Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3430564
:thumbsupup:
We gaan gewoon aan de slag met de huidige wijzigingen in het voer en houden de extra's achter de hand voor als het niet goed blijkt te gaan.

Antiworm leek mij belangrijk vanwege zijn snackgedrag. Maar laat ik dus achterwege.
Hij heeft een 3 maanden geleden die milbactor gekregen. Enig idee wanneer hij dan weer 'vatbaar' zou kunnen zijn? Of is daar niets over te zeggen?
#3430566
RenédH schreef: zo 01 aug 2021, 14:51 Dankjewel voor de tips. Kliko is wel een leuke omschrijving :)

'leave it' staat hoog op de lijst met te leren commando's, maar ook trainen heeft nog niet een heel hoge prioriteit omdat we eerst willen wennen. En vind ik sowieso lastig met een hond die totaal z'n focus verliest/verlegt op het moment dat er 'eten' in de buurt is. Hopelijk gaat ook dat veranderen :)
Adak; makkelijk te motiveren dus met voertjes ;)
Ik snap je helemaal hoor, en ik zou ook echt met hele korte sessies beginnen. Echt Max 2-3 min per keer misschien. Beter vaker kort dan af en toe (te) lange sessies.

En misschien paradoxaal maar als je met voerbeloningen zou werken en iets is te lekker, dan werkt het soms ook niet omdat de hond te hyper wordt... zeker bij oefeningen op zelfbeheersing is het dan soms makkelijker om met een redelijk leuke beloning te werken ipv de super lekkere dingen.

Maar wat je zegt, eerst maar eens wennen. En die JRT van jullie is toch maar mooi met zijn neus in de roomboter gevallen (figuurlijk dan) als ik jouw berichten zo lees. Dat gaat vast goed komen ;)
#3430567
Siberienne schreef:
Adak; makkelijk te motiveren dus met voertjes ;)
Ik snap je helemaal hoor, en ik zou ook echt met hele korte sessies beginnen. Echt Max 2-3 min per keer misschien. Beter vaker kort dan af en toe (te) lange sessies.

En misschien paradoxaal maar als je met voerbeloningen zou werken en iets is te lekker, dan werkt het soms ook niet omdat de hond te hyper wordt... zeker bij oefeningen op zelfbeheersing is het dan soms makkelijker om met een redelijk leuke beloning te werken ipv de super lekkere dingen.

Maar wat je zegt, eerst maar eens wennen. En die JRT van jullie is toch maar mooi met zijn neus in de roomboter gevallen (figuurlijk dan) als ik jouw berichten zo lees. Dat gaat vast goed komen ;)
Adak moest ik even opzoeken :biggrin2:

roomboter... Dankjewel voor het compliment!! Als het om informatievergaring gaat ben ik net een JRT met honger: altijd op zoek naar nieuwe hapjes ::) De uitdaging is om het op de juiste manier toe te passen. Maar dan is het altijd fijn om te weten dat hier (en op andere plekken) mensen zijn die advies, raad en steun willen en kunnen geven!
#3430571
RenédH schreef: zo 01 aug 2021, 15:59 :thumbsupup:
We gaan gewoon aan de slag met de huidige wijzigingen in het voer en houden de extra's achter de hand voor als het niet goed blijkt te gaan.

Antiworm leek mij belangrijk vanwege zijn snackgedrag. Maar laat ik dus achterwege.
Hij heeft een 3 maanden geleden die milbactor gekregen. Enig idee wanneer hij dan weer 'vatbaar' zou kunnen zijn? Of is daar niets over te zeggen?
Direct. Er gaat geen enkele preventieve of langdurige werking uit van ontwormingsmiddelen. Het hangt er dus maar helemaal vanaf of jouw hond erg vatbaar is voor wormen. Ik zou zeggen: eerst een wormonderzoek bij het Woud (of dergelijke) en aan de hand daar van actie of geen actie nemen. Een hond zonder wormen hoeft niet ontwormt te worden (ook niet met natuurlijke middelen) en een hond met wormen wel. Dan kun je ook kijken naar wat je kunt doen om te voorkomen dat je hond weer wormen krijgt (bijv. door de darmflora te boosten met bijv. pre en probiotica). Oh, voor je ontlasting instuurt raad ik je aan je hond 3 dagen ervoor aan de riem uit te laten en te zorgen dat ie in die drie dagen niet snackt. Anders loop je kans dat je een passage in de ontlasting "meet".
#3430582
Lizzy schreef: zo 01 aug 2021, 18:08 Direct. Er gaat geen enkele preventieve of langdurige werking uit van ontwormingsmiddelen. Het hangt er dus maar helemaal vanaf of jouw hond erg vatbaar is voor wormen. Ik zou zeggen: eerst een wormonderzoek bij het Woud (of dergelijke) en aan de hand daar van actie of geen actie nemen. Een hond zonder wormen hoeft niet ontwormt te worden (ook niet met natuurlijke middelen) en een hond met wormen wel. Dan kun je ook kijken naar wat je kunt doen om te voorkomen dat je hond weer wormen krijgt (bijv. door de darmflora te boosten met bijv. pre en probiotica). Oh, voor je ontlasting instuurt raad ik je aan je hond 3 dagen ervoor aan de riem uit te laten en te zorgen dat ie in die drie dagen niet snackt. Anders loop je kans dat je een passage in de ontlasting "meet".
Duidelijk!
Je zou haast denken dat de reguliere manier van doen geïnspireerd is door 'andere motieven'... :-X

