Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Saartjelabradoodle
#3443186
Hallo

Ik wil voor onze hond helemaal overgaan op KVV.
Ze krijgt nu nog brokjes in de morgen en in de avond vlees van Darf.
Nu lees ik ook dat je minimaal één keer per week vis moet geven dus ik
ben op zoek naar vis in KVV vorm.
Wie kan mij tips geven welk merk goed is en of dit ook te bestellen is en te laten leveren in Limburg.
Ook op aanraden om haar 1 a 2 keer per week vuile groene pens te geven.
Is dit ook in KVV te krijgen?
Alvast bedankt
Door Lizzy
#3443203
Saartjelabradoodle schreef: wo 06 apr 2022, 12:17 Hallo

Ik wil voor onze hond helemaal overgaan op KVV.
Ze krijgt nu nog brokjes in de morgen en in de avond vlees van Darf.
Nu lees ik ook dat je minimaal één keer per week vis moet geven dus ik
ben op zoek naar vis in KVV vorm.
Wie kan mij tips geven welk merk goed is en of dit ook te bestellen is en te laten leveren in Limburg.
Ook op aanraden om haar 1 a 2 keer per week vuile groene pens te geven.
Is dit ook in KVV te krijgen?
Alvast bedankt
Groene pens is gewoon pens. En dat zit al voldoende in je KVV (als je tenminste ook de KVV soorten voert met rund). Dus nee, dat hoef je niet apart te geven. Vette vis is wel goed. Maar, maximaal 10% van het totaal dat je voert aan voeding. DARF heeft toch gewoon ook een KVV met vis? DARF zalm, DARF pens haring eend, DARF noordzeemix: zit allemaal vis in verwerkt.
#3443204
Oja sorry was misschien niet duidelijk.
Bij Darf moet je hele dozen bestellen en van vis heb ik niet zoveel nodig natuurlijk dus was het meer mijn vraag voor losse rollen zeg maar.
Maar met die pens wist ik wel dat dat in Darf zat. Maar iemand adviseerde mij om een maaltijd zeg maar alleen maar pens te geven.
Maar hartelijk dank voor je antwoord :) :)
Door Lizzy
#3443205
Saartjelabradoodle schreef: wo 06 apr 2022, 17:14 Oja sorry was misschien niet duidelijk.
Bij Darf moet je hele dozen bestellen en van vis heb ik niet zoveel nodig natuurlijk dus was het meer mijn vraag voor losse rollen zeg maar.
Maar met die pens wist ik wel dat dat in Darf zat. Maar iemand adviseerde mij om een maaltijd zeg maar alleen maar pens te geven.
Maar hartelijk dank voor je antwoord :) :)
Ja, ik ken dat, dat 1 pensdag per week. Dat is ooit een beetje het leven in geholpen door een groepje fanatieke anti BARF'ers (die hele prooidieren in de tuin kieperde, 1 keer per week een lap pens en verder vonden dat wij hier maar zaten te mutsen, waarvan 99% gewoon inmiddels zelf weer brokjes voert aan hun hond...). Het is stevig blijven hangen, deze pens-dag-propaganda. En ik vind het flauwekul tot de macht 10. Het is nergens voor nodig, het levert je hond niks op, er zit al pens in het menu. Dat is mijn mening. Het is wel lekker goedkoop, dat dan weer wel. Maar goed, het kan ook geen kwaad hoor, zo is het niet. Alleen, heel veel honden doen het helemaal niet zo lekker op een lap pens. Er zijn er genoeg die er eerst half in stikken en daarna aan de diarree gaan. Maar voor de honden die het er wel goed op doen: prima. Ik zou alleen wel zorgen voor kwalitatief super pens. Van biologisch gehouden dieren. Want "gewone pens": die koeien eten vooral kuilgras en runderbrok en dat levert (als restje dat aan de pens hangt) voor de hond helemaal niks op.

Maar kun je dan niet van een ander merk een rol kopen met vis erin? Of bij de visboer een zak diepvriessardientjes kopen en 2 keer per week een sardientje (heel/rauw) erbij geven?
Gebruikersavatar
Door pike
#3443221
Saartjelabradoodle schreef: wo 06 apr 2022, 17:14 Oja sorry was misschien niet duidelijk.
Bij Darf moet je hele dozen bestellen en van vis heb ik niet zoveel nodig natuurlijk dus was het meer mijn vraag voor losse rollen zeg maar.
Maar met die pens wist ik wel dat dat in Darf zat. Maar iemand adviseerde mij om een maaltijd zeg maar alleen maar pens te geven.
Maar hartelijk dank voor je antwoord :) :)
Ik kocht Alroda/Fish4Pets zalm (=wilde zalm), rolletjes van 250 gram. Die gingen wel per 10 stuks maar dan heb je nog steeds maar 2,5 kg en kleine verpakkingen waarmee je in je vriezer de gaatjes kan vullen :biggrin2:
Ik kocht ze bij Floris: viewtopic.php?f=4&t=139570

En wat de pens betreft, ik zou wel een flinke lap durven geven maar een maaltijd gemalen pens, ik kan me zo voorstellen dat dat er zó doorheen loopt :-X Maar een maaltijd van alleen maar pens is echt niet nodig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door