Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3432057
Hallo,

Ik heb een Mechelse herder, normaal gek van eten.

Is nu al een tijd slecht aan het eten. Gaat nu iets beter na een AB kuur en pijnstiller/ontstekingremmer kuur.

Hij at altijd brok maar omdat hij zo slecht at heeft hij nu smuldier en naturo gekregen omdat hij hier wel wat van wilde eten.

Wie helpt mij verder op weg hier in? Waarschijnlijk zijn dit niet de beste merken. Niet bevroren zou fijn zijn ivm weinig olek in de vriezer

Zou graag hem weer brok en kvv laten eten. (Brok is makkelijker voor als hij uit logeren gaat).
#3432091
Ik heb je vraag een paar keer gelezen maar ik vrees dat ik je vraag niet begrijp :-[

Je bent hier natuurlijk wel op Barfplaats terecht gekomen en wij doen niet aan brok of aan langhoudbare voeding. Dat is allemaal inferieur aan rauwe, verse voeding. Maar ik heb het idee dat je een KVV vraag hebt he? Ja, ik wil je met alle liefde helpen maar dan moet ik je vraag eerst zien te begrijpen :)
#3432093
Begin eens hier: viewtopic.php?f=5&t=134715

Smuldier is inderdaad een kvv, want een rauwe voeding. Inderdaad niet de beste kwaliteit maar wel het type voer waar Barfplaats over gaat.
Naturo is volgens mij voer uit de blik/pate categorie. Net als brok niet iets waar wij over kunnen adviseren.
Je wil advies over een niet bevroren kvv. Dat kan niet want kvv is per definitie rauw en zul je dus bevroren moeten opslaan. De meeste hier hebben daarom extra vriesruimte.
Als je in de buurt woont van een dierenwinkel of zoiets zou je kunnen kijken wat je daar kunt krijgen zodat je thuis maar voor een korte periode kvv in de vriezer hebt liggen.
#3432105
Lizzy schreef: zo 05 sep 2021, 07:32 Ik heb je vraag een paar keer gelezen maar ik vrees dat ik je vraag niet begrijp :-[

Je bent hier natuurlijk wel op Barfplaats terecht gekomen en wij doen niet aan brok of aan langhoudbare voeding. Dat is allemaal inferieur aan rauwe, verse voeding. Maar ik heb het idee dat je een KVV vraag hebt he? Ja, ik wil je met alle liefde helpen maar dan moet ik je vraag eerst zien te begrijpen :)
Ik dacht toch dat er meer mensen waren die kvv en deels brok voere. Brok heb ik goede maar kvv ben ik onbekender in. Dus goed om meer info te vergaren daarover lijkt mij.
Wil meer leren over kvv welke goed zijn en wat je daarnaast nog bij moet geven etc.
Uiteraard wil ik dat hij nu weer wat aan komt en weer goed gaat eten.
#3432106
pluk schreef: zo 05 sep 2021, 08:10 Begin eens hier: viewtopic.php?f=5&t=134715

Smuldier is inderdaad een kvv, want een rauwe voeding. Inderdaad niet de beste kwaliteit maar wel het type voer waar Barfplaats over gaat.
Naturo is volgens mij voer uit de blik/pate categorie. Net als brok niet iets waar wij over kunnen adviseren.
Je wil advies over een niet bevroren kvv. Dat kan niet want kvv is per definitie rauw en zul je dus bevroren moeten opslaan. De meeste hier hebben daarom extra vriesruimte.
Als je in de buurt woont van een dierenwinkel of zoiets zou je kunnen kijken wat je daar kunt krijgen zodat je thuis maar voor een korte periode kvv in de vriezer hebt liggen.
Bedankt, ik ga dat topic lezen komende week.

Ik dacht dat er meerdere waren die kvv en gedeeltelijk brok gaven. Brok heb ik goede dusja ben hier om over kvv te leren want daar is mijn kennis nog beperkt in.

Mijn doel voor nu is dat hij beter eet en weer wat aankomt. Ondertussen verder over kvv leren. Kennis verbreden.
#3432111
sonnie1983 schreef: zo 05 sep 2021, 20:26 Bedankt, ik ga dat topic lezen komende week.

Ik dacht dat er meerdere waren die kvv en gedeeltelijk brok gaven. Brok heb ik goede dusja ben hier om over kvv te leren want daar is mijn kennis nog beperkt in.