Uitlaten doen we al aan de riem, we zijn zo alert mogelijk, maar nog krijgt meneer het regelmatig voor elkaar om te snacken. Dus we zullen nog even geen ontlasting insturen :-\

Kun je een wormenbesmetting ook zien aan bepaalde dingen? Of ben je dan eigenlijk al 'te laat' met behandelen?
#3430592
RenédH schreef: zo 01 aug 2021, 20:53 Duidelijk!
Je zou haast denken dat de reguliere manier van doen geïnspireerd is door 'andere motieven'... :-X

Uitlaten doen we al aan de riem, we zijn zo alert mogelijk, maar nog krijgt meneer het regelmatig voor elkaar om te snacken. Dus we zullen nog even geen ontlasting insturen :-\

Kun je een wormenbesmetting ook zien aan bepaalde dingen? Of ben je dan eigenlijk al 'te laat' met behandelen?
Met een beetje mazzel gaat je hond nu heel snel minder snacken. En dan kun je ontlasting "opvangen"!

Heel vaak zijn er bij volwassen honden geen klachten. En als er klachten zijn, zijn het meestal maag/darmproblemen zoals bijv. diarree.
#3430632
Vanmiddag bij prooidier geweest en een paar mooie worsten gehaald. Ook een zak sardines en konijnenoren meegenomen.
Vandaag had meneer zijn laatste Rodi maaltijd, maar hij had al wel een lekker toetje ;)
IMG_1226.jpg
IMG_1226.jpg (177.61 KiB) 2024 keer bekeken
Het was even wennen, snuffelen en likken, maar daarna heeft hij hem heel rustig en helemaal opgegeten :groupwave2:
#3430634
Oh jammie :D :D Heeft ie het op ? ::)
En wat leuk nog een ruwharige JRT , hij komt me bekend voor . Heb je hem via de JRT -vereniging ? Laatst zag ik ook een hondje wat erg op de jouwe lijkt


Dit is mijn freule :biggrin2:
Bijlagen
t. bagger 151.JPG
t. bagger 151.JPG (4.27 MiB) 2020 keer bekeken
vakantie 2017 drenthe 368.JPG
vakantie 2017 drenthe 368.JPG (3.58 MiB) 2020 keer bekeken
#3430642
Oh jammie :D :D Heeft ie het op ? ::)
Wat denk je zelf :biggrin2:
Oh jammie :D :D Heeft ie het op ? ::)
En wat leuk nog een ruwharige JRT , hij komt me bekend voor . Heb je hem via de JRT -vereniging ? Laatst zag ik ook een hondje wat erg op de jouwe lijkt
Dat heb je goed gezien.
Dit is mijn freule :biggrin2:
De modderbaden zijn zo te zien goed voor haar uiterlijk ;D
Echt een mooi hondje!
#3430643
Nou , fijn dat ie vis lust
De mijne vind vis iets voor zeehonden


Ja , ik dacht al . Wat een bekend hondje
Ik spiek weleens op de site
Hij zit flink in de vacht zeg

Thara,idem , toen ze bij me kwam . Maar ik heb haar eerst rustig laten wennen
En Thara heb ik ook via de JRT vereniging gevonden
#3430647
Helemaal niet aan gedacht dat hij vis niet lekker zou kunnen vinden. Maar ja, tot nu toe eet hij zo ongeveer alles wat je hem voorhoudt, dus het zou bijzonder geweest zijn :D

Ik vind dat best bijzonder, dat je hem zomaar herkent. De foto op de site was echt vanuit een andere hoek. Maar waarschijnlijk helpt het hele verhaal wel bij de herkenning.
Hij heeft inderdaad nogal wat haar, maar het lijkt ons nu nog geen goed idee om iemand anders aan hem te laten plukken :)

Thara is een mooie naam voor een freule ;)
#3430648
Heerlijk toch , dat ie zo geniet van de voeding . Hij zal wel denken , jammie . Daar krijg ik lekker eten :biggrin2:

En gelijk heb je hoor . Die vacht komt wel
Heb ik met Thara ok gedaan

En ja , ik herkende hem gelijk . En je lijkt me niet het type wat zomaar ergens een hondje koopt , dus ja ook het verhaal .

Ja de freule heeft een naam ::) maar eigenwijs .... :biggrin2: slim , uitgekookt . Maar oh zo lief
En dan die guitige koppies , als ze flink in de vacht zitten . Probeer daar maar eens boos op te worden . Ze winden je zo weer om de poot

Je kent vast het lied van Ramses Shaffy . Laat me , laat mij mn eigen gang maar gaan :biggrin2: dat is de Russel
#3430649
Die vacht wordt toch nog een uitdaging op korte termijn...
We hebben zojuist een vlo gevangen :'(

Ik heb al begrepen dat we moeten gaan kammen. Bij de winkels in de buurt kan ik de volgende halen:
https://www.diebo.nl/hond/verzorging/vl ... rte-tanden
https://www.welkoop.nl/beeztees-vlooien ... looienkam&
Voor mij lijken ze alletwee op elkaar en heb ook geen idee of dit goed zal gaan.

Ik heb ook begrepen dat we moeten gaan stofzuigen en wassen.
Nog andere tips?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door