Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door francesco.tronconi
#3426146
Hallo allemaal,

Ik zou graag voor ons pupje (Mechelaar, 12 weken) willen overgaan op vlees. De brokken zijn namelijk een ramp om hem te laten eten.

Nu had ik gelezen dat honden gek zijn van rauw vlees. Dus had ik geprobeerd om zijn puppybrokken van Royal Canin door te roeren met tot poeder geplet gedroogd runderlong. Elke portie ging in 1, 2, 3, op.
Dus wou ik overstappen op vlees.

Nu vroeg ik mij af of Raw4dogs BARF 5 mix geschikt is voor elke dag voor een pupje. Buiten de trainingstraktaties om?

Ik hoop dat iemand me kan verder helpen/verwijzen.

Bedankt!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3426151
Welkom!!

Zo op het eerste gezicht is dit een prima kvv. Pluspunt is dat er bevleesd bot gebruikt wordt en de toevoeging van zalm vind ik ook oke. De vitaminemix die wordt toegevoegd zou niet nodig moeten zijn, de groente geef ik persoonlijk liever apart (rauw gepureerd of kort gekookt) en zalmolie geef ik liever niet maar dat is maar 1%
Ik zou 'm niet elke dag geven maar afwisselen met andere merken en smaken (dat raden we sowieso altijd aan). Elke fabrikant maakt namelijk z'n eigen mix en de ene gebruikt bijvoorbeeld wat meer orgaanvlees en de ander voegt vis toe. Dus voor zeg 2-3 dagen per week is dit prima maar daarnaast zou ik toch nog wat anders zoeken.
Je vind in dit topic veel info viewtopic.php?f=5&t=134715
Gebruikersavatar
Door francesco.tronconi
#3426160
pluk schreef: zo 16 mei 2021, 21:24 Welkom!!

Zo op het eerste gezicht is dit een prima kvv. Pluspunt is dat er bevleesd bot gebruikt wordt en de toevoeging van zalm vind ik ook oke. De vitaminemix die wordt toegevoegd zou niet nodig moeten zijn, de groente geef ik persoonlijk liever apart (rauw gepureerd of kort gekookt) en zalmolie geef ik liever niet maar dat is maar 1%
Ik zou 'm niet elke dag geven maar afwisselen met andere merken en smaken (dat raden we sowieso altijd aan). Elke fabrikant maakt namelijk z'n eigen mix en de ene gebruikt bijvoorbeeld wat meer orgaanvlees en de ander voegt vis toe. Dus voor zeg 2-3 dagen per week is dit prima maar daarnaast zou ik toch nog wat anders zoeken.
Je vind in dit topic veel info viewtopic.php?f=5&t=134715
Dankjewel!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door