Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door gytha
#3443651
Mijn pup van 5,5 maand oud eet ontzettend veel gras. Er is hier in het dorp gemaaid nadat het gras al behoorlijk lang was en nu liggen er overal hopen gemaaid gras op het gras. Zij gaat er echt bij liggen en is continue hele hopen gemaaid gras aan het eten. Mijn vraag is of dit normaal is of dat zij voedingsstoffen te kort krijgt. Zij eet carnibest bio natuur.
Door Lizzy
#3443656
Ze zal het ongetwijfeld ook lekker vinden. Ik heb ook een hond gehad die dol was op gemaaid gras. Hele pollen vrat ze op. Maar toch.... Ik vind persoonlijk 1 merk + 1 diersoort erg karig, ook al weet ik dat Carnibest er een vitamine/mineralenpreparaat doorheen gooit. Ik zou toch merken en meer diersoorten gaan voeren, zeker aan een pup.

En daarbij ook 2 keer per week een rauw eitje geven. En ook of KVV met vis of twee keer per week wat vette vis erbij geven. En als je restjes van je groenten aan je pup geven. Behalve prei en ui dan. Maar als je zelf broccoli, witlof, courgette, worteltjes, etc. eet: geef haar dan ook wat (gekookt of gepureerd).

Dus nee, ik denk niet perse dat het door een tekort aan voedingsstoffen komt, dat gras eten, maar ik vind dat het voor verbetering vatbaar is.
Door Chouka
#3443670
Lizzy schreef: zo 17 apr 2022, 07:43 Behalve prei en ui dan.
Lizzy, ik ben hier gaan zoeken en ik vind het nergens. Waarom mag je geen prei aan honden geven? En echt helemaal niet of een enkele keer wel?

Ik heb biologische prei gekocht. Samen met het nodige vlees met bot heb ik dat gebruikt om een bouillon van te maken. Dat heeft uren op het vuur gestaan. Voor de soep heb ik andere groenten gebruikt. De prei heb ik aan de honden gegeven. Is dat echt zo slecht?

Van ui wist ik al dat dat giftig is voor honden. Dat krijgen ze dus niet. En hoe zit het met een klein restje uiensoep? (tot nu toe heb ik dat nog niet gegeven).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443671
Prei is heel erg verwant aan ui.
Stengelui zou je als een tussenvorm kunnen zien.
Dus ik zou het toch niet meer doen, zeker niet in grote hoeveelheden.
Door Too
#3443678
Prei, ui, ui-achtige veroorzaken een vorm van bloedarmoede
Dat geldt voor zowel rauw als gekookt
Maw helemaal niet geven
Door gytha
#3443707
Lizzy, welke vis kan ik dan geven? Ik heb een viszaak vlakbij, maar gerookte makreel of gezouten haring kan niet. Puur vis zal het toch moeten zijn, maar hoe zit het dan met de graten? Moet ik die er dan eerst uithalen?
Ik heb gekeken naar blikjes sardines in de supermarkt, maar die zijn nooit puur vis.
Door Lizzy
#3443717
gytha schreef: di 19 apr 2022, 14:37 Lizzy, welke vis kan ik dan geven? Ik heb een viszaak vlakbij, maar gerookte makreel of gezouten haring kan niet. Puur vis zal het toch moeten zijn, maar hoe zit het dan met de graten? Moet ik die er dan eerst uithalen?
Ik heb gekeken naar blikjes sardines in de supermarkt, maar die zijn nooit puur vis.
Hebben ze geen sardientjes vers of in de vriezer? Die kun je heel geven, met kop, orgaan, graat en al! De graatjes zijn super zacht. Op de markt verkopen ze vaak panharing. Die zijn ook geweldig! Die zijn dus ook rauw, met graat, kop en organen en die kun je ook zo geven.

Als dat allemaal niet lukt kun je ook blikjes sardien, makreel en zalm geven maar dan moet je er op letten dat het of op water is of op olijfolie. En niet op zonnebloemolie of andere plantaardige olie want dat bevat teveel omega 6 vetzuren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door