Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door finita
#3423923
Kan je die op vlees/KVV zetten? Hond is bijna 10 jaar, krijgt brokken voor zijn nieren. Echter willen ze nu een pup erbij die af gespeend word op vlees. Iemand een idee? Ik zag Bandit, maar dat kost €6,00 per pond :D gaat om een Rottweiler reu, die eet 1 kilo per dag...
Door Lizzy
#3423932
finita schreef: zo 11 apr 2021, 12:54 Kan je die op vlees/KVV zetten? Hond is bijna 10 jaar, krijgt brokken voor zijn nieren. Echter willen ze nu een pup erbij die af gespeend word op vlees. Iemand een idee? Ik zag Bandit, maar dat kost €6,00 per pond :D gaat om een Rottweiler reu, die eet 1 kilo per dag...
Zelf samenstellen volgens het nierdiet:

viewtopic.php?f=33&t=133001

Er is nog een KVV die nierdieten maakt. Ik ga ff zoeken!
Door Lizzy
#3423935
https://www.dogmeat.nl/index.php?main_p ... o9kb11g3t7

https://www.buddysdiervoeding.nl/produc ... -compleet/

Brokken voor honden met nierproblemen zijn overigens sowieso niet goed.... Dat is veel te droog, qua voeding. Honden hebben vochthoudende voeding nodig (dus niet brok met water) en juist als ze nierproblemen hebben.

Solidago werkt overigens ook goed bij nierproblemen.
#3424033
Ik kan de afbeelding niet zien, spijtig genoeg..

De créatinine en ureum met referentiewaarden, zou al goed zijn.. Extra waarden die met de nieren gelinkt zijn, kan ook helpen.

Het is om de ernst van het nierfalen een beetje in te schatten..
Nu, van 2 jaar geleden zegt ook niet alles. Dat kan ondertussen alweer helemaal anders zijn..

Maar goed, je kan best beginnen met de merken die Lizzy je doorstuurde en de ondersteunende supplementen. En moest er nog eens bloed afgenomen worden kan je dan kijken hoe het ervoor staat. ;)
Zelf samenstellen is natuurlijk beter en kan je ook echt aan je hond aanpassen. Als je dat wil gaan doen kunnen we je ook zeker verder helpen. Maar dan moet je eerst wat inlezen in barf in het algemeen (zie barf voor beginners) en specifiek het nierdieet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door