Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anne in Zweden
#3446298
Sterkte met het verlies van je hond, Martine. Dat zijn er inderdaad wel heel veel in een paar jaar tijd. :'(

Over de kosten van het voer: ik weet er alles van. Ik bestel samen met een andere BP'er in Zweden 2 x per jaar honderden kilo's tegelijk bij Dogmeat, en inderdaad, die prijzen waren ineens wel heel erg gestegen tov de vorige keer. En dan het vervoer... 27% brandstoftoeslag ditmaal. Maar goed, daar kan Dogmeat niks aan doen. Ik ben allang blij dat ze dat allemaal regelen steeds, zodat het keihard bevroren arriveert in noordelijk Zweden. Super service, kan niet anders zeggen.

Het is niet anders, en vooralsnog eten noch wijzelf, noch de honden er een gram minder om, dus je hoort mij niet klagen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor minder fortuinlijke mensen toch een hoofdpijndossier is, dat voer en overige kosten.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3446300
Anne in Zweden schreef: zo 26 jun 2022, 14:51 Sterkte met het verlies van je hond, Martine. Dat zijn er inderdaad wel heel veel in een paar jaar tijd. :'(

Over de kosten van het voer: ik weet er alles van. Ik bestel samen met een andere BP'er in Zweden 2 x per jaar honderden kilo's tegelijk bij Dogmeat, en inderdaad, die prijzen waren ineens wel heel erg gestegen tov de vorige keer. En dan het vervoer... 27% brandstoftoeslag ditmaal. Maar goed, daar kan Dogmeat niks aan doen. Ik ben allang blij dat ze dat allemaal regelen steeds, zodat het keihard bevroren arriveert in noordelijk Zweden. Super service, kan niet anders zeggen.

Het is niet anders, en vooralsnog eten noch wijzelf, noch de honden er een gram minder om, dus je hoort mij niet klagen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor minder fortuinlijke mensen toch een hoofdpijndossier is, dat voer en overige kosten.
Dank je.

En ja inderdaad ze hebben een goede service ben ook al jaren klant en ben niet van plan om te veranderen, ik heb al mijn honden er op grootgebracht en ze werden allemaal oud dus ik kan zeker ook niet klagen.
Ik was alleen even geschrokken omdat je er niet op gerekend had en er ineens mee geconfronteerd wordt wanneer je moet bestellen. Hier dan ook net schilderwerken aan de gang door een schilder dus tja...
Maar Senshi gaat er ook geen gram minder om eten hoor en volgende keer komt de lam er ook weer gewoon bij, die had ik nu even laten vallen om ongeveer op het zelfde bedrag te zitten als vorige keer, het werd 90 kilo i.p.v. 108 maar volgende keer gewoon weer 108 kilo. Gelukkig wil mijn oom wel rijden om het op te halen dat scheelt ook een pak want ej krijgt ook nog 6% extra afhaal korting en ik woon maar een goede 10 km van de fabriek dus dat scheelt.
Door Cindy de Wolf
#3446301
Net weer 100kg carnibest besteld. Heb mijn ogen maar even dicht gedaan toen ik drukte op de knop plaats order :o Met dogmeat Best4dogs middelt het dan wel een soort van uit. Ene week barf andere week kvv waarbij ze dan 1kg carnibest en 1kg dogmeat afwisselen en soms vervang ik Carnibest voor Darf maar dat vind ik zo achteruit gegaan in kwaliteit...
Gebruikersavatar
Door pike
#3446304
smulpaap schreef: za 25 jun 2022, 23:08 Tja , ik met het met Kaela eens .
Mensen schaffen heel gemakkelijk een huisdier aan. En nemen met datzelfde gemak weer afstand . Thara is mijn 14de hond en herplaatser nummer 10 . Ik ken zo zoetjes aan de verhalen wel . :-X
Als we alleen al kijken hoeveel sites er de laatste jaren wel niet zijn bijgekomen om huisdieren te herplaatsen.....
Mensen stellen idiote hoge eisen , en als hondlief daaraan niet voldoet kan dat al reden zijn om de stakker de deur uit te zetten . Ik heb menigeen gesproken die geen flets idee heeft hoe hoog de factuur van de DA eruit kan zien . Een enting , ontworming en iets tegen de vlooien . Dat zijn dan de kosten wel . Mijn hart huilt als ik een kreupele senior zie lopen . Te tandenknarsen van de pijn. En waarvan een eigenaar gewoon te lamlendig is om de stakker pijnstilling te geven . Dat is me te duur , ik laat er mn biertje niet voor staan. En zo zijn er nog tal van voorbeelden , dan komt bij mij de stoom uit mn oren . Of Fikky mag zijn laatste levensdagen slijten in het asiel omdst ie zijn behoeften niet zo goed meer op kan houden , of begint te spoken tijdens de nacht .

