Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3444880
Ik heb gisteren een nieuwe bestelling gedaan voor KVV en ik schrok me te pletter.
Ik bestel wel normaal per 108 kg (grootverbruikprijzen) en dan betaal ik als ik niet de duurste vleessoorten neem rond de 250 euro,
ik wou nu exact hetzelfde bestellen als vorige keer en het was nu (2 maand later) 94 euro duurder geworden. :o
Ik weet dat alles opslaat maar dit is toch wel heel veel verschil.
Ik heb dan nu maar wat veranderd en 18 kilo minder besteld om in mijn budget te kunnen blijven dan moet ik natuurlijk wel sneller terug bestellen maar dan heb ik tijd om me even aan te passen.
Is het bij alle merken zo fel gestegen?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3444888
Heb even gekeken: als ik nu hetzelfde bestel als in februari dan ben ik €3,50 meer kwijt op een bestelling van ruim €140. Dus dat valt wel mee.

Nb ik voer Bandit en Alroda
Door Lizzy
#3444891
pluk schreef: za 21 mei 2022, 10:58 Heb even gekeken: als ik nu hetzelfde bestel als in februari dan ben ik €3,50 meer kwijt op een bestelling van ruim €140. Dus dat valt wel mee.

Nb ik voer Bandit en Alroda
Die waren al duur hahahaha ;D

Ja nee maar zonder dollen, de hele dure merken voerde ik dus sowieso al niet omdat Sjoerd 2 kg per dag at en ik ook niet failliet kan gaan. Maar de goedkopere merken en BARF...... :o ::) :-X
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3444897
Ja de dure merken koop ik ook niet voor dezelfde reden als Lizzy.
40% erbij (op de volledige bestelling) als ik het bereken is toch wel een serieuze stijging ineens.

Ik heb nu nog 2 grote honden, kwam van 3 maar Als Ayla er niet mee ris blijft het nu echt wel bij 1.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3444923
Lizzy schreef: za 21 mei 2022, 11:04 Die waren al duur hahahaha ;D

Ja nee maar zonder dollen, de hele dure merken voerde ik dus sowieso al niet omdat Sjoerd 2 kg per dag at en ik ook niet failliet kan gaan. Maar de goedkopere merken en BARF...... :o ::) :-X
Gelijk heb je!
Maar als de prijzen van vlees stijgen dan zou je verwachten dat dit ook bij de duurdere merken zo is...
Door Lizzy
#3444927
pluk schreef: za 21 mei 2022, 21:29 Gelijk heb je!
Maar als de prijzen van vlees stijgen dan zou je verwachten dat dit ook bij de duurdere merken zo is...
Ja, hoewel die sneller op een moment komen dat de consument zegt "en nu gaat het niet meer". Denk ik hoor. Dus misschien zijn ze iets voorzichtiger met rücksichtslos de prijzen omhoog gooien?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3444929
Of misschien, gezien de vraag, draaien ze er gestaag ook wat meer goedkoper vlees doorheen. Het kwalitatieve vlees zal toch sneller beperkt zijn dan het restvlees. En daar komt je eerdere opmerking ook : misschien zijn hun prijzen al wat vroeger omhoog gegaan. Net omdat dat betere vlees al vroeger duurder werd.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3444930
pluk schreef: za 21 mei 2022, 21:29 Gelijk heb je!
Maar als de prijzen van vlees stijgen dan zou je verwachten dat dit ook bij de duurdere merken zo is...
Ge moet niet vragen hoeveel winst die altijd maakte dat ze nu niet echt hoeven op te slaan, maar inderdaad als ze nu ook even hard zouden stijgen om hun winst te houden gaan veel mensen afhaken.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3444933
Ik heb vorige week 30kg gekocht en was verbaasd dat de prijs voor het meeste weer precies hetzelfde was gebleven. En dat terwijl online bij een ander de prijzen inderdaad een stuk zijn gestegen voor hetzelfde merk en diersoorten. Ik verwacht dat ik de volgende keer ook wel duurder uit ben.

