Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Martine M
#3424288
23ste kan ik Senshi mijn Akita pupje ophalen van 9 weken.
Hij kreeg in begin KVV bij de fokker maar staan nu volledig op brok ik wil hem natuurlijk meteen weer op KVV.
Ik heb begrepen dat dit ineens kan en dat ga ik proberen maar nu heb ik toevallig nog probiotica in huis,
is het raadzaam om dat in begin bij te geven? Ik weet niet of dat goed is voor puppy's heb al zolang jonge adoptie honden in huis gehaald dat ik er ook weer even moet inkomen. ;D
Door Lizzy
#3424291
Nee hoor, is niet nodig, probiotica. Het mag, maar het is niet nodig. Ik zou hem gewoon lekker overschakelen. Als de pup al gewend is aan rauw verwacht ik dat de omschakeling probleemloos zal verlopen.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3424292
Lizzy schreef: wo 14 apr 2021, 15:10 Nee hoor, is niet nodig, probiotica. Het mag, maar het is niet nodig. Ik zou hem gewoon lekker overschakelen. Als de pup al gewend is aan rauw verwacht ik dat de omschakeling probleemloos zal verlopen.
Ah super, Dank je wel Lizzy.
Best verdelen over 4 maaltijden heb ik begrepen?
Door Lizzy
#3424294
Martine M schreef: wo 14 apr 2021, 15:13 Ah super, Dank je wel Lizzy.
Best verdelen over 4 maaltijden heb ik begrepen?
Ja, dat zou in principe tot 12 weken zijn. Ik merk hier dat ik het lastig vind om over 4 maaltijden te verdelen. Je krijgt dan eigenlijk vier redelijk kleine maaltijden voor een best flinke pup. Ik probeer het nog even vol te houden maar ik vermoed dat ik eerder dan die 12 weken overstap naar 3 maaltijden per dag. De fokker van Sjoerd gaf dit al aan en ik ben geneigd het met haar eens te zijn. Voor honden van kleine rassen ligt dit mogelijk anders maar een Akita is ook geen kleintje!

Ohw! Gefeliciteerd met je pup trouwens! Een uitdagend ras, Akita! Gaaf hoor. Je laat toch wel foto's zien he, van de kleine smurf?
Gebruikersavatar
Door Martine M
#3424306
Lizzy schreef: wo 14 apr 2021, 15:20 Ja, dat zou in principe tot 12 weken zijn. Ik merk hier dat ik het lastig vind om over 4 maaltijden te verdelen. Je krijgt dan eigenlijk vier redelijk kleine maaltijden voor een best flinke pup. Ik probeer het nog even vol te houden maar ik vermoed dat ik eerder dan die 12 weken overstap naar 3 maaltijden per dag. De fokker van Sjoerd gaf dit al aan en ik ben geneigd het met haar eens te zijn. Voor honden van kleine rassen ligt dit mogelijk anders maar een Akita is ook geen kleintje!

Ohw! Gefeliciteerd met je pup trouwens! Een uitdagend ras, Akita! Gaaf hoor. Je laat toch wel foto's zien he, van de kleine smurf?
Haha ja hoor ik zal zeker foto's posten, moet dan nog wel even kijken in welke rubriek dat kan.
Ik mag hem de 23ste gaan ophalen dan is hij 9 weken, mocht normaal nu vrijdag al maar ik als dat puppy's tussen 8 en 8,5 week in een soort angstfase zijn en het dan niet goed is ze op die moment te verhuizen en ook dat tussen 8 en 10 weken door mama het zachtjes bijten geleerd wordt dus ik dacht laat me dan voor de zekerheid nog maar een weekje langer wachten. Ik doe hier alvast een foto bij, De eerste vooraan op het gras, hij was toen 6 weken.

Ik zit hier ook te kijken hoe ik die 4 maaltijden per dag ga organiseren ook met de andere honden hier in gedachten. Wanneer geef je dan de laatste maaltijd vroeg ik me ook af 22u?
en als je naar 3 maaltijden gaat is dan 7u30, 19u zoals de andere honden en dan nog 1 tussenin rond de middag goed?
Bijlagen
20210330_115243.jpg
20210330_115243.jpg (5.49 MiB) 1253 keer bekeken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door