En ja , ik ken gelukkig ook eigenaren die door het vuur zijn gegaan voor hun huisdier. Overwerken, het vakantiegeld inzetten voor hun huisdier , de caravan verkopen om een operatie te bekostigen. Of eten uit de eigen mond sparen om hun diertje te behouden
Of hond of kat met de pot mee laten eten. Altijd een betere oplossing dan zo'n stumper de deur uitzetten
Tja ik blijf ook bij mijn standpunt hoor. Er zal heus echt wel eens een echt treurig geval tussen zitten zoals Kaela schrijft, maar in het algemeen vind ik ook dat men niet nadenkt, dom doet, zonder verstand van zaken en zonder enige studie en/of voorlichting vooraf een dier aanschaft. En dan gaat het niet alleen om honden en katten maar ook om bv. konijnen en wat te denken van schildpadden. En paarden trouwens ook.
Het is al heel, heel lang geleden, dat ik naar een documentaire zat te kijken op tv waarin een zielige huismoeder met dochtertje die maar niet rond kon komen zei: Mijn kind heeft in de winter ook recht op aardbeien. Nou, toen had ik het wel gehad met dat zielige moedertje. En dan die opa die echt niet voor een x bedrag per dag kon eten zoals men zei. Dat toonde hij wel even aan in de supermarkt. Er ging een zak van 2,5 kg piepers in de kar en die kostte al zo en zo veel. Bleef niet genoeg meer over voor de groente laat staan zijn vlees. Maar die opa vergat wel even dat hij van die zak piepers toch minstens 10 dagen lang kon eten dus dat bedrag eerst eens door 10 moest delen. Of de persoon die niet rond kan komen van de uitkering. Maar van het bedrag dat op het uitgavenlijstje stond aan rookwaar en telefoonabonnement en coca-cola kon ik een maand eten.
En dan vandaag las ik dit bij de nieuwsberichten:
-"De kat gaat naar het pension en de Oekraïners gaan naar de opvang, ja, dat is de rauwe werkelijkheid", zegt een van de betrokkenen bij de asielopvang in Nederland.-
Nee, de burgers hadden natuurlijk nooit kunnen voorzien dat die oorlog langer dan een drie-vier maanden zou duren toen ze besloten de mensen in hun huis op te nemen. Net zo min als dat ze gedacht hadden dat hun huisdier ziek kon worden, of zich niet als het filmmodel zou gedragen, of met gebreken oud zou worden. :-X
De mensen denken gewoon niet na. Ze doen maar impulsief wat. Nou ja het zal wel duidelijk zijn dat mijn vertrouwen in de mens ook niks voorstelt. Laten we het er maar op houden dat dat komt door een stukje levenservaring. Helaas word ik er namelijk ook niet jonger op ::)
Door smulpaap
#3446311
Eens hoor Pike . Er is zo ontzettend veel verborgen dierenleed :-X konijnen die verpieteren in een hok . En ook nog doodleuk in de moordende hitte staan omdat er nu eenmaal niemand meer naar omkijkt . Schildpadden die ontzettend lijden, mensen hebben geen flets idee wat ze aanschaffen
En ik probeer het soms maar van me af te zetten
Laatst nog zo'n voorbeeld : :-X alleenstaande dame met poes en hond . De hond had ze voor een zacht prijsje aangeschaft op MP . Een stamboomhond kost immers het dubbele ::) betreffende gaat binnenkort weer fulltime werken . Hond is gedekt en krijgt pups , poes krijgt kittens . Wie er straks naar de pups om kijkt? Of ze ook bedacht heeft dat een teef die moet werpen ook weleens medische hulp nodig heeft? Of er is bv niet voldoende melk voor de pups ? Een gezondheidsonderzoek is uiteraard onzin ...Ze is gezond ::) of er straks liefhebbers voor de pups zijn ? Of voor de kittens? Ach , het is een leuk zakcentje . Maar ik adem maar in en uit ....
Ruimte voor een nest pups , nee niet echt.
Enig verstand van fokken ? Totaal niet
Door Nikass
#3446339
Oh jullie verhalen zijn té herkenbaar. Ik herinner me de vele advertenties op marktplaats. Eentje herinner ik me nog heel goed: "met pijn in ons hart" de kruising herder van 7 maanden oud moet weg. We werken namelijk beide fulltime en hebben niet genoeg tijd voor de hond...
