Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door yazzie
#3444979
Herkenbaar hóór. :-\ Ik overweeg zelfs om de wildvariant van Lotgering te gaan proberen... Mijn honden eten graag wild maar ook dat is best aan de prijs geworden. :-X Prijzen voor spiervlees vond ik vorig jaar al enorm. Ik sta een beetje in dubio, weet dat Lotgering niet altijd wordt geroemd om de kwaliteit. ::) Iemand hier ervaring met de wildvariant van Lotgering?
Gebruikersavatar
Door Thea
#3444991
De meeste merken zijn afgelopen 2 jaar een aantal keren in prijs verhoogd.
Dogmeat was in die tijd eigenlijk niet verhoogd, hooguit 2 diersoorten.
En nu zijn ze idd ineens erg hard gestegen.
Maar denk dat als je het over de afgelopen 2 jaar bekijk ongeveer hetzelde percentage is gestegen.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3445001
Ik heb in het begin (zo’n 8 jaar geleden) Lotgering gegeven… Wild ruikt idd echt naar wild…. Appie at het met smaak (alle smaken) maar dr zit zodanig veel vet in, dat hij elke avond aan de spuitpoep was daardoor….. Nadat ik ben overgestapt naar barf (en nu weer kvv), was het over…..
Door tt-tjes
#3445225
Daarom geef ik af en toe eens een bakje smuldier. Om de prijs wat te drukken.
Ik was bij mijn laatste bestelling 122,00 kwijt voor 23 kilo.
Ik voer geen kip en weinig rund dus zit al snel aan wat hogere prijzen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3445226
Ik heb al een tijdje geen kvv besteld omdat ik zonder hond zit. Maar nieuwsgierig naar wat me te wachten staat heb ik er een oude bestelling bij gehaald, van 6 november verleden jaar. Als ik nu exact hetzelfde zou bestellen bij dezelfde leverancier zou ik circa 5% duurder uit zijn (ipv € 89,15 zou ik € 93,55 kwijt zijn). Dit was een bestelling voor 4 weken, dus per maand zou ik dan zo'n € 4,75 duurder uit zijn. Niet echt een bedrag waar ik van wakker kan liggen.
Mogelijk ga ik straks weer barf geven. Ik ben daar voor mijzelf nog niet helemaal uit.
Door tt-tjes
#3445277
pike schreef:Ik heb al een tijdje geen kvv besteld omdat ik zonder hond zit. Maar nieuwsgierig naar wat me te wachten staat heb ik er een oude bestelling bij gehaald, van 6 november verleden jaar. Als ik nu exact hetzelfde zou bestellen bij dezelfde leverancier zou ik circa 5% duurder uit zijn (ipv € 89,15 zou ik € 93,55 kwijt zijn). Dit was een bestelling voor 4 weken, dus per maand zou ik dan zo'n € 4,75 duurder uit zijn. Niet echt een bedrag waar ik van wakker kan liggen.
Mogelijk ga ik straks weer barf geven. Ik ben daar voor mijzelf nog niet helemaal uit.
Dat valt idd wel mee. Bij welke leverancier was dat dan?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3445296
pike schreef: ma 30 mei 2022, 22:33Floris.
Wel merk KVV?

Dat is inderdaad niets om van wakker te liggen, maar bij mij gaat het dan van 125 in de maand naar 160 dat is wel een groot verschil natuurlijk maar goed nu ik de eerste schok overleefde ;D heb ik alles is bekeken en het is nog geen probleem hoor.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3445297
tt-tjes schreef: zo 29 mei 2022, 21:41 Daarom geef ik af en toe eens een bakje smuldier. Om de prijs wat te drukken.
Ik was bij mijn laatste bestelling 122,00 kwijt voor 23 kilo.
Ik voer geen kip en weinig rund dus zit al snel aan wat hogere prijzen.
Hier hetzelfde, ik gaf geen kip, nu heb ik er toch een kip versie tussen gegooid. Rund is ook niet meer goedkoop hoor.
Laatst gewijzigd door Martine M op di 31 mei 2022, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3445321
Ik ben op een gegeven moment ook gestopt met kip en dat scheelde wel aardig in de prijs. Kip was altijd mooi om de gemiddelde prijs te drukken. Zeker ook met barf.
Martine M schreef:
Wel merk KVV?