Ik betaalde nu €128 voor 30kg en de 4 maanden geleden €123.
Door Cindy de Wolf
#3444936
Ja het is overal nu kommer en kwel. Er zijn merken die in de afgelopen tijd stelselmatig kleine verhogingen hebben doorgevoerd(de afgelopen1,5 jaar) en er zijn er een paar die zo lang mogelijk vast gehouden hebben en nu dus echt niet anders konden dan fors verhogen. Desalniettemin is het wel keihard slikken deze prijzen :o :o :o Ik voer nu 50kg minder per maand dan grofweg 2 jaar geleden maar mijn voerkosten zijn gek genoeg 50-100 hoger per maand! :'( :'( :'(

Het houden van huisdieren wordt langzaamaan echt weer alleen toegangkelijk voor de beter gevulde portomonee :-X
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3444937
Cindy de Wolf schreef: Het houden van huisdieren wordt langzaamaan echt weer alleen toegangkelijk voor de beter gevulde portomonee :-X
Ja inderdaad en helaas ook ten koste van de dieren zelf, de tijd dat ik 3 grote adoptie honden makkelijk kon adopteren is nu echt gedaan. Ze zeggen wel dat de olie, gas ,.. prijzen weer gaan dalen maar ik geloof nooit dat de prijzen voor de consument terug gaan dalen.

Ken al mensen die naar brok zijn overgestapt maar ik ben voor de nieuwsgierigheid is gaan kijken wat ik op een goede brok zou betalen en dan kom ik ongeveer op hetzelfde neer. Niet dat ik overweeg dit te gaan doen hoor, hier blijft het KVV.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3444968
Sommige smaken zijn zelfs 50% gestegen zag ik vandaag toen ik ging.
Het werd ook meteen gekeurd bij aankomst. :biggrin2:
Bijlagen
2022-05-23 10.29.50.jpg
2022-05-23 10.29.50.jpg (3.74 MiB) 1920 keer bekeken
Door Cindy de Wolf
#3444973
Ik ken inderdaad ook mensen die overgestapt zijn op brok of in de ochtend brok en in de avond vlees. :-[ :-[

Klopt zo te zien heb je daar Dogmeat liggen? Dan klopt het inderdaad dat de ene smaak meer is gestegen dan een ander. En heel eerlijk ik vrees dat het einde van de stijgingen nog niet in zicht is :'(

Hier gaat er op dit moment 2kg per dag doorheen dus dat tikt ook wel fors aan. Tot 2-3 jaar geleden was het hier 3kg per dag.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3444975
Cindy de Wolf schreef: ma 23 mei 2022, 15:50 Ik ken inderdaad ook mensen die overgestapt zijn op brok of in de ochtend brok en in de avond vlees. :-[ :-[

Klopt zo te zien heb je daar Dogmeat liggen? Dan klopt het inderdaad dat de ene smaak meer is gestegen dan een ander. En heel eerlijk ik vrees dat het einde van de stijgingen nog niet in zicht is :'(

Hier gaat er op dit moment 2kg per dag doorheen dus dat tikt ook wel fors aan. Tot 2-3 jaar geleden was het hier 3kg per dag.
ja idd dogmeat, sommige smaken zijn gewoon bijna dubbel van prijs, sommige 30% erbij enfin ja de lam heb ik deze keer niet genomen en dan maar is een kip/pens in de plaats genomen.
Volgende keer zie ik wel dan kan ik me er wat op voorbereiden als het idd niet weer gaat stijgen tegen dat ik weer moet gaan.

Hier momenteel 1,5 kilo per dag omdat mijn 2de hond al oud is eet die veel minder je zou bijna gelukkig zeggen. :'(
Begin dit jaar zat ik nog met 3 grote honden dan was het ook nog 2,5 tot 3 kilo per dag.

Ik weet nu wel zeker dat ik het bij 1 hond hou als mijn oudste er niet meer is (hopelijk duurt dit nog wel even) Ik wil liever 1 hond het beste geven dan te moeten gaan zoeken naar de goedkoopste smaken en niet genoeg kunne afwisselen om toch maar in het budget te blijven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door