Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Chouka
#3435834
Hanny schreef: zo 05 dec 2021, 12:26 In je eerste post schrijf je, dat je hem 150 gram voert en later ga je dat verminderen naar 145 gram. Ja dan zal hij niet afvallen.
Of heb ik het verkeerd begrepen?

Hanny
'Voor Joep is 1,8% 143 gram.
Dan ga ik denk ik tussen de 140 en 145 g geven per dag, en aangevuld met groente en gezonde dingen'


150 gram is 2% en er wordt geminderd naar 1,8%.

Je kan ook anders tellen: 5 gram per dag minder is 3,33% minder. De dagen van 140 gram is het 6,66 % minder.

Dat samen met meer beweging en letten op alles denk ik echt wel dat hij gaat afvallen. Het gaat om een klein hondje.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3435838
Goh, mijn katten eten ongeveer 130-140gr en als die moeten afvallen, doe ik er toch ook 10-15 gr af. Om te beginnen.

Is dat 1,8% van zijn ideale gewicht?
Door - pien -
#3435840
pearlsofpassion schreef: zo 05 dec 2021, 15:54 Goh, mijn katten eten ongeveer 130-140gr en als die moeten afvallen, doe ik er toch ook 10-15 gr af. Om te beginnen.

Is dat 1,8% van zijn ideale gewicht?
Ja, hij was altijd 7,5 kilo. Dus zijn normale/gewenste gewicht.
Door Hanny
#3435884
Al dat % gedoe. 5 gram minder, dat zal toch niet werken?
Is die 150 gram al een verminderd gewicht. Hoeveel at hij, toen hij normaal op zijn gewicht zat?
Na de castratie is dat niet goed gegaan, maar hoeveel at hij dan de laatste tijd?
Ik heb honden in die gewichtsklasse, geef ze gewoon zo nodig wat minder, of zoals nu heel veel meer. Dan praat ik over, hé dame, zie ik wat spek? Weegschaal erbij en zeker weten.
gewoon 20, of 30 gram minder voor een weekje of twee
Geen extra aanvullingen, omdat ik dat niet nodig vind.
Joep eet al heel weinig, dat maakt het lastig, maar gewoon beginnen.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang hij al op 150 gram staat?
Mijn dames zijn zo gelukkig om veel meer te moeten eten, maar daar heeft Joep niets aan.

Hanny
Door - pien -
#3435892
Hanny schreef: ma 06 dec 2021, 13:59 Al dat % gedoe. 5 gram minder, dat zal toch niet werken?
Is die 150 gram al een verminderd gewicht. Hoeveel at hij, toen hij normaal op zijn gewicht zat?
Na de castratie is dat niet goed gegaan, maar hoeveel at hij dan de laatste tijd?
Ik heb honden in die gewichtsklasse, geef ze gewoon zo nodig wat minder, of zoals nu heel veel meer. Dan praat ik over, hé dame, zie ik wat spek? Weegschaal erbij en zeker weten.
gewoon 20, of 30 gram minder voor een weekje of twee
Geen extra aanvullingen, omdat ik dat niet nodig vind.
Joep eet al heel weinig, dat maakt het lastig, maar gewoon beginnen.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang hij al op 150 gram staat?
Mijn dames zijn zo gelukkig om veel meer te moeten eten, maar daar heeft Joep niets aan.

Hanny
Chouka schreef:
'Voor Joep is 1,8% 143 gram.
Dan ga ik denk ik tussen de 140 en 145 g geven per dag, en aangevuld met groente en gezonde dingen'


150 gram is 2% en er wordt geminderd naar 1,8%.

Je kan ook anders tellen: 5 gram per dag minder is 3,33% minder. De dagen van 140 gram is het 6,66 % minder.

Dat samen met meer beweging en letten op alles denk ik echt wel dat hij gaat afvallen. Het gaat om een klein hondje.
Dankjewel Chouka!
Meer bewegen gaat toch moeilijk worden realiseer ik me, door een zere enkel. Dat duurt al maanden, geen idee wat het is en wanneer ik er weer af ben. Er wordt aan gewerkt.
Het eten wordt verminderd met 5-10 g per dag, aangevuld met groentes en gezonde dingen en 2x per week krijgt hij een snack met weinig calorieën. Z'n medicijn krijgt hij in een mini-stukje leverworst, 2x per dag.
Joep is op leeftijd en ik ga hem niet pesten met klaphonger, hij is al heel erg gefixeerd op eten sinds zijn castratie.
Hij kreeg eerder 166g per dag (ik verdeelde een rol van 1000g in 6 bakjes) en daar is het mis gegaan.
Hij krijgt nu sinds ongeveer een maand een afgepaste 2% = 150g, ik heb het niet precies bijgehouden.
Door - pien -
#3435897
Hij lijkt inderdaad wel honger te hebben, altijd op zoek naar iets om te snaaien.
Ik heb hem niet gewogen de laatste tijd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3435899
Dan is er dus al 20gr af zijn portie gegaan de laatste maanden.
Dan zou ik idd wat extra groenten geven tegen zijn honger en binnen een maand of 4 eens kijken hoeveel hij dan weegt.