Dat is inderdaad niets om van wakker te liggen, maar bij mij gaat het dan van 125 in de maand naar 160 dat is wel een groot verschil natuurlijk maar goed nu ik de eerste schok overleefde ;D heb ik alles is bekeken en het is nog geen probleem hoor.
In de bestelling die ik heb nagetrokken zat 12 kg Kiezebrink in 5 verschillende soorten en een doos van 10x250 gr Alroda puur wilde zalm en 2 kg konijnenoren om te drogen. De Alroda kost nog precies hetzelfde, de rest is allemaal een klein beetje omhoog gegaan.
Door tt-tjes
#3445343
Ja ik bestel ook bij Floris. Neem vaak zijn eigen merk, maar ook KB en Darf.
Af en toe ook wat bakjes Tammenga omdat dit wat grover is.
Kip doe ik niet, ik merk dat de jongens daar wat jeukerig van worden.
Er gaat hier nu meer door omdat pup veel meer eet.
Door Nikass
#3445486
yazzie schreef: ma 23 mei 2022, 17:39 Herkenbaar hóór. :-\ Ik overweeg zelfs om de wildvariant van Lotgering te gaan proberen... Mijn honden eten graag wild maar ook dat is best aan de prijs geworden. :-X Prijzen voor spiervlees vond ik vorig jaar al enorm. Ik sta een beetje in dubio, weet dat Lotgering niet altijd wordt geroemd om de kwaliteit. ::) Iemand hier ervaring met de wildvariant van Lotgering?
Ik heb in het verleden heel veel moeite gedaan om bij Lotgering te achterhalen wat de herkomst is van HAAS in hun wild variant. Ik kreeg hierop van hen geen antwoord. Daarom voer ik die variant niet, omdat ik geen haas van buiten Europa wil ivm mogelijke gevaarlijke ziektes.

Ik ben sowieso geen fan van Lotgering, maar om de prijzen wat te drukken voerde ik wel eens wat tussendoor. Dit doe ik nu vooral met Rodi.

Een paar weken geleden kocht ik in de dierenwinkel een kilo Carnibest lam voor 5,75
Op dit moment is de prijs in dezelfde winkel 7,95
Ik vond eigenlijk 5,75 al te veel :o
Mijn oudste hond is tien jaar geleden opgegroeid op Carnibest. Ik betaalde toen nog 4 euro de kilo.

Ik vind de prijzen idioot hoog en vraag me altijd af waarom... met name ook snackjes van long, pens, huid, oren, waarom kosten die zo duur!?
Met enige regelmaat kom ik in Duitsland en daar koop ik dan wat doosjes spiervlees. Maar kvv is daar niet naar mijn zin.
Helaas heb ik ook geen mogelijkheid tot groot inkopen, dus dan ben je altijd duurder uit en (voornamelijk) aangewezen op wat je in winkels kunt krijgen.
Door yazzie
#3446210
Vooralsnog heb ik nog geen Lotgering wild besteld, maar gekozen voor Darf wild (waar op dit moment geen haas in zit) en Kiezebrink's haas, hert, fazant. Dat mix ik dan zelf, want haas en fazant zitten vrij hoog in calcium en hert is alleen gemalen spiervlees. Darf is dan iets goedkoper maar daar zit maar 10% orgaan in. Vind ik voor het mooie weer wat te weinig orgaan. Ik heb ook de hert/kalkoen van Barfmenu besteld, kijken of ze dat wat vinden. De andere twee, Darf Wild en die drie mixen van Kiezebrink, vinden ze erg lekker. Zo dan maar even. :)

Ik denk ook dat de gedroogde snackjes duurder zijn geworden vanwege de gestegen energieprijzen... :-X Tsja, dat gaan de verkopers er zelf niet bij leggen en dat snap ik ook wel weer, hoe jammer ook voor ons.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3446212
yazzie schreef: vr 24 jun 2022, 12:33

Ik denk ook dat de gedroogde snackjes duurder zijn geworden vanwege de gestegen energieprijzen... :-X Tsja, dat gaan de verkopers er zelf niet bij leggen en dat snap ik ook wel weer, hoe jammer ook voor ons.
Ja dat begrijp ik ook maar in mijn geval is dat wel een stijging van bijna 40% in 1 keer op zo een bedrag is dat wel ineens heel veel.
Door Cindy de Wolf
#3446214
Ook rauwe long is sinds 3 maanden schreeuwend duur. Tel daarbij op dat je het zelf nog moet verwerken/drogen dus ja dan kloppen de prijzen wel weer in de winkel :-X maar grappig is anders.

Ik had serieus niet verwacht dat de prijzen zo snel zouden stijgen. Die inflatie en oorlog geeft ontzettend veel leed. Zowel direct als indirect.

Rundvlees is niet meer te betalen. Om de prijs iets te drukken voer ik nu grofweg 2x per week kip. En geef ik 1 a 2 keer per week MDM als spiervlees. Hier krijgen ze de ene week barf en de andere week kvv.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door