Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Modeste
#3432741
Hallo

Wij hebben een adoptiefhond uit Spanje van 7 jaar nu 8 maand bij ons. Ze kreeg heel de tijd brok met aardappel en zalm maar ik voelde mij er toch niet goed bij o brok te geven. Drie weken geleden begon ze oogontsteking te krijgen aan beide ogen. Bij de dierenarts kreeg ze een zalfje en ik had toen besloten om over te schakelen naar KVV. We zijn begonnen met Kivo te geven en nu geven sinds een week Tammenga. We geven alle diersoorten door elkaar enkel kip geef ik haar niet. Nu staat ze al 2,5 weken op KVV en sinds gisteren heeft ze heel erge diarree en sinds vandaag beginnen haar oogjes weer te ontsteken. Ze heeft nog nooit diarree gehad hiervoor... Zou dit nog kunnen van de overschakeling naar het vers? Ontwormen doen we ook op tijd... Herkenbaar bij iemand?
Door Lizzy
#3432742
Het kan natuurlijk ook toeval zijn. In die zin, een virusje of bacteriëtje ergens opgelopen. Dus los van de KVV. Want ik vind dit wel een late reactie. Misschien om een andere reden een verminderde weerstand?

Is de diarree heel erg? Dan zou je namelijk deze soep kunnen proberen!

https://www.woodyenco.nl/gezondheid/dok ... ree-heeft/

En verder zou je probiotica en prebiotica kunnen gaan geven om de weerstand te verbeteren.

Qua oogdruppels zou ik de roze Similasan gaan geven. Meerdere keren per dag ruim druppelen.
Door MillyMol
#3432743
Het kan ook een allergie zijn voor één of meerdere diersoorten die je de hond geeft. Als de klachten aanhouden is dat iets om nader te onderzoeken.

Verder hoor ik dat er in Nederland (ik neem even aan dat je in NL woont) een virus rondgaat dat enkele dagen diarree veroorzaakt.

Sterkte!
Door Modeste
#3432831
de diarree is ondertussen opgelost. Was maar 2 dagen en alles is weer normaal :) Zal dus blijkbaar toch iets bacterieel geweest zijn
Door Lizzy
#3432849
Modeste schreef: ma 27 sep 2021, 19:20 de diarree is ondertussen opgelost. Was maar 2 dagen en alles is weer normaal :) Zal dus blijkbaar toch iets bacterieel geweest zijn
Gelukkig! Fijn dat je een update geeft :-*
Door Lilly
#3433501
Ik ben nieuw hier, dus wat onzeker
Ik ben Lilly en Ik heb een whippet Toby.
Toby woont nu 1 jaar bij ons.
Hij had altijd diarree om de 3 dagen.
Zijn menu was bonzobrokken en vers gesneden hart.
Zijn winderigheid was vreselijk.
Dus ben Ik op zoek gegaan en kwam op deze site.
Inmiddels is Toby nu1 week op het Bart eten.
En Ik ben een beetje sprakeloos.
Geen diarree, geen winderigheid meer.
Dus ik ben blij en Toby ook.
Hij eet geenbrokken maar alleen Barf menu.
Ik heb de voedingswijzer gebruiker het percentage wat hij per dag kan eten.
Ik had vlees besteld en dat ligt nu in de vriezer en ik maak dus porties per dag en dan 7 maaltijden voor elke dag 1.
Even wennen maar ik ben blij en Toby ook. :)
Ik heb nog vele vragen maar lees elke dag de blog door en dat werkt.
Groetjes lilly
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door