Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door essie74
#3436090
Beste allemaal.

Zondag avond horen we eindelijk welke pup er bij ons komt wonen.
Nu krijgen de pups brokken, graanvrij, maar wil eigenlijk zsm over op kvv.
Bij de andere honden ben ik pas kvv gaan voeren met een maand of 7 na het ontdekt te hebben.
Hoe ga je nu te werk met een pup van 8 weken?
welke merken zijn er tegenwoordig en vooral waar te verkrijgen in het utrechtse?
Wordt er nog groot ingekocht? adviezen over firma's die thuis bezorgen?
En als ik af en toe nog een x brok wil voeren met vakantie e.d. wat zou dan aan te raden zijn?Voorkeur heeft kvv of barf, maar met beperkte koeling wordt dat allemaal wat lastig soms.
Graag hoor ik jullie adviezen. NA bijna 5 jaar honden loos geweest te zijn is het echt weer even inkomen :cool:
Door Lizzy
#3436102
Zondag avond horen we eindelijk welke pup er bij ons komt wonen.
Nu krijgen de pups brokken, graanvrij, maar wil eigenlijk zsm over op kvv.
Bij de andere honden ben ik pas kvv gaan voeren met een maand of 7 na het ontdekt te hebben.
Hoe ga je nu te werk met een pup van 8 weken?
welke merken zijn er tegenwoordig en vooral waar te verkrijgen in het utrechtse?
Wordt er nog groot ingekocht? adviezen over firma's die thuis bezorgen?
En als ik af en toe nog een x brok wil voeren met vakantie e.d. wat zou dan aan te raden zijn?Voorkeur heeft kvv of barf, maar met beperkte koeling wordt dat allemaal wat lastig soms.
Graag hoor ik jullie adviezen. NA bijna 5 jaar honden loos geweest te zijn is het echt weer even inkomen
Een pup van 8 weken met een beetje goed functionerend spijsverteringssysteem zette ik op dag 2 (even 1 dagje wennen aan de verhuizing) direct over. Hop, in 1 keer, cold turkey. Hooguit de KVV even overgieten met gekookt water (een dagje of hooguit 2).

Een pup die wat gevoeliger is zou ik in 4 dagen overschakelen. De eerste dag 1/4 minder brok en KVV, de 2de dag 1/2 brok en de andere helft KVV, de 3de dag 3/4 KVV en 1/4 brok en de dag erop over.

Groot inkopen gebeurd eigenlijk nooit meer. Qua merken zou ik kiezen voor een merk dat al wat langer bestaat. Waar geen premix in zit. Waar gemalen bot in zit. En waar geen toevoegingen in zitten zoals zalmolie, tarwe, rijst, mais, en degelijke. Enige uitzondering daarop is Bandit. Biologisch. Daar zit wat rijst in en maiskiemolie. Voor vitamine B1 en vitamine E. Daar is wel over nagedacht. En ik zou merken en diersoorten afwisselen. Dus niet wedden op 1 paard. Bij Prooidier is het heel goed shoppen (zie onderin het forum), bij de Geus is het goed shoppen, bij Dogmeat (zie onderin het forum) is het goed shoppen, bij Floris24 (zie vraag en aanbod) is het goed shoppen. Zaken genoeg dus die meerdere merken KVV verkopen.
Door eelke
#3436111
Op vakantie voerde ik vaak supermarkt kvv (Smuldier, rodi oid) of ik kocht kippendijen uit de supermarkt.

Wat karig qua vleesmenu wel, maar geen probleem voor een aantal dagen en het heeft mijn voorkeur boven brok. Zelfs met kamperen ging dat wel; om de dag naar de supermarkt en tussendoor in een koelbox.
Gebruikersavatar
Door essie74
#3436112
eelke schreef: vr 10 dec 2021, 10:05 Op vakantie voerde ik vaak supermarkt kvv (Smuldier, rodi oid) of ik kocht kippendijen uit de supermarkt.

Wat karig qua vleesmenu wel, maar geen probleem voor een aantal dagen en het heeft mijn voorkeur boven brok. Zelfs met kamperen ging dat wel; om de dag naar de supermarkt en tussendoor in een koelbox.
in buitenland wat lastiger en als hij terug gaat naar de fokker in april wil ze wel brok kunnen voeren voor een 4 tal dagen...
Maar dit deden we wel altijd als we kampeerden in nederland.
Buitenland, europa is vaker een kamer / appartement maar vaak een zoektocht gebleken.
En als de hond een enkele x uit logeren gaat bij de fokker of zo, is het wel makkelijk brok te geven voor hen.
Gebruikersavatar
Door essie74
#3436113
Lizzy schreef: vr 10 dec 2021, 08:03 Een pup van 8 weken met een beetje goed functionerend spijsverteringssysteem zette ik op dag 2 (even 1 dagje wennen aan de verhuizing) direct over. Hop, in 1 keer, cold turkey. Hooguit de KVV even overgieten met gekookt water (een dagje of hooguit 2).

