Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door RenédH
#3436512
Ik kan gratis een zak eendagskuikens krijgen.
Ian (Jack Russell van 2 jaar) krijgt KVV.
Kan ik hem die eendagskuikens ('gewoon' zo) geven? Of moet ik ze kleiner maken/plat slaan?
Of kan ik ze beter niet geven?
En zou dit als extraatje kunnen, of geef ik hem die dag minder KVV?

Bedankt weer!
Door Lizzy
#3436516
RenédH schreef: di 14 dec 2021, 12:05 Ik kan gratis een zak eendagskuikens krijgen.
Ian (Jack Russell van 2 jaar) krijgt KVV.
Kan ik hem die eendagskuikens ('gewoon' zo) geven? Of moet ik ze kleiner maken/plat slaan?
Of kan ik ze beter niet geven?
En zou dit als extraatje kunnen, of geef ik hem die dag minder KVV?

Bedankt weer!
Je kunt ze gewoon zo geven. Als ie ze lust. Als ie niet te dik is mag het best als extraatje hoor.
Door smulpaap
#3436520
Sommige honden vinden zo'n kuiken een raar iets :biggrin2:
Drie van mijn vorige honden waren er zelfs bang voor . Ze keken toe hoe hond vier het kuiken wel op stond te eten

Als je hond geen interesse heeft dan even dit proberen

Je kunt bv even met een mes een snede maken . Dan ruiken ze de inhoud , gaan er aan snuffelen en beginnen er van te eten
Gebruikersavatar
Door pike
#3436531
smulpaap schreef: di 14 dec 2021, 14:41 Sommige honden vinden zo'n kuiken een raar iets :biggrin2:
Drie van mijn vorige honden waren er zelfs bang voor . Ze keken toe hoe hond vier het kuiken wel op stond te eten

Als je hond geen interesse heeft dan even dit proberen

Je kunt bv even met een mes een snede maken . Dan ruiken ze de inhoud , gaan er aan snuffelen en beginnen er van te eten
Jij had gewoon rare honden :biggrin2: :biggrin2:
Door Chouka
#3436536
Mijn duitse herder heeft ooit reanimatiepogingen ondernomen. En hij heeft het nooit zo in zijn geheel willen opnemen. Te mooi en te echt. Dus enkele uren in de voedseldroger tot hij het wel wilde eten.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3436540
Eendagskuiken werd hier altijd vertroeteld, òf het was eng :biggrin2: Eetbaar was het in ieder geval niet...

En onze Ozzy (Mastin Español van 80 kilo) kreeg ooit een doodgeboren (dus "vers") lammetje als ontbijt, want zonde van zo'n lammetje. Dat was dus die hele dag haar eigen kleine puppy :crazy2: Ze heeft er heel lief voor gezorgd, en ik heb uiteindelijk iets anders moeten ontdooien voor haar om te eten ::)
Door smulpaap
#3436545
Kim_S schreef: di 14 dec 2021, 20:18 Eendagskuiken werd hier altijd vertroeteld, òf het was eng :biggrin2: Eetbaar was het in ieder geval niet...

En onze Ozzy (Mastin Español van 80 kilo) kreeg ooit een doodgeboren (dus "vers") lammetje als ontbijt, want zonde van zo'n lammetje. Dat was dus die hele dag haar eigen kleine puppy :crazy2: Ze heeft er heel lief voor gezorgd, en ik heb uiteindelijk iets anders moeten ontdooien voor haar om te eten ::)
;D ;D ;D
Ik lig dubbel :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3436546
Kim_S schreef:Eendagskuiken werd hier altijd vertroeteld, òf het was eng :biggrin2: Eetbaar was het in ieder geval niet...

En onze Ozzy (Mastin Español van 80 kilo) kreeg ooit een doodgeboren (dus "vers") lammetje als ontbijt, want zonde van zo'n lammetje. Dat was dus die hele dag haar eigen kleine puppy :crazy2: Ze heeft er heel lief voor gezorgd, en ik heb uiteindelijk iets anders moeten ontdooien voor haar om te eten ::)
;D ;D ;D goh wat had ik dan toch een monsters ;D ;D ;D
Door eelke
#3436559
Kim_S schreef: di 14 dec 2021, 20:18 Eendagskuiken werd hier altijd vertroeteld, òf het was eng :biggrin2: Eetbaar was het in ieder geval niet...

En onze Ozzy (Mastin Español van 80 kilo) kreeg ooit een doodgeboren (dus "vers") lammetje als ontbijt, want zonde van zo'n lammetje. Dat was dus die hele dag haar eigen kleine puppy :crazy2: Ze heeft er heel lief voor gezorgd, en ik heb uiteindelijk iets anders moeten ontdooien voor haar om te eten ::)
;D de shock was hier ook groot toen ik het eindelijk aan durfde om ons overleden kippie te voeren aan die dapen hier ::) Whaaatttttt is Sientje dood? Die gingen ze ook echt niet eten! En maar porren met hun neus, kipppiee, kipppieee, doe je het nog?

Waar er bij leven overigens wel een moordpoging op Sientje was, want de kippen hadden onderling ruzie toen ze net nieuw erbij kwam, dus die nieuwe moest doad. Maar toen ze dat dus eenmaal was, was ze toch écht niet eetbaar hoor.
Gebruikersavatar
Door RenédH
#3436598
Het is gelukt ::)

Er werd meteen heel enthousiast gesnuffeld en gelikt. Maar het werd niet meteen 'herkend' als eetbaar.

Ook het advies van smulpaap was niet meteen de oplossing.

Toen heb ik geprobeerd het kuiken te garneren met kefir...
IMG_9919FA829D30-1.jpeg
IMG_9919FA829D30-1.jpeg (93.04 KiB) 2740 keer bekeken
De kefir werd er netjes afgelikt ;D

Maar, naar enig aarzelen en steun zoeken bij mij...
kuiken2.jpg
kuiken2.jpg (590.61 KiB) 2740 keer bekeken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door