Goh, en dat wist je een half jaartje geleden bij aanschaf van de pup niet? En dan: omdat we zeker willen weten dat hij een goed adres krijgt, willen we er 500 euro voor hebben.
Serieus?
500 euro voor een kruising die je impulsief hebt aangeschaft? Die nu begint te puberen en "probleemgedrag" begint te vertonen omdat hij veel te vaak alleen is en veel te weinig aandacht krijgt..
Waarom zaten er in het asiel altijd zoveel herder en rottweiler reuen van anderhalf jaar...? (tegenwoordig zitten er veelal pittbullachtigen, dat is ook weer zo'n verhaal)
De advertentie was een jaar of acht geleden, toen ik voor een vriendin een speciale zoektocht had ingezet.
Behoorlijk dramatisch wat je dan tegen komt, en heel vaak (ras)honden in de leeftijd tussen 8 maanden en anderhalf jaar, met al een waslijst aan "probleemgedrag".
En ik vind niet dat je altijd moet weten waar je aan begint; je kunt niet alles weten en je wel eens ergens op verkijken. Maar een beetje weten dat een pup niet vanzelf een modelhond wordt, en een cursus volgen of een boek lezen om wat wijzer te worden, dat lijkt me toch niet teveel gevraagd..
Door smulpaap
#3446348
Nikass schreef: ma 27 jun 2022, 16:56 Oh jullie verhalen zijn té herkenbaar. Ik herinner me de vele advertenties op marktplaats. Eentje herinner ik me nog heel goed: "met pijn in ons hart" de kruising herder van 7 maanden oud moet weg. We werken namelijk beide fulltime en hebben niet genoeg tijd voor de hond...
Goh, en dat wist je een half jaartje geleden bij aanschaf van de pup niet? En dan: omdat we zeker willen weten dat hij een goed adres krijgt, willen we er 500 euro voor hebben.
Serieus?
500 euro voor een kruising die je impulsief hebt aangeschaft? Die nu begint te puberen en "probleemgedrag" begint te vertonen omdat hij veel te vaak alleen is en veel te weinig aandacht krijgt..
Waarom zaten er in het asiel altijd zoveel herder en rottweiler reuen van anderhalf jaar...? (tegenwoordig zitten er veelal pittbullachtigen, dat is ook weer zo'n verhaal)
De advertentie was een jaar of acht geleden, toen ik voor een vriendin een speciale zoektocht had ingezet.
Behoorlijk dramatisch wat je dan tegen komt, en heel vaak (ras)honden in de leeftijd tussen 8 maanden en anderhalf jaar, met al een waslijst aan "probleemgedrag".
En ik vind niet dat je altijd moet weten waar je aan begint; je kunt niet alles weten en je wel eens ergens op verkijken. Maar een beetje weten dat een pup niet vanzelf een modelhond wordt, en een cursus volgen of een boek lezen om wat wijzer te worden, dat lijkt me toch niet teveel gevraagd..


Erg he :-X
Mijn zoon woonde nog thuis , ik was in de keuken bezig . Kwam ie boos de trap af . Mam , ik kijk op MP . Moet je die advertentie eens lezen
Pup 12 weken oud . Moet weg omdat we gaan emigreren naar Portugal
Tja , bezint eer ge begint :-X
Door Nikass
#3446351
Ja hóe dan hè!??

Ik heb een aantal jaren ontzettend veel honden uitgelaten. Geen rijbewijs dus alle honden te voet opgehaald, los in het bos en weer terug. Ik vond het heerlijk, maar soms was het zwaar, om met vijf, zes honden over straat te lopen waarvan er aan de lijn trekken, en ondertussen poep opruimen etc. Maar maakt niet uit, was leuk.
Op een dag zit ik in de trein naar mijn werk, belt een man me, wiens geweldige middelgrote herdertje ik al tijdenlang regelmatig uitliet:
"Ik ga mórgen emigreren naar Aruba" zegt hij. "Als jij de hond wil hebben, kan je m komen halen, anders breng ik hem zometeen naar het asiel."
Ik was zó boos! Mij zo voor het blok zetten >:(
En hoezo kon de hond niet mee?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door