Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jesjeee
#3444944
Hi,

Ik lees al langer mee op het forum maar nu toch een account aangemaakt om even wat dingetjes te vragen en jullie inzichten horen zodat alles goed zal gaan. :)

Ik zal me eerst even netjes voorstellen!
Ik ben Jessica en ik heb een driekleur Sheltie reutje van 7 maandjes oud genaamd Koda. (9 KG)
Vanaf het begin kreeg hij pro plan brok en kvv van Kivo (vanuit de fokker), uiteindelijk een tijdje gestoomd van renske gegeven omdat ik dat nog had van mijn overleden hond en ik het zonde vond om weg te gooien en bewaren voor vakantie ging niet door houdbaarheidsdatum.
Echter dat is nu op dus ik zat te kijken om weer terug te stappen naar KVV. (volledig dit maal)
En daar zitten nu ook gelijk mijn vraagjes!
Om alleen KVV te geven moet ik natuurlijk letten op genoeg variatie te geven en hoopte dat jullie even met mij mee konden kijken. :)

Voor komende maand heb ik als volgt van Kivo:
Kip, rund, konijn mix, paard&konijn, eend, pens&kip, kalkoen en lam.

Koda doet 2 dagen met 1 rol, nu snij ik de rollen in 2 maar zal het kwaad kunnen als ik hem gewoon steeds 2 dagen 1 dier voer en dat het dan compleet wordt over een tijdsbestek van 2 weken?

Vis KVV is meestal geen doen omdat het altijd zalm bevat en als een driekleurtje is zalm niet echt handig, wil het zwart graag mooi zwart houden!
Vandaar dat ik voor nu heb gekozen voor sardien olie dat was ook prima om te doen zei de dame in de winkel.
Ik zit te denken uiteindelijk gewoon sardientjes voor hem te halen, indien hij dat wilt eten, maar om te proberen wil ik niet gelijk een hele grote zak moeten halen, dus mochten jullie weten hoe wat en waar hoor ik dat graag! Ook weet ik niet hoeveel hij dan per week zou mogen krijgen en of het gewoon naast een andere maaltijd kan of dat het echt een 'vis dag' moet zijn?

Elke avond krijgt hij ook wat groente erbij en wil ik 1 eitje per week gaan proberen.
Ei Heeft hij nog niet eerder gehad, kan dat gelijk rauw of is het beter om het eerst zacht te koken?


Ik weet dat merken afwisselen goed is om te doen, dus zat te denken om na deze maand van Kivo dan een maand voorraad te halen van Barfmenu (Ik weet niet of ze ook premium hebben, hoop het wel) voor afwisseling, of misschien iets anders als jullie dat aanraden, ik heb vrijwel bijna alle merken wel ergens in de buurt, al zijn sommige wat zoeken of wordt het online bestellen.
Is het prima om het zo om de maand te doen of is het beter als het vaker zo is?

Van barfmenu zou het dan het volgende zijn:
Natuurlijk, eend, lam, konijn, groentemix & kip.

En na BM weer Kivo?

Is het op deze manier compleet of moet ik met nog meer dingen rekening houden? :)
Alvast bedankt! :)

Hier is een plaatje van mijn ventje :D

Afbeelding
Door Lizzy
#3444954
Jesjeee schreef: zo 22 mei 2022, 18:40 Hi,

Ik lees al langer mee op het forum maar nu toch een account aangemaakt om even wat dingetjes te vragen en jullie inzichten horen zodat alles goed zal gaan. :)

Ik zal me eerst even netjes voorstellen!
Ik ben Jessica en ik heb een driekleur Sheltie reutje van 7 maandjes oud genaamd Koda. (9 KG)
Welkom op Barfplaats!
Vanaf het begin kreeg hij pro plan brok en kvv van Kivo (vanuit de fokker), uiteindelijk een tijdje gestoomd van renske gegeven omdat ik dat nog had van mijn overleden hond en ik het zonde vond om weg te gooien en bewaren voor vakantie ging niet door houdbaarheidsdatum.
Echter dat is nu op dus ik zat te kijken om weer terug te stappen naar KVV. (volledig dit maal)
En daar zitten nu ook gelijk mijn vraagjes!
Om alleen KVV te geven moet ik natuurlijk letten op genoeg variatie te geven en hoopte dat jullie even met mij mee konden kijken. :)

Voor komende maand heb ik als volgt van Kivo:
Kip, rund, konijn mix, paard&konijn, eend, pens&kip, kalkoen en lam.

