Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3444282
Hallo allemaal!

Nieuw op dit forum dus voordat ik mijn vraag hier plaats wil ik ons even voorstellen :)
Wij zijn een gezin met 2 kids in de basisschool leeftijd en we hebben sinds januari onze ruwharige standaard teckel Cooper in huis. Cooper is nu ruim 6 maanden en weegt ruim 11 kg :D
Vanaf het begin KVV aan het voeren op aanraden van de fokker die groot voorstander is van BARF. Voor ons is dat niet haalbaar en daarom voeren wij KVV. Omdat wij niet voor een heel duur merk kunnen gaan wisselen wij af tussen wat goedkopere merken, aangevuld met groenten, fruit, een sardientje en een rauw eitje en het mannetje doet het er goed op.

Nu wil ik echter toch wat betere merken maar niet al te dure merken gaan voeren, wij denken aan een bedrag rond de €5 per kg. Welke merken zijn kwalitatief goed maar niet te duur? Ik dacht zelf aan Kivo of Oervoer maar hoor graag jullie meningen hierover :biggrin2:
Onze man weegt dus aanzienlijk voor zijn leeftijd maar is zeker niet te dik en ook niet te dun, eigenlijk prima dus. Echter als ik de berekening erop loslaat zou hij meer moeten krijgen. Ik wil hem niet te kort doen, dus wat is jullie advies hierin? Toch de 5% van zijn lichaamsgewicht gaan voeren of houden op wat wij nu geven?

Alvast enorm bedankt!
#3444283
Ik heb zelf een paar weken KVV gevoerd (omdat ik dacht dat Sjoerd dit misschien makkelijker kon verteren, ivm giardia). Ik heb toen echt vele merken geprobeerd en de duurdere merken vond ik toch stuk voor stuk wel beter. Maar er was 1 merk dat ik een soort van redelijk betaalbaar vond en wat ik er super goed uit vond zien en het beste gegeten werd (onze Sjoerd at 2 kg KVV per dag) en dat was Tammenga.
#3444314
Bedankt!
We gaan Tammenga eens proberen en kijken hoe dit bevalt. Uiteraard wisselen we af met andere merken.
Hij is nu inderdaad mooi van formaat, maar omdat het een opgroeiende pup is vroeg ik me af of ik niet wat te weinig geef. Hij kan de hele dag wel eten als het aan hem ligt, erg voergericht ;)
#3444344
Hahaha! Ja meneer heeft al formaat en gewicht van een volwassen standaard inderdaad ;D
Fokker gaf aan dat hij flink is voor zijn leeftijd en de grootste pup die ze tot nu toe heeft gehad :cool:

Denk dat hem toch iets meer dan 400gr per dag ga geven, vanmorgen weer even gecheckt en voel zijn ribben toch wel goed. Even kijken hoe hij het op 500gr doet en dan weer bijstellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door