Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3442557
Na een best lange strijd van giardia en wormen groeit Amber nu heel goed.
5-2 woog ze 17 kilo dat ik haar kreeg( ze is van 19-9-2021)
24-2 -2022
18 kilo
10-3-2022
19,6 kilo
18-3-2022
21/5 kilo
26-3-2022
24 kilo

Ik geef haar nu nog 6% Kvv plus 10% groenten

Ze is dus flink gegroeid gelukkig
Ik vind haar niet te dik ( voel der ribben nog makkelijk maar zie ze niet)

Zal ik terug gaan naar 5% ?
Ze eet het heel erg graag op :biggrin2:

Is al zolang geleden een pup in huis dus ben het even kwijt wanneer je terug moet naar minder
Door Lizzy
#3442575
kiara schreef: zo 27 mar 2022, 10:27 Na een best lange strijd van giardia en wormen groeit Amber nu heel goed.
5-2 woog ze 17 kilo dat ik haar kreeg( ze is van 19-9-2021)
24-2 -2022
18 kilo
10-3-2022
19,6 kilo
18-3-2022
21/5 kilo
26-3-2022
24 kilo

Ik geef haar nu nog 6% Kvv plus 10% groenten

Ze is dus flink gegroeid gelukkig
Ik vind haar niet te dik ( voel der ribben nog makkelijk maar zie ze niet)

Zal ik terug gaan naar 5% ?
Ze eet het heel erg graag op :biggrin2:

Is al zolang geleden een pup in huis dus ben het even kwijt wanneer je terug moet naar minder
Meestal kun je op deze leeftijd wel iets terug maar het hangt er vanaf wat zij nodig heeft. Als ze goed is zo, zou ik niet minderen. Je moet dit echt op het oog en gevoel doen. Sjoerd eet 2 kg per dag en dat is echt meer dan 5% van zijn lichaamsgewicht. Hij is 14 maanden. Dat is erg veel voor een hond van die leeftijd maar hij heeft het gewoon nodig. Zijn broer eet 2% van zijn lichaamsgewicht en eet rond de 600 gram. Tja.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3442586
Wat weegt Sjoerd dan?
Denk dat ik het nog maar even zo laat
Ze is ook erg speels met de koningspoedel

Ze is echt niet dik

Maar op de Mechelse herder site vinden ze het veel voor een teef
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3442591
kiara schreef: zo 27 mar 2022, 13:42 Wat weegt Sjoerd dan?
Denk dat ik het nog maar even zo laat
Ze is ook erg speels met de koningspoedel

Ze is echt niet dik

Maar op de Mechelse herder site vinden ze het veel voor een teef
Ik moet zeggen dat als jij aangeeft haar ribben wel te voelen, maar niet te zien, ik ook neig naar mogelijk wat te dik. Een mechel heeft wel een bouw waarbij je de laatste ribben eigenlijk altijd wel wat ziet. Ik meen dat Oscar een kilo of vier (op volwassen gewicht) te zwaar was voor je die niet meer zag.

En het verschilt ook echt uit wat voor foklijn ze komen. Showteefjes worden inderdaad nooit zo zwaar, maar werklijn zeker wel.

Uiteindelijk ben jij degene die haar ziet, dus jij moet oordelen. Goede foto’s kunnen helpen, maar dan nog kan het vertekenen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3442604
Kaela schreef: zo 27 mar 2022, 14:16 Ik moet zeggen dat als jij aangeeft haar ribben wel te voelen, maar niet te zien, ik ook neig naar mogelijk wat te dik. Een mechel heeft wel een bouw waarbij je de laatste ribben eigenlijk altijd wel wat ziet. Ik meen dat Oscar een kilo of vier (op volwassen gewicht) te zwaar was voor je die niet meer zag.

En het verschilt ook echt uit wat voor foklijn ze komen. Showteefjes worden inderdaad nooit zo zwaar, maar werklijn zeker wel.

Uiteindelijk ben jij degene die haar ziet, dus jij moet oordelen. Goede foto’s kunnen helpen, maar dan nog kan het vertekenen.
Ik weet niet uit welke lijnen ze komt
Heb haar geadopteerd
Je voelt der ribben nog goed hoor zit geen vet op
Gebruikersavatar
Door kiara
#3442606
pearlsofpassion schreef: zo 27 mar 2022, 16:19 Ze is nog maar een pup van 6 maand...
Dan moet je toch geen ribben zien?
Daar ben ik ook van mening van
Je zag ze wel toen ze die worm en giardia had
Maar is niet goed
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3442609
pearlsofpassion schreef: zo 27 mar 2022, 16:19 Ze is nog maar een pup van 6 maand...
Dan moet je toch geen ribben zien?
Wat ik bedoel is bouw, geen dik-dun. In extreem, bij een windhond zie je altijd ribben en botten. Zo moet een mechel natuurlijk niet zijn! Maar vanuit bouw oogpunt is de regel ribben wel voelen, niet zien voor een mechel niet snel handig om aan te houden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3442613
Nee, snap ik. Dat wil ik ook niet in twijfel trekken, je kent er heeel meer van dan ik.. Maar geldt dat ook voor een pup? Een pup mag toch iets voller zijn dan een volwassen hond? Die bouw is toch ook nog heel anders?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3442617
pearlsofpassion schreef: zo 27 mar 2022, 17:34 Nee, snap ik. Dat wil ik ook niet in twijfel trekken, je kent er heeel meer van dan ik.. Maar geldt dat ook voor een pup? Een pup mag toch iets voller zijn dan een volwassen hond? Die bouw is toch ook nog heel anders?
Deels. Maar hoewel ik de mening wel deel dat pups een randje meer vet mogen hebben, is meer dan een randje ook weer heel nadelig voor heupen ed. Nu heb ik werkelijk geen idee voor de pup waar we het nu over hebben hoor, of die nu goed of een tikje te zwaar is, maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn. Er zijn zoveel algemene uitspraken en regels, zoals de vijf minuten per maand dat een pup oud is wandelen bijvoorbeeld, die gewoon niet (altijd) kloppen.
Dat is dan ook alles wat ik wil zeggen: kijk echt goed naar de hond en laat je niet teveel leiden daar algemene uitgangspunten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door