Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3444141
Tot welke leeftijd blijf je de hoeveelheid kvv opvoeren qua gewicht?
Puppemans zit op dit moment op 5% van zijn lichaamsgewicht, dit verhoog ik nog iedere week na het weegmoment. Hij krijgt nu 360 gram per dag, verdeelt over 3 maaltijden.
Tot hoelang moet ik dat doen?
#3444164
Hier is het ophogen toch wel gemiddeld zo'n 6 maanden. En dan blijft het soms kort soms lang stabiel, het percentage dat je voert. Sjoerd is nu 15 maanden en eet nog steeds 5% van zijn lichaamsgewicht. Minder kan echt niet hoor, dan wordt hij mager.
#3444183
Onze dierenarts heeft sinds kort een bord met vier voorbeeld ribbenkastjes, van mager naar dik, waarop je kunt voelen hoe dun/dik een hond moet zijn. En ik was het eens met dat bord. Ik zou elke dag voelen en dat goed leren, want het gewicht verandert constant wel een beetje afhankelijk van temperatuur en activiteit. Zolang ze nog groeien houd ik mijn honden aan de dikkere kant, maar daarna niet meer.
#3444248
Wat goed van die dierenarts. Veel mensen hebben geen idee.
Heb het er wel eens over met mensen in de buurt. Heb nu ook goede voorbeelden, de kromi's zijn eigenlijk te mager (ik doe mijn best, maar ze eten gewoon echt niet meer) en Skye was onwijs te dik. Dat verschil was duidelijk.
Wordt nu wel iets minder duidelijk want Skye is netjes afgevallen en nu bijna keurig op gewicht. Maar vaak weten ze het niet. Dan voel ik hun hond en laat ze dat vergelijken met die van mij en hebben we het erover. Zeker de 1e weken voelde je bij Skye alleen vet, dat was wel makkelijk voelen dat het teveel was want ze had gewoon geen ribben. Inmiddels blijkt ze gelukkig toch ribben te hebben. :-)
#3445344
Inmiddels is Despa 5 maanden, en krijgt 360 gram per dag plus groenten. En nog de nodige beloning met trainen.
Nu valt het me op dat hij erg veel poept, 's morgens sowieso 2x en dan in de loop van de dag ook nog. Veel meer dan dat ik gewent ben bij mijn honden. Hij is ook niet te mager en groeit goed. Ik voel z'n ribben met een klein "speklaagje".
Zou ik hem toch nog teveel geven? Of verteert hij het niet? Of ligt het aan de beloning, wat overigens gedroogd vlees is
Hij weegt op dit moment 8,6 kg en komt gemiddeld 300 gram per week aan.
#3445383
Asha krijgt hetzelfde voer, en poept hooguit 2x daags een paar kleine keuteltjes.
Ik voer diverse merken, dus weet niet waar het aan ligt.
Despa komt al zolang ik hem heb ongeveer 300 tot 400 gram per week aan.
#3445392
Het is lang geleden dat ik een pup heb gehad, maar is het niet gewoon zo dat een pup wat vaker poept op een dag dan een volwassen hond? Je voert waarschijnlijk ook nog meerdere keren per dag dus het komt er niet allemaal tegelijk ook weer uit.
De hoeveelheid kan ook aan het merk liggen, niet elke hond zal hetzelfde reageren op de samenstelling van een bepaald merk.

Duc kreeg (op zijn oude dag weliswaar) kvv, en als eerste merk had ik toen Carnibest in huis gehaald (graanvrije versie). Hij poepte toen tot mijn verbazing enorme drollen en die waren ook nog eens niet bepaald lekker stevig. Toen ik over ging naar een ander merk was dat gelukkig verleden tijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door