Mijn doel voor nu is dat hij beter eet en weer wat aankomt. Ondertussen verder over kvv leren. Kennis verbreden.
KVV die je niet in de vriezer hoeft te bewaren bestaat niet. Want KVV bestaat uit vers (rauw) vlees en dat houdt je nou eenmaal niet langer dan een paar dagen goed in je koelkast. Als je KVV wil voeren zal je moeten investeren in een vriezer, of je moet meermalen per week naar de dierenwinkel om te kopen. De dierenwinkel of supermarkt om de hoek hebben vaak niet de beste merken.

Een goede brok bestaat niet. De een is hooguit iets minder slecht dan de andere.

Wat mankeerde je hond dat hij slechter ging eten? Om welke reden heeft de hond een AB kuur gehad en pijnstiller/ontstekingsremmer?
#3432114
pike schreef: zo 05 sep 2021, 22:59 KVV die je niet in de vriezer hoeft te bewaren bestaat niet. Want KVV bestaat uit vers (rauw) vlees en dat houdt je nou eenmaal niet langer dan een paar dagen goed in je koelkast. Als je KVV wil voeren zal je moeten investeren in een vriezer, of je moet meermalen per week naar de dierenwinkel om te kopen. De dierenwinkel of supermarkt om de hoek hebben vaak niet de beste merken.

Een goede brok bestaat niet. De een is hooguit iets minder slecht dan de andere.

Wat mankeerde je hond dat hij slechter ging eten? Om welke reden heeft de hond een AB kuur gehad en pijnstiller/ontstekingsremmer?
Hier zou ik me graag volledig bij aan willen sluiten.
#3432115
pike schreef: zo 05 sep 2021, 22:59 KVV die je niet in de vriezer hoeft te bewaren bestaat niet. Want KVV bestaat uit vers (rauw) vlees en dat houdt je nou eenmaal niet langer dan een paar dagen goed in je koelkast. Als je KVV wil voeren zal je moeten investeren in een vriezer, of je moet meermalen per week naar de dierenwinkel om te kopen. De dierenwinkel of supermarkt om de hoek hebben vaak niet de beste merken.

Een goede brok bestaat niet. De een is hooguit iets minder slecht dan de andere.

Wat mankeerde je hond dat hij slechter ging eten? Om welke reden heeft de hond een AB kuur gehad en pijnstiller/ontstekingsremmer?
Hij had een wondje aan de teen dat ontstoken was plus waarschijnlijk nog wat last van zijn knie band en (verrekt eerder).

Hij eet al stuk beter en verder puzzelen we door en hebben idee dat hij contact met den hond niet nu onze andere 1 juni is ingeslapen. Dus zoeken meer contact met honden die we kennen met uitlaten. Ook kijken we om weer activiteit/hobby met hen te doen. Hij sportte 3x per week, door zijn knie daar mee gestopt om te zorgen dat ze niet ooit afscheuren. Nu dus aan het verdiepen wat we nog wel kunnen doen.

Helpt dit niet, is een volgende stap een bloedtest. Maar de DA gaf al aan dat ze niet dacht dat daar iets geks uit kwam. Moet binnenkort weer terug dus kijken of hij dan weer wat is aangekomen. Verder is hij gewoon actief en blij. Heeft nu alleen een ander voetkussentje afgeschaaft. Zuiver houden en laten genezen weer.
#3432117
pearlsofpassion schreef: ma 06 sep 2021, 07:54 Als hij normaal gek is van eten en nu niet meer, zou ik toch ook in de eerste plaats de oorzaak daarvan zoeken.
Anders is het beter eten op ander voer wss toch maar van korte duur. En blijkbaar is ze iets grondig fout.
Daar zijn we dus mee bezig maar ondertussen zullen we hemtoch wat dikker moeten krijgen. En vlees gaat er wat beter in dan brok op het moment. Dus jakies ik nu voor vlees. En lijkt mij niks mis mee om mij daar verder over in te lezen en meer kennis op doen.
#3432118
Dat is al wat duidelijker. :)

Ja, je kan best wat verschillende merken uitproberen. En de eerste vereiste is idd dat je het in de vriezer krijgt. Dus zou stap 1 zijn om te kijken of je iets in de buurt kan krijgen zodat je vb wekelijks of tweewekelijks daar kan gaan halen. En als dat niet kan en je groot moet bestellen omdat je moet laten leveren, toch eens kijken of je een (tweedehands) vriezertje te pakken kan krijgen. In een kist gaat meestal meer dan in een kast maar in een kast krijg je ook meer in als je de laden eruit haalt..
#3432349
Hallo iedereen!

