Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sieppus
#3438368
Afgelopen woensdag ben ik over gegaan op KVV. Zelf heb ik 5 honden en die stonden op Prins Active (5 Mechelse herders uit werklijnen).
Ik ontworm mijn honden altijd keurig op tijd en heb nog nooit een worm gezien.
Nu heb ik de eerste dagen ze alleen op pens gedaan, om de darmen "op te starten".
Ik liep vanochtend met mijn jonge reu en die had wat moeite met poepen. En die drukt me er toch een dikke spoelworm uit.... Ik schrok er wel een beetje van om eerlijk te zijn. Helemaal omdat ze in december nog ontwormd zijn.
Wat is nu wijsheid? Allemaal ontwormen?
Door Lizzy
#3438376
Sieppus schreef: ma 17 jan 2022, 09:08 Afgelopen woensdag ben ik over gegaan op KVV. Zelf heb ik 5 honden en die stonden op Prins Active (5 Mechelse herders uit werklijnen).
Ik ontworm mijn honden altijd keurig op tijd en heb nog nooit een worm gezien.
Nu heb ik de eerste dagen ze alleen op pens gedaan, om de darmen "op te starten".
Ik liep vanochtend met mijn jonge reu en die had wat moeite met poepen. En die drukt me er toch een dikke spoelworm uit.... Ik schrok er wel een beetje van om eerlijk te zijn. Helemaal omdat ze in december nog ontwormd zijn.
Wat is nu wijsheid? Allemaal ontwormen?
Honden die standaard ontworm worden, hebben in de regel daar wel degelijk last van. Hun darmflora is gewoon niet optimaal. Ik zou dus stoppen met standaard ontwormen en alleen ontwormen als dat nodig is dus de ontlasting 3 keer per jaar laten controleren door het Woud: https://wormbestrijding.nl/

Ik zou de hond met wormen ontwormen maar wel met een ander middel dan dat je de vorige keer gebruikt hebt. De andere honden: die zou ik niet standaard ontwormen maar wel laten controleren op wormen bij het Woud.

Verder is het zo dat er niks preventiefs of beschermends uit gaat van ontwormingsmiddelen. Dus je ontwormt vandaag en over een maand kan je hond weer wormen hebben. Je moet zorgen dat ze dusdanig gezond worden en een sterke darmflora krijgen dat je honden niet meer besmet raken.

Dus inderdaad, verse rauwe voeding en ook voor al je honden een goede probiotica kuur.
Door Sieppus
#3438377
Super, dank je wel.
Is het handig om dan nog een weekje te wachten, omdat de darmen nu nog moeten wennen?
Probiotica kan ik in ieder geval halen.
Door Lizzy
#3438378
Sieppus schreef: ma 17 jan 2022, 12:44 Super, dank je wel.
Is het handig om dan nog een weekje te wachten, omdat de darmen nu nog moeten wennen?
Probiotica kan ik in ieder geval halen.
Met ontwormen bedoel je? Ik zou de hond met wormen wel gelijk ontwormen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door