Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lilly
#3440117
Hai,
Ik ken Barf door onze adoptiehond Toby.
Overgestapt van brok naar Barf, gaat top.

Nu heb ik ook lady, 14 jaar vlinderhondje, adoptie, en at alleen mensen eten ik heb haar nu 6 jaar.
Ze at altijd brokken, met een blikje lekker ruik spul ;) .
Nu wil ze bijna geen brokken meer ivm gebit.

Ik ben haar nu langzaam aan het overzetten op KVV van Duck.
Daar zit alles in zegt men.
Lady is gek op groenten, dus dat mengde ik al door haar eten.

Mijn vraag is: Hoeveel KVV per dag, en moet ik haar nog extra orgaan geven etc..
Volgens de verpakking zit er bot, spier, orgaan, groenten soms rijst in Duck.

Toby is een grote hond die eet 350 Barf en groenten, soms vis, soms ei.
Gaat top met hem, dierenarts staat verbaasd omdat hij altijd diarree had.
Ook adoptiehond, met verkeerde voeding, en toen las ik jullie site en ben begonnen half jaar nu met overstappen op Barf.
Soms KVV, maar alleen als ik makkelijk even wil voor de rest eet hij ca. 4diersoorten gemengd over de dag.

Omdat deze honden gewend zijn altijd met de baasjes mee te eten, was het heel moeilijk om voor Toby 10 jaar 1x per dag. Hij eet nu hoofd maaltijd middag, rest nog 2x iets kleins met spier en orgaan vlees, botten karkas eet hij na zijn lange wandeling om 12 uur.

Lady is 14 at de hele dag bij ander baasje, bakje stond altijd gevuld met de gekste dingen.
Eet nu zelfde momenten als Toby.
Haar gebit is slecht, dus vandaar mijn overstap idee naar KVV.

Groetjes lilly
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3440119
Wat goed dat je haar hebt overgenomen.

De richtlijn is zo'n 2% van het gewicht, dus ze hoeft niet veel.
Ik zou eerst rustig kijken wat ze zelf aangeeft en haar gewicht/taille in de gaten houden hoeveel ze nodig heeft.
Je kan ook prima eerst de hoeveelheden die ze nu aan ander voer eet over kunnen nemen en aan de hand van haar gewicht de hoeveelheid aanpassen. Op haar leeftijd heeft ze wellicht wel genoeg aan minder dan de richtlijnen.

Karen
Door Lizzy
#3440127
Lilly schreef: di 15 feb 2022, 14:43 Hai,
Ik ken Barf door onze adoptiehond Toby.
Overgestapt van brok naar Barf, gaat top.

Nu heb ik ook lady, 14 jaar vlinderhondje, adoptie, en at alleen mensen eten ik heb haar nu 6 jaar.
Ze at altijd brokken, met een blikje lekker ruik spul ;) .
Nu wil ze bijna geen brokken meer ivm gebit.

Ik ben haar nu langzaam aan het overzetten op KVV van Duck.
Daar zit alles in zegt men.
Lady is gek op groenten, dus dat mengde ik al door haar eten.

Mijn vraag is: Hoeveel KVV per dag, en moet ik haar nog extra orgaan geven etc..
Volgens de verpakking zit er bot, spier, orgaan, groenten soms rijst in Duck.
Wat weegt ze? Want hoeveel ze eet is o.a. afhankelijk van haar gewicht. Hoe is ze, te dik, te dun, precies goed?
Door Lilly
#3440178
Ze weegt 2.3 kg.

Ik geef Haar nu 75 gram KVV, met 20 gram groenten.

Ze is een zeer actieve dame en loopt nog dagelijks 1 uur met Toby mee naar het bos.
Ze speelt veel in de tuin.

Ik vraag mij af of ze dan alles binnen krijgt.

Ze vindt alle groenten heerlijk, vis, en wel gekookt ei.
En dan haar beloningen qua koekjes.