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het veranderen van KVV terug naar droogvoer. Ik reis veel en kan dus niet altijd KVV aan mijn hond Oskar geven :) Onder het moto bezint vooraleer je begint, vroeg ik me af wat jullie ervaring hiermee is? Loopt het wisellen tussen beiden vlot of kan het zijn dat Oskar daarna geen droogvoer meer wilt eten?

ps. Ik kreeg reclame van https://www.dogchef.com/nl/, iemand positieve ervaringen? Zo ben ik eigenlijk tot hier gekomen :)

Mvg,
B.
#3432350
BramDog schreef: di 14 sep 2021, 11:36 Hallo iedereen!

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het veranderen van KVV terug naar droogvoer. Ik reis veel en kan dus niet altijd KVV aan mijn hond Oskar geven :) Onder het moto bezint vooraleer je begint, vroeg ik me af wat jullie ervaring hiermee is? Loopt het wisellen tussen beiden vlot of kan het zijn dat Oskar daarna geen droogvoer meer wilt eten?

ps. Ik kreeg reclame van https://www.dogchef.com/nl/, iemand positieve ervaringen? Zo ben ik eigenlijk tot hier gekomen :)

Mvg,
B.
Dogchef is leuk maar is gekookte voeding. Wij voeren BARF of KVV en dat is rauw. Dat is wel een groot verschil! En ik ben groooot voorstander van rauw.

De meeste honden schakelen probleemloos weer terug op brok. Zat mensen die tijdens de vakantie brok voeren! En er zijn ook zat mensen die bijv. 5 dagen per week KVV en 2 dagen brok voeren. Ik zeg wel (je zit hier niet voor niets op Barfplaats natuurlijk :) ): hoe minder brok, hoe beter!
#3433004
Naturo is wel degelijk kvv. Ik vind het wel erg fijn gemalen en daarom geef ik het niet graag. Het wordt bijna plakkerig zeg maar.
Soms moeten honden wennen aan het eten van rauw vlees. Je zou dan kunnen beginnen met het geven van goede kwaliteit gestoomd voer, zoals van Renske. Dit kun je ook prima combineren met de brokjes van Renske. Makkelijk verkrijgbaar en goede kwaliteit, maar niet heel goedkoop.
Ook een optie is om wat heet water over de kvv te gieten (niet te heet dat ze zich kunnen branden hè) en dat langzamerhand afbouwen.
Smuldier kun je best een keertje geven om de prijs wat te drukken maar zou ik niet structureel geven. Het is net alsof je zelf elke dag naar de snackbar zou gaan zeg maar. De kwaliteit is niet zo geweldig en dat betaalt zich meestal vroeg of laat terug in je gezondheid.
Ik ben zelf ook niet zo enthousiast over kivo. Ik ben meer te spreken over Darf, betaalbaar biologisch voer (4,20 per kg) en je zou ook eens kunnen kijken naar meat4dogs, van dezelfde leverancier, maar speciaal voor de mensen die wat minder te besteden hebben.
Succes!
#3433028
Nikass schreef: za 02 okt 2021, 13:15 Naturo is wel degelijk kvv. Ik vind het wel erg fijn gemalen en daarom geef ik het niet graag. Het wordt bijna plakkerig zeg maar.
Soms moeten honden wennen aan het eten van rauw vlees. Je zou dan kunnen beginnen met het geven van goede kwaliteit gestoomd voer, zoals van Renske. Dit kun je ook prima combineren met de brokjes van Renske. Makkelijk verkrijgbaar en goede kwaliteit, maar niet heel goedkoop.
Ook een optie is om wat heet water over de kvv te gieten (niet te heet dat ze zich kunnen branden hè) en dat langzamerhand afbouwen.
Smuldier kun je best een keertje geven om de prijs wat te drukken maar zou ik niet structureel geven. Het is net alsof je zelf elke dag naar de snackbar zou gaan zeg maar. De kwaliteit is niet zo geweldig en dat betaalt zich meestal vroeg of laat terug in je gezondheid.
Ik ben zelf ook niet zo enthousiast over kivo. Ik ben meer te spreken over Darf, betaalbaar biologisch voer (4,20 per kg) en je zou ook eens kunnen kijken naar meat4dogs, van dezelfde leverancier, maar speciaal voor de mensen die wat minder te besteden hebben.
Succes!
Weet je dat zeker? Ik kan hiervan toch ook alleen maar pate's en blikjes vinden. Ben je misschien in de war met Naturis?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door