Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door vanessa.aardema
#3438542
Lizzy schreef: vr 21 jan 2022, 07:36 Ik zou zelf even op KVV blijven totdat je je goed in de materie van BARF hebt verdiept. Tenzij je dat al gedaan hebt, dan heb ik niks gezegd. Maar aan je vragen te zien spring je er nu net in en dat is prima, maar totdat je exact weet wat je moet voeren, hoeveel je moet voeren, waar je het kunt kopen: zou ik lekker op KVV blijven. En dan op soorten waar gewoon aanzienlijk minder vet in zit en waar geen koolhydraten in zitten.

Ik zou beginnen met 900 gram KVV of BARF op 1 dag en 100 gram groenten. Want die kilo waar ik het over heb is inclusief groenten. In jouw geval is dat 100 gram per dag.

Ik ben het verder volledig eens met pearlsofpassion hierboven. Jouw hond kan qua energieverbranding wel op slot zijn gegaan. En daarom heb ik het ook over meer voer dan dat je nu geeft, heel gek in een topic waar je schrijft dat je hond moet afvallen maar ik vind 1,5% van haar ideale lichaamsgewicht echt wel minimaal.

En, het kan ook dat de schildklier niet goed werkt. Die zou ik zeker ook na laten kijken.

Oke bedankt. ga ik haar eerst 900 gram geven en groentes, en laat haar even op schilklier prikken, en ga mij even verdiepen in Barf. Ik ben er ook helemaal mee eens dat ze te weinig krijgt, zal vanmiddag nog wel even een dingetje zijn dat ze een maaltijd overslaat :( maar daar moet ze maar even doorheen. :)
Door Lizzy
#3438543
Ik zou haar snacks trouwens reduceren tot nul. Wat ze tussendoor mag is een stuk komkommer. Heel rot maar hondensnacks staan echt bol van de kcal.

Succes! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan en hoe haar schildklierwaardes zijn!
Gebruikersavatar
Door vanessa.aardema
#3438545
Oke bedankt. ga ik haar eerst 900 gram geven en groentes, en laat haar even op schilklier prikken, en ga mij even verdiepen in Barf. Ik ben er ook helemaal mee eens dat ze te weinig krijgt, zal vanmiddag nog wel even een dingetje zijn dat ze een maaltijd overslaat :( maar daar moet ze maar even doorheen. :)

Wat ze aan snack krijgt in gedroogde runderlong een heel klein stukje, maar zal straks wat komkommers kopen ze lust gelukkig alles
Door Lizzy
#3438563
vanessa.aardema schreef: vr 21 jan 2022, 09:57 Ik heb nu pompoen, witlof, courgette, broccoli en sperziebonen,100 gram is dat rauw of gekookt!
en voor de snacks heb ik komkommer!
En welke KVV adviseur je?
Prima! Oh, zo krap komt dat niet, die 100 gram. Ik zou zeggen gekookt maar dan zonder het kookwater erbij te wegen (wat je wel mag geven). Maar joh nogmaals zo krap komt dat niet.

Elke KVV die geen koolhydraten bevat en laag is in vet. Maar qua merken kun je ze gewoon het beste even langs lopen en kijken welke je bij jou kunt krijgen.

viewtopic.php?f=5&t=133383
Gebruikersavatar
Door vanessa.aardema
#3438882
Update Muffin:
Allereerst ben ik erg blij met jullie advies!
Morgen komt de Geit, Konijn en Kalkoen compleet binnen voor meer afwisseling,
dus dan met de rund, eend en kip (deze heb ik al in huis) erbij kan ik genoeg variëren
Ze krijgt nu al 6 dagen 1000 gram kvv en 100 gram groenten per dag en ze is idd een stuk fitter, we wandelen nu ook al langere stukken, volgende week naar de osteopaat, en dan hoop ik dat we het snel op kunnen voeren naar 30-45 minuten.
Door Lizzy
#3438979
vanessa.aardema schreef: do 27 jan 2022, 10:32 Update Muffin:
Allereerst ben ik erg blij met jullie advies!
Morgen komt de Geit, Konijn en Kalkoen compleet binnen voor meer afwisseling,
dus dan met de rund, eend en kip (deze heb ik al in huis) erbij kan ik genoeg variëren
Ze krijgt nu al 6 dagen 1000 gram kvv en 100 gram groenten per dag en ze is idd een stuk fitter, we wandelen nu ook al langere stukken, volgende week naar de osteopaat, en dan hoop ik dat we het snel op kunnen voeren naar 30-45 minuten.
Ohw dat klinkt goed! Geef je haar nu ook (tijdelijk) een multi vitamine erbij?

Bedankt voor de update trouwens!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door