Heb je het topic van Lizzy gelezen of moet ik m'n tips nog eens neerschrijven? :P
Door Chouka
#3435900
- pien - schreef: ma 06 dec 2021, 16:36 Dankjewel Chouka!
Meer bewegen gaat toch moeilijk worden realiseer ik me, door een zere enkel. Dat duurt al maanden, geen idee wat het is en wanneer ik er weer af ben. Er wordt aan gewerkt.
Het eten wordt verminderd met 5-10 g per dag, aangevuld met groentes en gezonde dingen en 2x per week krijgt hij een snack met weinig calorieën. Z'n medicijn krijgt hij in een mini-stukje leverworst, 2x per dag.
Graag gedaan. Als het moeilijk is dan kan je steun gebruiken vond ik. Beter trager en zeker dan problemen zoeken.

Het enige dat ik nog zou veranderen is die leverworst. Zou hij zijn pilletje niet nemen als je een klein beetje KVV neemt en het daar in steekt. Dat scheelt echt wel veel.
Door - pien -
#3435905
Chouka schreef: ma 06 dec 2021, 18:57 Graag gedaan. Als het moeilijk is dan kan je steun gebruiken vond ik. Beter trager en zeker dan problemen zoeken.

Het enige dat ik nog zou veranderen is die leverworst. Zou hij zijn pilletje niet nemen als je een klein beetje KVV neemt en het daar in steekt. Dat scheelt echt wel veel.
Beter trager en zeker dan problemen zoeken
Eens!
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat :D

Een plakje leverworst gaan doormidden, en dan in drieën, twee maal daags krijgt hij Apoquel, dus per dag krijgt hij 1/3e plakje. Maar het zal zeker schelen, goeie tip, ik ga het geven met kvv.
Hij kijkt niet eens wat het is als hij denkt dat 'ie wat eetbaars krijgt, doet alvast z'n bekkie open dus zal het zeker opeten.
Door - pien -
#3435906
pearlsofpassion schreef: ma 06 dec 2021, 17:50 Dan is er dus al 20gr af zijn portie gegaan de laatste maanden.
Dan zou ik idd wat extra groenten geven tegen zijn honger en binnen een maand of 4 eens kijken hoeveel hij dan weegt.

Heb je het topic van Lizzy gelezen of moet ik m'n tips nog eens neerschrijven? :P
Chouka schreef:Hier is het topic van Lizzy:
viewtopic.php?f=8&t=139300
Ik zal het doorspitten, dank!
Door - pien -
#3435914
Nou, ik ben 's samen met de kleine purk op de weegschaal gaan staan, maar hij is exact éen pond te zwaar. Z'n rug ziet er uit als een bijzettafeltje (nu hij naar de trimster is geweest zie ik dat goed) maar het gaat dus om éen pond meer.
Dat is toch ruim 6% te veel.
Vanaf vandaag skip ik de leverworst en geef z'n pilletje met kvv. Vanmiddag worden er groentes gekookt en geportioneerd.
Door Chouka
#3435946
- pien - schreef: di 07 dec 2021, 09:46 Nou, ik ben 's samen met de kleine purk op de weegschaal gaan staan, maar hij is exact éen pond te zwaar. Z'n rug ziet er uit als een bijzettafeltje (nu hij naar de trimster is geweest zie ik dat goed) maar het gaat dus om éen pond meer.
Dat is toch ruim 6% te veel.
Vanaf vandaag skip ik de leverworst en geef z'n pilletje met kvv. Vanmiddag worden er groentes gekookt en geportioneerd.
Veel succes.
Door - pien -
#3435954
Chouka schreef: di 07 dec 2021, 17:43Veel succes.
Dankjewel!
Ik kwam er achter dat Joep al bijna 17 wordt (in februari).
We gaan 's kijken hoe het gaat lopen :yeah:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door