Koda doet 2 dagen met 1 rol, nu snij ik de rollen in 2 maar zal het kwaad kunnen als ik hem gewoon steeds 2 dagen 1 dier voer en dat het dan compleet wordt over een tijdsbestek van 2 weken?
Nee hoor, dat kan absoluut geen kwaad. Is prima zelfs. Ik zou zelf ook qua merken KVV gaan afwisselen. Wij zeggen met KVV altijd "niet op 1 paard wedden".
Vis KVV is meestal geen doen omdat het altijd zalm bevat en als een driekleurtje is zalm niet echt handig, wil het zwart graag mooi zwart houden!
Ben je bang dat hij van de astaxanthine in zalm roze wordt? Mijn Dalmaten eten ook zalm. Ik zie er niks aan.
Vandaar dat ik voor nu heb gekozen voor sardien olie dat was ook prima om te doen zei de dame in de winkel.
Ik zit te denken uiteindelijk gewoon sardientjes voor hem te halen, indien hij dat wilt eten, maar om te proberen wil ik niet gelijk een hele grote zak moeten halen, dus mochten jullie weten hoe wat en waar hoor ik dat graag! Ook weet ik niet hoeveel hij dan per week zou mogen krijgen en of het gewoon naast een andere maaltijd kan of dat het echt een 'vis dag' moet zijn?
Kun je op de markt bij je visboertje niet een paar sardientjes of panharing halen?
Elke avond krijgt hij ook wat groente erbij en wil ik 1 eitje per week gaan proberen.
Ei Heeft hij nog niet eerder gehad, kan dat gelijk rauw of is het beter om het eerst zacht te koken?
Prima! Het eitje mag je gelijk rauw geven hoor.
Ik weet dat merken afwisselen goed is om te doen, dus zat te denken om na deze maand van Kivo dan een maand voorraad te halen van Barfmenu (Ik weet niet of ze ook premium hebben, hoop het wel) voor afwisseling, of misschien iets anders als jullie dat aanraden, ik heb vrijwel bijna alle merken wel ergens in de buurt, al zijn sommige wat zoeken of wordt het online bestellen. Is het prima om het zo om de maand te doen of is het beter als het vaker zo is?
Ah kijk, ik schreef het hierboven al :biggrin2: . BarfMenu is prima. Ik zou inderdaad wel de premium nemen, die andere zit premix en zalmolie in enzo, dat moet je niet hebben. Tammenga vind ik ook een fijn merk. Ik hoor veel goede geluiden over DARF. Kiezenbrink of eigenlijk KB raw is ook prima. CarniVoer ken ik zelf niet maar hoor ik ook goede geluiden over.
Van barfmenu zou het dan het volgende zijn:
Natuurlijk, eend, lam, konijn, groentemix & kip.
Volgens mij heb je dan precies niet de premium en wel die met allerlei toevoegingen en die zou ik juist niet geven. Zonder toevoegingen zijn hert, kalkoen, paard en lam.
En na BM weer Kivo?
Ja, of een ander merk.
Is het op deze manier compleet of moet ik met nog meer dingen rekening houden? :)
Alvast bedankt! :)
Hartstikke goed bezig! Maar meer dan twee merken KVV mag dus ook.
Hier is een plaatje van mijn ventje :D

Afbeelding
Wat een plaatje zeg :smitten:
Door Jesjeee
#3444981
Lizzy schreef: ma 23 mei 2022, 07:28 Ben je bang dat hij van de astaxanthine in zalm roze wordt? Mijn Dalmaten eten ook zalm. Ik zie er niks aan.
Weet niet precies hoe het heet, maar zijn fokker wees erop dat als je vaak zalm geeft dat er dan een rode gloed over de zwarte vacht kan komen. Weet niet hoe of wat precies, maar daarom ontwijk ik zalm eigenlijk. :)
Een keertje kan geen kwaad zei ze maar vaker werd afgeraden.

