Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door harley
#3435902
Ik heb dit eens geprobeerd, wegens omstandigheden kon er geen rauw meer gegeven worden (ze wilde dit ook niet meer) bij het snijden en in haar bakje doen zag ik dat er heel kleine stukjes bot inzitten. Mij is altijd geleerd dat bot niet verhit mag worden. Wat vinden jullie ervan? Op voerwijzer kan ik er niets over vinden.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3435903
Zou het kunnen zijn dat je zilvervliesrijst ziet in plaats van bot.
Ik weet niet welke versie je hebt, maar volgens de samenstelling zou er geen bot inzitten,
maar wel in alle versies zilvervliesrijst

Voorbeeld:
Kivo gestoomde eend
Samenstelling
78% eendenvlees,
15% zilvervliesrijst,
3% groentes,
2% fruit
Gebruikersavatar
Door harley
#3435904
Ina schreef: ma 06 dec 2021, 20:23 Zou het kunnen zijn dat je zilvervliesrijst ziet in plaats van bot.
Ik weet niet welke versie je hebt, maar volgens de samenstelling zou er geen bot inzitten,
maar wel in alle versies zilvervliesrijst

Voorbeeld:
Kivo gestoomde eend
Samenstelling
78% eendenvlees,
15% zilvervliesrijst,
3% groentes,
2% fruit
Ja het is echt bot, met scherpe randjes. Heb er met mn neus bovenop gezeten ;D
Door Lizzy
#3435908
Nou, als het een klein stukje bot is, dan is dat allemaal zo schadelijk niet. Maar als het niet als ingrediënt is vermeld, hoor het er gewoon niet in te zitten en zou ik het ook nagaan bij de fabrikant.
Door Lizzy
#3435911
Ja, daar heb je een punt maar dat kan Kivo dan toch prima uitleggen? Ik heb overigens geen probleem met gemalen gekookt bot maar dan moet het wel goed gemalen zijn en moeten er (in mijn ogen) geen grote scherpe punten bot meer in het voer zitten. Of de opneembaarheid van gemalen gekookt bot nog steeds goed is valt te betwijfelen maar ook een goeie voor Kivo om te beantwoorden.
Gebruikersavatar
Door harley
#3435949
Ina schreef: ma 06 dec 2021, 23:07 Bijzonder.
Misschien contact opnemen met de producent, want het lijkt me toch niet de bedoeling van een gestoomde worst
Ga ik toch eens doen idd, ben wel benieuwd. Het ging om de eend en rund/kip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door