Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3433983
Ik merk al een tijdje dat m'n hondje slechter eet van de merken Bandid en Alroda en ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die hun hond deze merken geeft en er iets van merkt? Of is er iemand die deze merken geeft en er niets van merkt?

Ik probeer er achter te komen of het door de deze merken komt of niet. Als ik het goed begrijp komen beide merken van dezelfde bio slagerij? Dus het zou opzich kunnen?
M'n hondje eet al een tijdje met lange tanden van het vlees ( ik heb in totaal van de 2 merken 7 verschillende smaken, en bij alle 7 doet hij moeilijk.

Ik heb deze middag Smuldier uit de supermarkt gegeven en deze at hij gelijk op. Het probleem is dat ik Bandid en Alroda gaf omdat m'n hondje hier qua gezondheid het er het beste op deed.
Laatst gewijzigd door Bodhi sioux op vr 05 nov 2021, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
#3433985
Alroda wordt geproduceerd door Darf/slagerij de groene weg.
Bandit staat daar los van.
Ik geef al jaren beide en heb nooit iets gemerkt van slechter eten. Ook merkte ik geen verschil als ik tussendoor eens iets anders gaf.
Dat sommige smaken van Alroda slecht worden gegeten kan ik me voorstellen. Dit zijn enkelvoudige kvv en dus soms wat uitgesprokener van smaak. Ook hebben ze veel smaken die vaak slecht gegeten worden zoals fazant en duif.
Sommige varianten Smuldier bevatten veel pens dus dat zou een verklaring kunnen zijn dat dat goed gegeten wordt. Dat vinden heel veel honden gewoon heel lekker.
#3433997
Hoi Pluk, ik had al gehoopt dat jij zou reageren wetende dat je beide merken ook geeft, so thnx!

Zo te horen ligt het dan ook niet aan het vlees dat meneer zo moeilijk doet.

Echt vreemd dit, dan toch wellicht een hormonaal probleempje gezien z'n chemische castratie uit begint te werken en hij niet van de ene dag tot de andere niet meer van het vlees wou eten.

Normaal gezien is de smaak kip van Bandit z'n favoriet maar ook dat eet hij niet of met lange tanden.

(Eta: ook geitenpens van Alroda vind hij niet meer lekker.. )

In ieder geval kan ik dan nu uitsluiten dat het aan het vlees ligt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door