Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door esther
#3443905
Mijn eerste barf box is binnen :D

Alleen kwam ik tot de ontdekking dat ik toch meer brokken nog had dan dat ik dacht :???: Drie cavaliertjes eten niet zoveel en de laag brokken bleek na afmeten toch nog genoeg te zijn voor 11 dagen. Er zijn zoveel opties om over te gaan dat ik toch jullie raad vraag. Optie om brokken aan de buren te geven is er uiteraard ook altijd nog!

Volgende week nog brok
Week er na 50-50 met KVV
En week erna over op volledig barf

Is dat te snel?
Door Hanny
#3443906
Ik zou de brokken opvoeren, zuinig als ik ben
11 dagen en dan is het op en dan in één keer op kvv.
Plannen voor barf zijn mooi, maar je moet afwachten, of het gegeten wordt.
Soms valt dat wat tegen, maar dat merk je wel en dan moet je weer nadenken hoe en wat.
Als één van de honden het niet goed doet, op brokken, dan deed ik ze weg.

succes,
Hanny
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443909
Weet je al of al je honden rauw lusten ?
Dat zou ik eerst eens testen. Anders komen die brokken misschien nog wel van pas.
En anders als snack geven ?
Door esther
#3443910
Ja ze zijn er weg van! Als je het hebt over spiervlees en orgaan. Op bot weet ik nog niet hoe ze reageren.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443914
Ow OK.
Dan zou ik wss ook de overschot eerst opvoeren. Dat heb ik indertijd toch zelf gedaan.
Maar ik heb nu brokjes als snackjes, dus daarvoor kunnen ze ook nog dienen, moest je willen.
Door Esther Q
#3443957
esther schreef: za 23 apr 2022, 10:20 Mijn eerste barf box is binnen :D

Alleen kwam ik tot de ontdekking dat ik toch meer brokken nog had dan dat ik dacht :???: Drie cavaliertjes eten niet zoveel en de laag brokken bleek na afmeten toch nog genoeg te zijn voor 11 dagen. Er zijn zoveel opties om over te gaan dat ik toch jullie raad vraag. Optie om brokken aan de buren te geven is er uiteraard ook altijd nog!

Volgende week nog brok
Week er na 50-50 met KVV
En week erna over op volledig barf

Is dat te snel?
Het maakt volgens mij niet zoveel uit hoe je het doet. Het kan wel zijn dat ze even moeten wennen, maar dat is vooral andersom een probleem. Van vers naar brokjes, dan heb je vaak te maken met een tijd lang diarree is mijn ervaring, afhankelijk van wat voor brokjes je voert en met wat voor hondenras je te maken hebt. Als je brokjes een groot aandeel dierlijk eiwit bevatten (meer dan de helft), zou ik ze wel opvoeren, ofwel in één keer, ofwel gedeeltelijk brokjes en gedeeltelijk vers. Als dat niet zo is, dat hoge aandeel dierlijk eiwit, zou ik ze lekker weggeven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door