Een pup die wat gevoeliger is zou ik in 4 dagen overschakelen. De eerste dag 1/4 minder brok en KVV, de 2de dag 1/2 brok en de andere helft KVV, de 3de dag 3/4 KVV en 1/4 brok en de dag erop over.

Groot inkopen gebeurd eigenlijk nooit meer. Qua merken zou ik kiezen voor een merk dat al wat langer bestaat. Waar geen premix in zit. Waar gemalen bot in zit. En waar geen toevoegingen in zitten zoals zalmolie, tarwe, rijst, mais, en degelijke. Enige uitzondering daarop is Bandit. Biologisch. Daar zit wat rijst in en maiskiemolie. Voor vitamine B1 en vitamine E. Daar is wel over nagedacht. En ik zou merken en diersoorten afwisselen. Dus niet wedden op 1 paard. Bij Prooidier is het heel goed shoppen (zie onderin het forum), bij de Geus is het goed shoppen, bij Dogmeat (zie onderin het forum) is het goed shoppen, bij Floris24 (zie vraag en aanbod) is het goed shoppen. Zaken genoeg dus die meerdere merken KVV verkopen.
dank voor de uitgebreide info.
Denk idd overzetten binnen 4 dagen. lijkt mij wat fijner , zo een verhuizing is al spannend zat denk ik...
Meerdere merken met natuurlijke calcium bron deed ik indd altijd al wel. Maar goed om nog een keer te melden.

Wat ben je er eigenlijk snel uit he? hihihi kon het zelf echt even niet meer bedenken hoe dat destijds gedaan had hihi
Gelukkig mag ik jullie kennis raadplegen, waarvoor dank!

Groeten,
Esther
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3436114
essie74 schreef: vr 10 dec 2021, 10:32 in buitenland wat lastiger en als hij terug gaat naar de fokker in april wil ze wel brok kunnen voeren voor een 4 tal dagen...
Maar dit deden we wel altijd als we kampeerden in nederland.
Buitenland, europa is vaker een kamer / appartement maar vaak een zoektocht gebleken.
En als de hond een enkele x uit logeren gaat bij de fokker of zo, is het wel makkelijk brok te geven voor hen.
Ik snap dat het makkelijk voor de fokker is om wat droogvoer in een bakje te mikken.. maar kun je ze dan niet iets meegeven zoals gestoomd voer van Renske of zo?
Ik zou dat liever voeren, het is net zo makkelijk als brok, hoeft niet gekoeld/bevroren en misschien voorkom je dan van die vreselijk stinkende zachte brokkenpoep. :biggrin2:

Ik heb hier nog wel eens brokjes gevoerd als beloning en als je ziet wat voor smurrie er dan uit zo'n hond komt en hoe vaak op een dag. Dat zou ik niet willen op vakantie, ieuw. :-\
Gebruikersavatar
Door essie74
#3436137
Hylos schreef: vr 10 dec 2021, 10:49 Ik snap dat het makkelijk voor de fokker is om wat droogvoer in een bakje te mikken.. maar kun je ze dan niet iets meegeven zoals gestoomd voer van Renske of zo?
Ik zou dat liever voeren, het is net zo makkelijk als brok, hoeft niet gekoeld/bevroren en misschien voorkom je dan van die vreselijk stinkende zachte brokkenpoep. :biggrin2:

Ik heb hier nog wel eens brokjes gevoerd als beloning en als je ziet wat voor smurrie er dan uit zo'n hond komt en hoe vaak op een dag. Dat zou ik niet willen op vakantie, ieuw. :-\
hahahha die brokken poep inderdaad, kijk ik nu ook al naar van :o goor!
Maar het is een voorwaarde van de fokker, alhoewel ze graanvrije brokken voert, wat ik al een pre vind, snap ik het wel.

Alles krijgt redelijke tegelijk eten en je wilt dan geen gelazer denk ik zo.
Ben al blij dat ze de pup al een x wil opvangen omdat we een bruiloft hebben in het buitenland :-*
En op vakantie kan het gewoon wat makkelijker zijn.
Maar voorheen was het dan juist geen geexpandeerde of geperste brok? dat weet ik dus niet meer... Sowieso wordt het dan een graan vrije brok, dat alleen al scheelt bergen poep :cool:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door