Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3430650
Oh ja , de trimsalon . Zoek echt een goede salon hoor . Ze horen handmatig geplukt te worden. Moeten goed plukrijp zijn
De goede salons zijn aangesloten bij de ABHB.nl er bestaan ook prutsers
Dat was ook het eerste wat de Fokker mij vertelde . Ik heb vaker Russels gehad, maar Thara,is mn eerste ruwhaar

En mooiste is als ze individueel geplukt worden . Je hebt ook salons waar veel honden tegelijk zijn . Lijkt me voor jouw hondje ook niet ideaal . Het is al vermoeiend genoeg die plukbeurt
#3430651
De eerste lijkt mij wel geschikt
Maar ik zou deze keer toch echt even druppels ook geven .zeker met die enorme vacht . Dat is voor vlooien een crime , teken idem . En ja,dat word ook flink stofzuigen
Thara,heeft gelukkig nooit vlooien
Ik laat haar ook drie maandelijks plukken , ze wordt in een strip vacht gezet . Dan blijft het enigszins,normaal , ik liet het eerst 2 x per jaar doen . Maar er gaat van alles in die vacht wonen . Ze heeft bv eens onder het kleefkruid gezeten . 2 uur bezig geweest om die plakzooi te verwijderen
#3430654
De eerste lijkt mij wel geschikt
Morgenochtend meteen op de fiets dus.
Maar ik zou deze keer toch echt even druppels ook geven .zeker met die enorme vacht . Dat is voor vlooien een crime , teken idem . En ja,dat word ook flink stofzuigen
Hij heeft 3 weken geleden nog een pipetje Beaphar FiproTec Spot-On gehad. Zou 5 weken moeten beschermen... Dus ik vraag me af of nu al weer druppels geven kan/handig is.
Gelukkig hebben we een gladde vloer en maar 1 kleed.
Ik laat haar ook drie maandelijks plukken , ze wordt in een strip vacht gezet . Dan blijft het enigszins,normaal , ik liet het eerst 2 x per jaar doen . Maar er gaat van alles in die vacht wonen . Ze heeft bv eens onder het kleefkruid gezeten . 2 uur bezig geweest om die plakzooi te verwijderen
We willen Ian ook gestript rond laten lopen. Misschien dat we 'm nu eerst een waxbeurt moeten geven ;)
#3430659
Die vacht zou er dus afmoeten. Gewoon beginnen, plukje voor plukje. Genoeg informatie op internet
Niet eerst wassen, dan wordt het moeilijker.
En over vlooien kammen, de kam moet door het haar kunnen. Klinkt een beetje stom, maar als de haren te dik zijn, dan gebruik je een grovere kan. In die kam blijft wel wat haar zitten en dan werkt die ook als een vlooien kam.
Eerst even borstelen met een pinnetjes borstel helpt het kammen ook.
Succes,

Hanny
#3430685
We hebben vandaag nog 1 vlo gevonden die net van Ian afkwam (denk ik)
We hebben hem 1 keer zo goed mogelijk gekamd (voor zover hij dat toeliet) en daarbij niets aangetroffen. Voor zover ik heb kunnen zien ook niets wat op eitjes of poep leek. Morgen weer een nieuwe poging.

Ik heb diatomeeënaarde besteld om in ieder geval ons kleed, de mand en de bench te behandelen en ben nog even aan het kijken wat we met Ian gaan doen.
#3430690
RenédH schreef: di 03 aug 2021, 21:45 :groupwave2:

Vandaag hebben we, in overleg met de vorige ( :coolsmiley: ) eigenaren, besloten dat Ian bij ons blijft. Zijn papieren komen morgen onze kant op.

:mbounce:
Oh wat leuk ! :D :D gefeliciteerd , en heel veel plezier en geluk met Ian
Hij heeft een gouden mandje gekregen

En wat het plukken betreft . Veel trimsalon hebben liever niet dat je er bij blijft . Maar als jij denkt dat het voor de eerste keer beter is heeft men daar denk ik ook wel begrip voor hoor . Er bestaan trouwens ook mobiele trimsalons . Die komen aan huis
#3430807
Even een update:
We zijn gisteren bij de DA geweest en hebben Ian daar gewogen. Hij is nu ongeveer 5,2 kilo. Gaat de goede kant op.
Volgens de DA mag er nog wel een halve kilo (of iets meer bij).

Tot nu toe eet hij met smaak zijn KVV. Snacken wordt minder, maar dat komt ook omdat we hem met snoepjes belonen/afleiden.

Helaas had hij vandaag eerst een kikker (tussen de planten) en later een pad (midden op het terras) te pakken in onze achtertuin. Ik heb hem daarom omgedoopt naar Jacques Rousseau Terrier ::) . Maar, ondanks onmiddellijk schuim in zijn bek, leek hij niet onder de indruk. Rustig snuffelen in de achtertuin is dus voorlopig verleden tijd. :(
smulpaap schreef: En wat het plukken betreft . Veel trimsalon hebben liever niet dat je er bij blijft . Maar als jij denkt dat het voor de eerste keer beter is heeft men daar denk ik ook wel begrip voor hoor .
Ik heb de indruk dat dat nu met C ook nog eens extra lastig is, maar kan me vergissen. Gisteren bij de da was hij overigens heel meegaand en onderging vrij gelaten het onderzoek. Dus mogelijk dat trimmen ook zou kunnen (maar wel met mij erbij...)
Er bestaan trouwens ook mobiele trimsalons . Die komen aan huis
Hier in de omgeving kan ik helaas niemand vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door