Kun je op de markt bij je visboertje niet een paar sardientjes of panharing halen?
Dat zou ik inderdaad kunnen proberen! Maar moet het dat nog eerst ingevroren worden of moet ik ergens nog rekening mee houden?
En hoeveel zou hij mogen per week? Hij krijgt zo'n 250 gram eten per dag momenteel.
Ah kijk, ik schreef het hierboven al :biggrin2: . BarfMenu is prima. Ik zou inderdaad wel de premium nemen, die andere zit premix en zalmolie in enzo, dat moet je niet hebben. Tammenga vind ik ook een fijn merk. Ik hoor veel goede geluiden over DARF. Kiezenbrink of eigenlijk KB raw is ook prima. CarniVoer ken ik zelf niet maar hoor ik ook goede geluiden over.
Dan zal ik wel voor de premium iig kijken, thanks! En dan zal ik ook gewoon de andere merken zonder premixen e.d. er zo nu en dan bij doen. ;D Dan moet het wel allemaal goed zitten zonder te korten denk ik. :) Tammenga en KB Raw zag ik ook bij mijn winkeltje liggen waar de Kivo vandaan komt dus die zal ik ook wel gaan proberen dan, thanks! :)

Lekker veel afwisselen en dan moet het dus allemaal wel goed komen begrijp ik. ;D
Super bedankt :)
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3445043
Wat een knappe hond! :D
Jesjeee schreef: ma 23 mei 2022, 18:53 Weet niet precies hoe het heet, maar zijn fokker wees erop dat als je vaak zalm geeft dat er dan een rode gloed over de zwarte vacht kan komen. Weet niet hoe of wat precies, maar daarom ontwijk ik zalm eigenlijk. :)
Een keertje kan geen kwaad zei ze maar vaker werd afgeraden.
Hier een wildkleurige teckel maar geen problemen met zijn zwart-kleur, alleen wel met de ontlasting na eten van vis, waaronder zalm. Het is hem waarschijnlijk te vet dus hier krijgt hij het niet al te vaak.

Jesjeee schreef: ma 23 mei 2022, 18:53 Dat zou ik inderdaad kunnen proberen! Maar moet het dat nog eerst ingevroren worden of moet ik ergens nog rekening mee houden?
En hoeveel zou hij mogen per week? Hij krijgt zo'n 250 gram eten per dag momenteel.
De hoeveelheid die je voert lijkt mij wat weinig tov zijn gewicht, maar wellicht heb je daar goede redenen voor. Zelf zitten wij met onze teckel 7 maanden met een gewicht van 11,5 kg op zo'n 400/500 gram per dag.
Jesjeee schreef: ma 23 mei 2022, 18:53 Dan zal ik wel voor de premium iig kijken, thanks! En dan zal ik ook gewoon de andere merken zonder premixen e.d. er zo nu en dan bij doen. ;D Dan moet het wel allemaal goed zitten zonder te korten denk ik. :) Tammenga en KB Raw zag ik ook bij mijn winkeltje liggen waar de Kivo vandaan komt dus die zal ik ook wel gaan proberen dan, thanks! :)
Wij gebruiken onder andere Tammenga en dit bevalt heel goed, mooi grof gemalen vlees in een goede samenstelling. Ze verkopen wel veel vleesmixen maar hebben een paar enkelvoudige smaken. Wij hebben vandaag bijvoorbeeld hert/lam gegeven en dit beviel onze man totaal niet! Hij eet alles binnen no-time op, maar dit is dus voor het eerst dat hij iets liet staan.
Door Jesjeee
#3445051
Cooper en Yil schreef: wo 25 mei 2022, 10:44 Wat een knappe hond! :D
Dankjewel! ;D

Hier een wildkleurige teckel maar geen problemen met zijn zwart-kleur, alleen wel met de ontlasting na eten van vis, waaronder zalm. Het is hem waarschijnlijk te vet dus hier krijgt hij het niet al te vaak.
Hmm, misschien dat het dan toch ergens anders aan ligt waarom sommige die rode gloed krijgen? Fokker zei het dus dacht dat het wel echt zo moest zijn dan.

De hoeveelheid die je voert lijkt mij wat weinig tov zijn gewicht, maar wellicht heb je daar goede redenen voor. Zelf zitten wij met onze teckel 7 maanden met een gewicht van 11,5 kg op zo'n 400/500 gram per dag.
Hij krijgt heel veel tussendoortjes (veel trainen vooral tijdens het lopen), hij is niet te dun voor zover ik kan voelen (voel nog net zijn ribjes, het is lastig met zoveel vacht hihi) en iedereen zegt altijd dat een jonge hond beter wat schraal kan zijn dan een vet laagje, dus durf hem niet veel meer te voeren.


