Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wilmab
#3431761
Ik vroeg mij af wat het beste is om te doen wat voeren betreft .
Is het beter om 2 keer per dag kvv te geven of kan ik ook kleinere porties geven zodat het niet te zwaar valt en dan 3 keer per dag eten geven.
Door Lizzy
#3431762
wilmab schreef: za 28 aug 2021, 12:19 Ik vroeg mij af wat het beste is om te doen wat voeren betreft .
Is het beter om 2 keer per dag kvv te geven of kan ik ook kleinere porties geven zodat het niet te zwaar valt en dan 3 keer per dag eten geven.
Het hangt helemaal af van de hond. De leeftijd en de gezondheid. In de regel kunnen volwassen gezonde honden prima 1 keer per dag eten. Ik vind meer als 2 keer voor een volwassen hond echt geen goed idee. Soms denken mensen dat ze dan de maag minder belasten maar je belast de maag (en organen) juist meer door er meerdere keren per dag eten in te stoppen. Ook is een hond nooit verzadigt. Maar jonge honden moeten dus vaker per dag eten en zieke honden kunnen daar ook bij gebaat zijn, bij meerdere maaltijden per dag.
Door wilmab
#3431763
Dank je wel Lizzy Noah is net bezig met kvv en is bijna 8 jaar ik geef voornamelijk kvv omdat het gezonder is en voor zijn huidproblemen en daarbij heeft hij ook een trage schildklier.
Door Lizzy
#3431764
wilmab schreef: za 28 aug 2021, 12:26 Dank je wel Lizzy Noah is net bezig met kvv en is bijna 8 jaar ik geef voornamelijk kvv omdat het gezonder is en voor zijn huidproblemen en daarbij heeft hij ook een trage schildklier.
Aha. In dat geval zou ik twee keer per dag voeren en kijken of alles stabiel blijft.
Door Lizzy
#3431767
wilmab schreef: za 28 aug 2021, 12:43 Lizzy kan kvv voeren ook nog van invloed zijn op zijn trage schildklier hij slikt 2 keer per dag forthyron
We hebben meerdere honden op Barfplaats op verse/rauwe voeding gehad. Ik denk dat de invloed wel mee gaat vallen maar het hangt er misschien wel vanaf wat hij hiervoor at. Als dat een brok is met onwijs veel koolhydraat, dan lijkt me invloed van een koolhydraatvrije KVV niet ondenkbaar. Hoewel ik ook geen schokkende veranderingen verwacht. Maar altijd goed om je achterhoofd te houden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door