 2 (ligt eraan hoe warm het in huis is) even ontdooien en snijdt daarna met een broodmes (snijdt het beste/makkelijkste) in porties per dag/ anderhalve dag……
Gebruikersavatar
Door Myla
#3444985
CindyMayella schreef: ma 23 mei 2022, 19:05 Ik heb 2 teckels: de een krijgt 180 gr verdeeld over 2 porties, andere ongeveer 190 gr verdeeld over 3 porties…..

Wij hebben ook rollen van 500 gr…. Meneer laat het even, uurtje of 2 (ligt eraan hoe warm het in huis is) even ontdooien en snijdt daarna met een broodmes (snijdt het beste/makkelijkste) in porties per dag/ anderhalve dag……
Dus als ik het goed begrijp kan ik de rest weer in vriezen ?
Gebruikersavatar
Door Myla
#3444986
pearlsofpassion schreef: ma 23 mei 2022, 19:07 Met een hamer op de achterkant van een hakmes kloppen, werkt ook verbazingwekkend goed en minder gevaarlijk dan het klinkt.
;D Dat klinkt heel gevaarlijk , vrees dat ik mijn vingers erbij afhak ;)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3445002
Myla schreef:[quote=CindyMayella post_id=3444983 time=<a href="tel:1653325533" data-original-title="" title="">1653325533</a> user_id=14918]
Ik heb 2 teckels: de een krijgt 180 gr verdeeld over 2 porties, andere ongeveer 190 gr verdeeld over 3 porties…..

Wij hebben ook rollen van 500 gr…. Meneer laat het even, uurtje of 2 (ligt eraan hoe warm het in huis is) even ontdooien en snijdt daarna met een broodmes (snijdt het beste/makkelijkste) in porties per dag/ anderhalve dag……
Dus als ik het goed begrijp kan ik de rest weer in vriezen ?[/quote]

In principe is een rol van 500 gr voor ongeveer anderhalve dag hier en we doen de bakjes in de koelkast…. Af en toe snijden we meer, in bakjes doen en dan in de vriezer… Kvv is 2 dg houdbaar in de koelkast, dus je zou voor 2 dg in de koelkast kunnen doen en de rest in bakjes in de vriezer…..
Gebruikersavatar
Door Myla
#3445026
CindyMayella schreef: di 24 mei 2022, 08:41 Dus als ik het goed begrijp kan ik de rest weer in vriezen ?
In principe is een rol van 500 gr voor ongeveer anderhalve dag hier en we doen de bakjes in de koelkast…. Af en toe snijden we meer, in bakjes doen en dan in de vriezer… Kvv is 2 dg houdbaar in de koelkast, dus je zou voor 2 dg in de koelkast kunnen doen en de rest in bakjes in de vriezer…..
[/quote]

Dank je wel 😊
Gebruikersavatar
Door Myla
#3445027
pearlsofpassion schreef: ma 23 mei 2022, 19:50 Ah nee. 1 hand op het handvat van het hakmes en 1 hand met de hamer. Moet je al moeite doen om een vinger af te hakken. ;)
Haha idd , ik ga toch voor de onderste optie ;)
Door tt-tjes
#3445278
Ik gebruik gewoon een beitel en een "vuistje" als ik maar 500 nodig heb en mep de kilorollen doormidden. Helft gaat dan terug de vriezer in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door