Wij gebruiken onder andere Tammenga en dit bevalt heel goed, mooi grof gemalen vlees in een goede samenstelling. Ze verkopen wel veel vleesmixen maar hebben een paar enkelvoudige smaken. Wij hebben vandaag bijvoorbeeld hert/lam gegeven en dit beviel onze man totaal niet! Hij eet alles binnen no-time op, maar dit is dus voor het eerst dat hij iets liet staan.
Tammenga heeft mijn winkel ook geloof ik, als het groffer gemalen is, is dat misschien ook wel een goed optie, dankjewel! Vind Kivo soms toch wel net ietsjes te fijn gemalen.

Ha, toevallig trouwens, Koda liet vandaag ook voor het eerst iets staan...
Maar dan de Kivo Konijn. Hij vreet zowat alles en snel... maar dit? OH HECK NO, hij keek me aan alsof ik niet spoorde met wat ik hem gaf!
Het is wel een heel mooi vleesje, prachtige kleur haha!
Probeer het later nog een keer aan te bieden, maar mocht hij het echt niet eten, wat kan ik dan het beste doen vanavond?
Hem maar wat Renske gestoomd geven, of morgen pas weer en dan het volgende vleesje?
Door Lizzy
#3445053
Jesjeee schreef: ma 23 mei 2022, 18:53 Weet niet precies hoe het heet, maar zijn fokker wees erop dat als je vaak zalm geeft dat er dan een rode gloed over de zwarte vacht kan komen. Weet niet hoe of wat precies, maar daarom ontwijk ik zalm eigenlijk. :)
Een keertje kan geen kwaad zei ze maar vaker werd afgeraden.
Nou, je kunt echt probleemloos eens per week zalm voeren hoor, daar wordt je hond echt niet rood of roze van. Een beetje achtergrond info:

"Zalm is eigenlijk gewoon een witvis. Het rode pigment wordt gemaakt door algen en eencellige organismen die worden gegeten door garnalen. Het pigment wordt dan bewaard in hun schaal en vlees. Als zalmen garnalen eten hopen ze het pigment op in hun vetweefsel. Omdat zalm niet het pigment verliest, kleurt hij na een tijdje rood. Zalmen eten veel verschillende dingen en daarom zijn er veel verschillend gekleurde zalmen in de natuur; van lichtroze tot dieprood.

De meeste zalmen zijn tegenwoordig gekweekt. Dit vindt plaats in grote netten in rustig water (fjorden, baaien) of in tanks op het land. De meeste gekweekte zalm komt uit Noorwegen, Schotland, Ijsland, Alaska en Chili. Deze zalmen worden vooral gevoed met vis. Dit houdt in dat ze dus geen garnalen krijgen en ze wit blijven. De consument wil echter geen witte zalm ook al is de smaak hetzelfde. Daarom wordt er astaxanthine toegevoegd aan het voedsel voor de zalmen. Meestal wordt astaxanthine chemisch gemaakt, maar een alternatief is het pigment uit garnalenmeel te halen. Nog een andere mogelijkheid is het gebruik van gedroogd rood gist wat hetzelfde pigment geeft. Echter, het kunstmatige pigment is goedkoper.

Astaxanthine is een carotenoïde wat betekent dat het een samenstelling is die op caroteen lijkt. Andere carotenoïden zijn verantwoordelijk voor de kleur van tomaten, pepers en wortels. Mensen slaan astaxanthine ook op in het vetweefsel, maar we krijgen er niet genoeg van binnen om er rood van de worden. Flamingo's krijgen hun roze kleur op dezelfde manier als zalmen".

