Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3425731
Als hij wat meer nodig heeft, voer je hem wat meer he.
Hij is wat zwaarder en ook actiever dan je teef, dus is dat logisch.

Een kg is minder dan 5%, dus voor een jonge hond kan het wel zijn dat hij iets meer nodig heeft. Maar eigenlijk moet je op het oog voeren. Niet vergelijken met z'n zus maar gewoon naar hem kijken of ie te dik of te mager wordt en naar gelang aanpassen.
Geldt natuurlijk ook voor je teefje he. ;)
Door Samantha ter horst
#3425732
pearlsofpassion schreef: za 08 mei 2021, 07:09 Als hij wat meer nodig heeft, voer je hem wat meer he.
Hij is wat zwaarder en ook actiever dan je teef, dus is dat logisch.

Een kg is minder dan 5%, dus voor een jonge hond kan het wel zijn dat hij iets meer nodig heeft. Maar eigenlijk moet je op het oog voeren. Niet vergelijken met z'n zus maar gewoon naar hem kijken of ie te dik of te mager wordt en naar gelang aanpassen.
Geldt natuurlijk ook voor je teefje he. ;)
Klopt ik voer ook zeker op het oog en ik zie dat zijn zus voldoende krijgt, maar ik merk dat mijn reu wat aan de dunne kant is, zijn er dan ook vettere varianten wat ik hem kan geven of is dat geen optie en bijv 200 gr per dag meer geven?
Gebruikersavatar
Door pike
#3425733
Bij een gewicht van 22 kg is die kilo voer zo’n 4,5%, dus dat is voor zo’n jonge hond niet zo gek veel. Maar wat PoP zegt, kijk naar de hond. Wordt hij te mager geef je meer, wordt hij te dik dan minder je. Dat geldt ook voor je teef. Elke hond is anders, het is niet vreemd als de ene hond meer behoeft dan de ander. ;)
Door Samantha ter horst
#3425735
pike schreef: za 08 mei 2021, 07:38 Bij een gewicht van 22 kg is die kilo voer zo’n 4,5%, dus dat is voor zo’n jonge hond niet zo gek veel. Maar wat PoP zegt, kijk naar de hond. Wordt hij te mager geef je meer, wordt hij te dik dan minder je. Dat geldt ook voor je teef. Elke hond is anders, het is niet vreemd als de ene hond meer behoeft dan de ander. ;)
Oké hoe reken je dat ongeveer uit?
Door eelke
#3425736
Voeren doe je vooral op het oog. Als je denkt dat hij de mager is, zal hij inderdaad meer nodig hebben.
Gebruikersavatar
Door pike
#3425758
Samantha ter horst schreef: za 08 mei 2021, 08:25 Oké hoe reken je dat ongeveer uit?
Je bedoelt het percentage?
1% van het lichaamsgewicht van 22 kg (=22000 gram) bedraagt 220 gram.
1 kg voer (1000 gram) is dan 1000:220=4,5%

Als je hond straks 25 kg weegt is 1 kg voer nog maar 4% van zijn lichaamsgewicht.

Maar je moet echt naar de hond kijken en je niet blind staren op percentages.
Door Samantha ter horst
#3426082
Gisteren heeft mijn dierenarts de allergie uitslag door gebeld ik krijg het formulier nog op de mail gestuurd.

Konijn was heel hoog.
Laag was eend rund varken kip kalkoen zalm.
Koemelk verhoogd
Verzuring in de paardenwei hoog
En voedermijten hoog.

Omdat eend rund varken kip kalkoen en zalm zodanig laag is verwacht mijn dierenarts hier geen allergische reactie op.
Ik ga er dan van uit dat als ik een mix zal geven met 1 van deze dat dit ook goed gaat hoe denken jullie hier over?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3426084
Dat die tests spijtig genoeg vaak erg onbetrouwbaar zijn.. En je dus best toch een eliminatiedieet doet en geen mix gaat voeren.
Door Samantha ter horst
#3426168
pearlsofpassion schreef: za 15 mei 2021, 08:39 Dat die tests spijtig genoeg vaak erg onbetrouwbaar zijn.. En je dus best toch een eliminatiedieet doet en geen mix gaat voeren.
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, verder geen erge klachten dan af en toe diarree van konijn.
Voor de zekerheid een test gedaan en toen kwam dit er uit.

Hoe ziet joun wekelijks menu er uit?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door