Ze is slank, en haar vacht is mooi.

Groetjes lilly
Door Lilly
#3440181
In de KVV zit ook groenten en is het dan slecht om nog extra groenten toe te voegen?

Ik durf haar niet Barf te geven, bv karkas etc.
Ze kauwt wel op botten etc.
Wat ze heellekker vindt is schenken met been daar is ze heel druk mee.
Of een kip bot met vlees, alleen ze kauwt niet de botten, ook o dat haar gebit niet optimaal is.

Groetjes lilly
Door Suzanne
#3440201
Lilly schreef: di 15 feb 2022, 19:57 In de KVV zit ook groenten en is het dan slecht om nog extra groenten toe te voegen?

Ik durf haar niet Barf te geven, bv karkas etc.
Ze kauwt wel op botten etc.
Wat ze heellekker vindt is schenken met been daar is ze heel druk mee.
Of een kip bot met vlees, alleen ze kauwt niet de botten, ook o dat haar gebit niet optimaal is.

Groetjes lilly
"schenken met been"... bedoel je mergpijpje? Die zou ik niet geven en ook heel erg opletten met welke botten je geeft. Zeker als ze dat niet gewend is. Je spreekt jezelf wel tegen, je zegt dat je geen barf durft te geven ivm het karkas, maar vervolgens geef je wel botten?
Er komen vast meer tips.
Door Lizzy
#3440229
Lilly schreef: di 15 feb 2022, 19:50 Ze weegt 2.3 kg.

Ik geef Haar nu 75 gram KVV, met 20 gram groenten.
Dan voer je haar ongeveer 3% van haar lichaamsgewicht. Is ze te dun? Of heeft ze erg honger? Want verhoudingsgewijs eten kleine hondjes meer dan grote. Dus als ze dun is, mag je haar prima 4% gaan voeren. Dat is 90 gram. Je moet echt met de ogen voeren. Waarbij je haar natuurlijk wel mooi slank houdt.
Ze is een zeer actieve dame en loopt nog dagelijks 1 uur met Toby mee naar het bos.
Ze speelt veel in de tuin.

Ik vraag mij af of ze dan alles binnen krijgt.

Ze vindt alle groenten heerlijk, vis, en wel gekookt ei.
En dan haar beloningen qua koekjes.

Ze is slank, en haar vacht is mooi.

Groetjes lilly
Je voert nu Duck. Als je kunt, wissel de merken KVV dan af. Wed gewoon niet op 1 paard. Geef haar ook gewoon haar groenten, vis, ei maar voer meerdere merken KVV. Dan gaat het helemaal goed komen!
Door Lilly
#3440255
Ze eet sinds gister 75 gram KVV van diverse merken en gemengde diersoorten.
En dan haar groenten.
Vis en ei gemengd met groenten maak ik zelf

De schenkel met been is rund en koop ik bij de slager.
Klein bot met rundvlees maar ze vind het leuk om die in de tuin af te kluiven zeg maar.
Uiteraard krijgt ze dan minder KVV.

Lady is niet dik, maar ook niet mager dus lizzy ik kijk hoe het verder gaat.
Toby is wel slanker aan het worden maar dat is een whippet dus die toont al snel mager.

Dank voor jullie advies.

Groetjes lilly
Door Too
#3440265
Leuk, fijn dat ze zo goed eet.

Je voert nu in verhouding best veel groenten, de 'norm' is zo'n 10% voor gezonde honden zonder issues.

Wellicht ten overvloede : voor vis geldt een maximum van 10% van de gevoerde hoeveelheid
Door Lilly
#3440276
Lizzy schreef: wo 16 feb 2022, 07:46 Dan voer je haar ongeveer 3% van haar lichaamsgewicht. Is ze te dun? Of heeft ze erg honger? Want verhoudingsgewijs eten kleine hondjes meer dan grote. Dus als ze dun is, mag je haar prima 4% gaan voeren. Dat is 90 gram. Je moet echt met de ogen voeren. Waarbij je haar natuurlijk wel mooi slank houdt.