Dat kleine beetje zalm wat je zou voeren zou je wekelijks zalm geven (en ik zeg niet dat je dat moet doen, hoewel wilde zalm de beste leverancier van vitamine D is!) : dan gaat je hond serieus niet rood kleuren. Ik heb een van mijn Dalmaten dagelijks Astaxanthine gevoerd en zelfs die werd niet rood of roze.
Dat zou ik inderdaad kunnen proberen! Maar moet het dat nog eerst ingevroren worden of moet ik ergens nog rekening mee houden? En hoeveel zou hij mogen per week? Hij krijgt zo'n 250 gram eten per dag momenteel.
Panharing kan echt aardig wat wegen. Sardien is vaak kleiner. Maar 1 hele op 1 dag is wat veel. Die zou je in delen mogen geven. Meestal koop je ze op de markt vers. Dan moeten ze ingevroren worden. Je kunt ze dan het beste al in stukjes knippen en dan invriezen. Je zou dan 1/4 tot 1/2 per dag kunnen geven. Het moet een weekje in de vriezer.
Dan zal ik wel voor de premium iig kijken, thanks! En dan zal ik ook gewoon de andere merken zonder premixen e.d. er zo nu en dan bij doen. ;D Dan moet het wel allemaal goed zitten zonder te korten denk ik. :) Tammenga en KB Raw zag ik ook bij mijn winkeltje liggen waar de Kivo vandaan komt dus die zal ik ook wel gaan proberen dan, thanks! :)
Ja hoor, het komt dan helemaal goed. Je hond krijgt dan zoooooveeeeeel meer voedingsstoffen binnen (natuurlijke!) als met een zakkie doodgekookte brokjes!
Lekker veel afwisselen en dan moet het dus allemaal wel goed komen begrijp ik. ;D
Super bedankt :)
Ja, dat is het idee!
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3445057
Jesjeee schreef: wo 25 mei 2022, 11:09 Ha, toevallig trouwens, Koda liet vandaag ook voor het eerst iets staan...
Maar dan de Kivo Konijn. Hij vreet zowat alles en snel... maar dit? OH HECK NO, hij keek me aan alsof ik niet spoorde met wat ik hem gaf!
Het is wel een heel mooi vleesje, prachtige kleur haha!
Probeer het later nog een keer aan te bieden, maar mocht hij het echt niet eten, wat kan ik dan het beste doen vanavond?
Hem maar wat Renske gestoomd geven, of morgen pas weer en dan het volgende vleesje?
Ja jammer he als het er zo goed uitziet en ze het dan laten staan. Onze man wilde er eerst met zijn kop doorheen rollen maar dat wordt wat lastig in een voerbak hahaha! Onze fokker zegt als ze het niet eten dan wegnemen en pas volgende eetmoment weer voer aanbieden. In ons geval adviseert ze om iets anders te geven vanavond, en dan eventueel morgen weer proberen. Zul je altijd zien als je net een kilo hebt ontdooit ::)
Door Jesjeee
#3445059
Lizzy schreef: wo 25 mei 2022, 11:21 Nou, je kunt echt probleemloos eens per week zalm voeren hoor, daar wordt je hond echt niet rood of roze van. Een beetje achtergrond info:

"Zalm is eigenlijk gewoon een witvis. Het rode pigment wordt gemaakt door algen en eencellige organismen die worden gegeten door garnalen. Het pigment wordt dan bewaard in hun schaal en vlees. Als zalmen garnalen eten hopen ze het pigment op in hun vetweefsel. Omdat zalm niet het pigment verliest, kleurt hij na een tijdje rood. Zalmen eten veel verschillende dingen en daarom zijn er veel verschillend gekleurde zalmen in de natuur; van lichtroze tot dieprood.

De meeste zalmen zijn tegenwoordig gekweekt. Dit vindt plaats in grote netten in rustig water (fjorden, baaien) of in tanks op het land. De meeste gekweekte zalm komt uit Noorwegen, Schotland, Ijsland, Alaska en Chili. Deze zalmen worden vooral gevoed met vis. Dit houdt in dat ze dus geen garnalen krijgen en ze wit blijven. De consument wil echter geen witte zalm ook al is de smaak hetzelfde. Daarom wordt er astaxanthine toegevoegd aan het voedsel voor de zalmen. Meestal wordt astaxanthine chemisch gemaakt, maar een alternatief is het pigment uit garnalenmeel te halen. Nog een andere mogelijkheid is het gebruik van gedroogd rood gist wat hetzelfde pigment geeft. Echter, het kunstmatige pigment is goedkoper.

Astaxanthine is een carotenoïde wat betekent dat het een samenstelling is die op caroteen lijkt. Andere carotenoïden zijn verantwoordelijk voor de kleur van tomaten, pepers en wortels. Mensen slaan astaxanthine ook op in het vetweefsel, maar we krijgen er niet genoeg van binnen om er rood van de worden. Flamingo's krijgen hun roze kleur op dezelfde manier als zalmen".

Dat kleine beetje zalm wat je zou voeren zou je wekelijks zalm geven (en ik zeg niet dat je dat moet doen, hoewel wilde zalm de beste leverancier van vitamine D is!) : dan gaat je hond serieus niet rood kleuren. Ik heb een van mijn Dalmaten dagelijks Astaxanthine gevoerd en zelfs die werd niet rood of roze.
Dus als ik 1x per week een vis KVV (dat maar deels zalm is) geef zou dat geen kwaad moeten kunnen? En zou dat dan genoeg vis zijn voor de week?
Panharing kan echt aardig wat wegen. Sardien is vaak kleiner. Maar 1 hele op 1 dag is wat veel. Die zou je in delen mogen geven. Meestal koop je ze op de markt vers. Dan moeten ze ingevroren worden. Je kunt ze dan het beste al in stukjes knippen en dan invriezen. Je zou dan 1/4 tot 1/2 per dag kunnen geven. Het moet een weekje in de vriezer.
Zal het kwaad kunnen eerst te kijken of hij het wel lust met gewoon een supermarkt variant? Volgens mij zijn er ook blikjes toch? Mocht die het lusten kan ik een kilo zak sardines halen bij de dierenwinkel, dat is al ingevroren dus neem aan dat die dan direct goed zouden zijn.

