Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3428247
Welke vis heb je al geprobeerd?
Dat kan nog verschil geven.
Hier eten ze enkel sprotjes als hele vis. Gemalen vis kan je mengen met wat lekkers.. En anders eens een blikje proberen met vis in eigen nat en zonder zout. Misschien vinden ze dat lekkerder.

Geef ook kleine beetjes vis. Want dat durft zwaar op de maag vallen, en bij te veel kunnen ze er misselijk van worden en het daardoor compleet niet meer eten.
Door src_esther
#3428283
Meneer Ko vond alleen zalm eetbaar alle andere vissoorten die ik aanbood werden geweigerd. Uiteindelijk zijn er nu 2 vissoorten bijgekomen die hij ook rauw wil eten.
Kabeljauw omdat meneer soms een hapje kibbeling (alleen het binneste wit!) kreeg en dat lekker is gaan vinden, nu kan ik ook stukken rauw door zijn eten gooien.
Haring was een grotere uitdaging. Eerst ben ik die gaan fileren en dan kort in beetje boter bakken, in kleine stukjes snijden en door pens roeren en steeds korter bakken. Toen rauw en heel klein snijden en steeds minder klein snijden. Toen ongefileerd en klein snijden en steeds minder klein. Een hele haring hoef ik nog altijd niet aan te bieden, maar tegenwoordig zijn het toch beste stukken haring en ben ik allang blij dat ik het niet meer hoef te fileren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3428285
StephanieDK schreef: za 19 jun 2021, 10:33 Klopt wat je zegt Lizzy, ik heb erover nagedacht en ik laat het rusten.
Dat ze maar denken wat ze willen toch..

Ja vis lusten ze hier niet dus dat is wel een probleempje, aangezien dat wel in een gezond voedingspatroon hoort.
Enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Je zou altijd als ze weer beginnen het artikel van Erwin kunnen linken en verder zeggen dat je je info op BP haalt en je dat een zeer betrouwbare en goed onderbouwde bron vindt. Dan gaan ze zelf maar kijken als ze willen. Jij bent verantwoordelijk voor jou keuzes, niet voor die van een ander.
Lizzy heeft trouwens zelf ook een geweldig boek geschreven, dus dat is ook een mooie bron. Voordeel van boeken en artikelen is dat het iets minder persoonlijk is als posts op een forum of op facebook.
Door Basil
#3428292
StephanieDK schreef: za 19 jun 2021, 10:33 Klopt wat je zegt Lizzy, ik heb erover nagedacht en ik laat het rusten.
Dat ze maar denken wat ze willen toch..
Groot gelijk kost je alleen maar energie.
Ik kan het soms ook niet laten hoor, had laatst nog discussie met dierenarts in de Bassetgroep.
Smuldier was prima complete voeding zonder risico op scherpe botstukjes die zijn namelijk levensgevaarlijk.
En holistisch dierenartsen zijn kwakzalvers.
Heb de man even de oren gewassen en zal hem nog de link voor het boek van Erwin sturen ;D ;D ;D
Door Too
#3428302
Als alle vis echt heel vies blijft is algenolie een mooi alternatief, smaakt helemaal niet vissig!
Testa heeft een fijne mét dha en arctic blue volgens mij ook
Kies bij olie altijd voor capsules, in een fles wordt het heel snel ranzig en erg ongezond
Door StephanieDK
#3428306
Dankjulliewel weer en indd, ik heb het losgelaten.
Ik hoef me niet te verdedigen voor mijn keuzes, klaar.
Ik ben afgelopen vrijdag ook voor de eerste keer bij een holistisch dierenarts geweest hier in de buurt, welke heel hoog staat aangeschreven blijkbaar.
De Biomentor en ik ben dik tevreden.
Ik was klaar met mijn dierenarts die me voor gek verklaard omdat ik weer rauw wil gaan voeren en maar moet blijven zeuren of hij alsjeblieft mijn honden wilt titeren. ::)

Vis ga ik gewoon nog eens proberen, zalm vinden ze gerookt en gebakken wel lekker dus als ik dat nu eens rauw en een heel klein beetje ergens onder meng dan eten ze het misschien hihi.
Door Lizzy
#3428319
StephanieDK schreef: ma 21 jun 2021, 19:14 Dankjulliewel weer en indd, ik heb het losgelaten.
Ik hoef me niet te verdedigen voor mijn keuzes, klaar.
Ik ben afgelopen vrijdag ook voor de eerste keer bij een holistisch dierenarts geweest hier in de buurt, welke heel hoog staat aangeschreven blijkbaar.
De Biomentor en ik ben dik tevreden.
Ik was klaar met mijn dierenarts die me voor gek verklaard omdat ik weer rauw wil gaan voeren en maar moet blijven zeuren of hij alsjeblieft mijn honden wilt titeren. ::)

Vis ga ik gewoon nog eens proberen, zalm vinden ze gerookt en gebakken wel lekker dus als ik dat nu eens rauw en een heel klein beetje ergens onder meng dan eten ze het misschien hihi.
Groot gelijk!

Wim! Lieve mensen daar he!! Ik ben blij dat je dik tevreden bent.

In blik zit altijd wilde zalm. Dat is prima. En gekookt. En de meeste honden vinden dat echt heeeeerlijk. Ben benieuwd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door