Je voert nu Duck. Als je kunt, wissel de merken KVV dan af. Wed gewoon niet op 1 paard. Geef haar ook gewoon haar groenten, vis, ei maar voer meerdere merken KVV. Dan gaat het helemaal goed komen!
Bijlagen
20220216_114659.jpg
Kijk lizzy dit is lady
20220216_114659.jpg (1.79 MiB) 1590 keer bekeken
Door Lilly
#3440278
Too schreef: wo 16 feb 2022, 10:02 Leuk, fijn dat ze zo goed eet.

Je voert nu in verhouding best veel groenten, de 'norm' is zo'n 10% voor gezonde honden zonder issues.

Wellicht ten overvloede : voor vis geldt een maximum van 10% van de gevoerde hoeveelheid
Dank voor de tip.
Door Lizzy
#3440280
Ze ziet er prachtig uit! Ik weet dat 10% groenten de norm is maar ik denk zelf dat wat meer geen kwaad kan, als een hond dat erg lekker vindt (of in geval van Fritzi, om wat extra vulsel aan haar maaltijd te geven zodat ze niet te dik wordt - Fritzi eet 20% a 25% groenten per dag. Wel iedere dag wat anders, dus witlof, andijvie, waterkers, spinazie, courgette, worteltjes, pompoen, bietjes, bleekselderij, etc. etc.).
Door Too
#3440293
Lizzy schreef: wo 16 feb 2022, 12:21 Ze ziet er prachtig uit! Ik weet dat 10% groenten de norm is maar ik denk zelf dat wat meer geen kwaad kan, als een hond dat erg lekker vindt (of in geval van Fritzi, om wat extra vulsel aan haar maaltijd te geven zodat ze niet te dik wordt - Fritzi eet 20% a 25% groenten per dag. Wel iedere dag wat anders, dus witlof, andijvie, waterkers, spinazie, courgette, worteltjes, pompoen, bietjes, bleekselderij, etc. etc.).
Daar heb je ook gelijk in
Door Lilly
#3440325
Dank voor jullie bericht.

Lady eet ca 30 gram wel per dag en vindt alles wel lekker.
Sperciboon, courgette, doperwt is ze gek op.

Ze had vandaag volledig KVV, met groenten.
Ontlasting was goed, en ze eet geen gras of geeft over.

Vraagje nog.
Ik heb Duck in 4 soorten volgens de tekst zit alles er in.

Ik heb ook worsten met geit, rund, en kalkoen.
Kip maak ik zelf, Vis doe ik ook .
Soms lepeltje eierschaal. Gemalen.

Is dat wat je bedoeld met wisselen van KVV lizzy?

Groetjes lilly
Door Lizzy
#3440362
Lilly schreef: wo 16 feb 2022, 18:00 Dank voor jullie bericht.

Lady eet ca 30 gram wel per dag en vindt alles wel lekker.
Sperciboon, courgette, doperwt is ze gek op.
Je moet groenten wel meer afwisselen want sperzieboon en doperwt zijn eigenlijk peulvruchten en die zijn nou net niet alleen maar gezond.
Ze had vandaag volledig KVV, met groenten.
Ontlasting was goed, en ze eet geen gras of geeft over.

Vraagje nog.
Ik heb Duck in 4 soorten volgens de tekst zit alles er in.

Ik heb ook worsten met geit, rund, en kalkoen.
Kip maak ik zelf, Vis doe ik ook .
Soms lepeltje eierschaal. Gemalen.

Is dat wat je bedoeld met wisselen van KVV lizzy?

Groetjes lilly
Ja, dit is wat ik bedoel met wisselen in KVV Lilly! Heel goed dus!

Waarom doe je er gemalen eierschaal bij?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door