Ja hoor, het komt dan helemaal goed. Je hond krijgt dan zoooooveeeeeel meer voedingsstoffen binnen (natuurlijke!) als met een zakkie doodgekookte brokjes!
Yaaay! Daar doen we het voor! ;D
Door Jesjeee
#3445061
Cooper en Yil schreef: wo 25 mei 2022, 11:39 Ja jammer he als het er zo goed uitziet en ze het dan laten staan. Onze man wilde er eerst met zijn kop doorheen rollen maar dat wordt wat lastig in een voerbak hahaha! Onze fokker zegt als ze het niet eten dan wegnemen en pas volgende eetmoment weer voer aanbieden. In ons geval adviseert ze om iets anders te geven vanavond, en dan eventueel morgen weer proberen. Zul je altijd zien als je net een kilo hebt ontdooit ::)
Het is idd erg jammer, dacht juist dat hij deze lekker zou vinden haha! Hij heeft nog nooit ergens zijn neus voor opgetrokken (is heel erg voedsel gericht) en dan nu toch dit haha!
Ik heb het net nog maals geprobeerd met gedroogde konijnen blokjes ertussen, maar die vist hij er gewoon nu tussen uit :D , Zal het wel weer in de koelkast zetten en vanavond dan nogmaals proberen en anders krijgt hij vanavond indien ik het op tijd ontdooit krijg wat pens (hoort hij morgen te krijgen) en anders toch maar weer wat renske een keertje.
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3445063
Jesjeee schreef: wo 25 mei 2022, 12:01 Het is idd erg jammer, dacht juist dat hij deze lekker zou vinden haha! Hij heeft nog nooit ergens zijn neus voor opgetrokken (is heel erg voedsel gericht) en dan nu toch dit haha!
Ik heb het net nog maals geprobeerd met gedroogde konijnen blokjes ertussen, maar die vist hij er gewoon nu tussen uit :D , Zal het wel weer in de koelkast zetten en vanavond dan nogmaals proberen en anders krijgt hij vanavond indien ik het op tijd ontdooit krijg wat pens (hoort hij morgen te krijgen) en anders toch maar weer wat renske een keertje.
Ja hier hetzelfde, ook erg voer gericht alles wat eetbaar is gaat er bijna wel in. Alleen frambozen en tomaat is hij niet zo'n fan van ;)
Hoop ook zijn eten op tijd ontdooit te krijgen en anders haal ik wat schijven Rodi uit de supermarkt dat gaat wat sneller hahaha!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445080
Zwarte konijnen en katten krijgen een wat soort 'roest', roodbruine schijn als ze heel veel in de zon lopen/liggen. Misschien moet je het ook bij de honden daarin zoeken?
Ik had een konijn ooit waarbij het echt heel erg werd. Kon je niet meer zwart noemen. Heb het ook eens met een grijs konijn heel erg gehad. Konijnen ruien met een lijn van kop naar staart, niet overal tegelijk en dan zag je het zwart duidelijk terugkomen in de nieuwe haren.
Gebruikersavatar
Door Myla
#3445097
pearlsofpassion schreef: wo 25 mei 2022, 15:50 Zwarte konijnen en katten krijgen een wat soort 'roest', roodbruine schijn als ze heel veel in de zon lopen/liggen. Misschien moet je het ook bij de honden daarin zoeken?
Ik had een konijn ooit waarbij het echt heel erg werd. Kon je niet meer zwart noemen. Heb het ook eens met een grijs konijn heel erg gehad. Konijnen ruien met een lijn van kop naar staart, niet overal tegelijk en dan zag je het zwart duidelijk terugkomen in de nieuwe haren.
Ik zag dit ook bij mijn Markiesje plus ook dood haar wat ook deze kleur krijgt . Heel eerlijk gezegd boeide het mij niet , hij zag er altijd goed uit en voelde zich goed .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door