Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door marion.schouten
#3432687
Dag allemaal ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een 1 jarige Boomer Spikey. Hij heeft nooit brokjes gegeten, weigerde dit dus zijn we al snel overgestapt op kvv. Hij heeft altijd al heel weinig gedronken dus doe ik water 2 x daags over zijn vlees. In dezomer moest hij aan het infuus omdat hij uitgedroogd was. Daarna is hij minder gaan drinken. Gisteren helemaal niets. Dus het ik vandaag een paar spuitjes water in zijn bekje gespoten. Ik vraag me af hoeveel hij moet drinken per dag. Mijn dieren arts zegt dat dit vanzelf gaat doen. Maar ik heb hier mijn vraagtekens bij.
Door Lizzy
#3432689
Dit is de standaard:

Een gezonde hond heeft per dag tussen de 40-60 ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur aan vocht nodig om te kunnen leven. Een kleine hond heeft wat meer nodig dan een grote hond.

Stel jouw hond weegt 6 kg, dan zou ie 300 ml per dag moeten drinken. Stel jouw hond eet 300 gram KVV per dag, krijgt hij iets meer als 150 ml vocht binnen (vlees bevat veel vocht).

Heeft je hond uitdrogingsverschijnselen? Want toegegeven, niet drinken is best weinig. Hier komen ook dagen voor dat ik mijn honden niet zie drinken maar dan lebberen ze altijd nog wel wat vocht uit een plas of sloot.

Drinkt hij uit zichzelf geen bottenbouillon of karnemelk of geitenmelk?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3432696
Er zijn honden die niet willen drinken uit bijvoorbeeld een rvs bak. Ook formaat en hoogte kan nog wat uitmaken. Heb je al eens geprobeerd of hij uit een heel andere bak wel wil drinken?
Door src_esther
#3432712
pluk schreef: wo 22 sep 2021, 19:58 Er zijn honden die niet willen drinken uit bijvoorbeeld een rvs bak. Ook formaat en hoogte kan nog wat uitmaken. Heb je al eens geprobeerd of hij uit een heel andere bak wel wil drinken?
Een buurhond wilde alleen slootwater bij hem voor de deur.

Onze meneer Ko wil bij voorkeur regenwater. Kraanwater is ook acceptabel maar dan liever zo vers mogelijk, als dat langer dan een uur of 8 staat is het bah en de bak moet ook schoon zijn. De tut. ;D
Slootwater en water uit het Markermeer drinkt hij alleen als hij het erg warm heeft en hij op die plek mag drinken.
Op sommige plekken in het land vind meneer het kraanwater duidelijk niet aantrekkelijk en als hij geluk heeft, heb ik dan een fles thuiskraanwater mee... ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3432729
Als je bij de kvv een plens water doet, vind ik het niet zo gek dat hij ernaast niet meer drinkt...
Niet dat dat dan verkeerd is he, of hij nu zelf drinkt of jij het bij z'n eten doet, het belangrijkste is dat hij het binnen krijgt, toch?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3432731
Hier drinken ze alleen als ze hun eten op hebben, 2x per dag…. Hoeveel dat is, dat weet ik niet…. Verder als het buiten warm is, wil Saar tussendoor nog een beetje drinken (da’s minder dan na het eten)…. Oh ja, Appie deinkt nog wel eens uit een plasje water tijdens het uitlaten als het warm is en als het echt warm is en ik het idee heb dat ze niet zoveel hebben gedronken, doe ik wel wat water over hun eten…. Heb niet het idee dat ze te weinig of teveel drinken….
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door