Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Graafie
#3421941
Hallo, allereerst even voorstellen. Ik ben Folly en woon samen met mijn vrouw en twee bouviers in Gasselternijveenschemond. Onze boefjes zijn halfbroers van 1 en 3 jaar oud. Ze krijgen hier Acana brokken wat op zich goed bevalt en heel af en toe krijgen ze 1 dag vers vlees van Carnibest. De dag daarop willen ze in eerste instantie geen brokken meer eten, ik moet ze echt opvoeren en dan eten ze met lange tanden, de verwende 'krengen'... ;D ;D ;D Nu wil ik eigenlijk overgaan op volledig kvv maar omdat hier in de buurt weinig leveranciers/verkooppunten zijn zit ik eigenlijk een beetje vast. Hier zit een verkooppunt in de buurt van oa KB Raw, Daily meat, Dogmeat, Carnivoer, Meat4Dogs en Shaweka maar toevallig zag ik dat Barfmenu verkrijgbaar was bij PetsPlace en Welkoop. Die zitten hier beide in de buurt. Nu kun je dozen kopen met 2x5 verschillende smaken vlees van 1kg Premium, DeLuxe of Compleet. Welke is het beste? Ik heb voor 1 doos dan voor 5 dagen vlees maar wat geef ik ze die andere 2 dagen dan? 1x de groentemix misschien maar dan heb ik nog niks voor dag 7. Aangezien de boefjes 42 en 47 kg wegen ben ik denk ik wel voor beide een kg per dag nodig toch?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3421944
Wat een verstandige boefjes heb jij. :D
Maar geef toe, hoe zou je zelf zijn? ;)

Barfmenu is een prima merk. De premium bevat vacht en geen premix. Vooral om de laatste reden zou dat de beste versie zijn.

Maar je wisselt best af met andere merken, en natuurlijk verschillende smaken.

Qua hoeveelheid kan je best beginnen met het dubbele van wat je nu aan brok geeft. Dus als dat nu 500gr is, geef je idd een kg kvv. Ik vermoed dat het iets meer is?
En dan in de gaten houden hoe hun gewicht evolueert. Dus als er eentje te dik wordt ga je minder voeren, als er eentje te slank wordt, wat meer.
Door Lizzy
#3421947
Graafie schreef: wo 17 mar 2021, 12:59 Hallo, allereerst even voorstellen. Ik ben Folly en woon samen met mijn vrouw en twee bouviers in Gasselternijveenschemond. Onze boefjes zijn halfbroers van 1 en 3 jaar oud. Ze krijgen hier Acana brokken wat op zich goed bevalt en heel af en toe krijgen ze 1 dag vers vlees van Carnibest. De dag daarop willen ze in eerste instantie geen brokken meer eten, ik moet ze echt opvoeren en dan eten ze met lange tanden, de verwende 'krengen'... ;D ;D ;D Nu wil ik eigenlijk overgaan op volledig kvv maar omdat hier in de buurt weinig leveranciers/verkooppunten zijn zit ik eigenlijk een beetje vast. Hier zit een verkooppunt in de buurt van oa KB Raw, Daily meat, Dogmeat, Carnivoer, Meat4Dogs en Shaweka maar toevallig zag ik dat Barfmenu verkrijgbaar was bij PetsPlace en Welkoop. Die zitten hier beide in de buurt. Nu kun je dozen kopen met 2x5 verschillende smaken vlees van 1kg Premium, DeLuxe of Compleet. Welke is het beste? Ik heb voor 1 doos dan voor 5 dagen vlees maar wat geef ik ze die andere 2 dagen dan? 1x de groentemix misschien maar dan heb ik nog niks voor dag 7. Aangezien de boefjes 42 en 47 kg wegen ben ik denk ik wel voor beide een kg per dag nodig toch?
Verstandige boefjes :biggrin2:

Ik zou voor BarfMenu Premium kiezen. En dan zoveel mogelijk diersoorten afwisselen. Die andere 2 dagen kun je ook een ander merk geven. Of weer een van de andere "smaken" (diersoorten) herhalen. Ik zou zelf kiezen voor een ander merk. Alleen groentenmix gaat geen boefje blij van worden natuurlijk, dus dat zou ik zelf niet doen.
Door Graafie
#3421950
Een boef is niet gek nee en het zijn echte stijfkoppen.... ;D Voor welk ander merk kan ik het beste kiezen, KB Raw, Daily meat, Dogmeat, Carnivoer, Meat4Dogs, Shaweka?
Door Lizzy
#3421984
Graafie schreef: wo 17 mar 2021, 13:25 Een boef is niet gek nee en het zijn echte stijfkoppen.... ;D Voor welk ander merk kan ik het beste kiezen, KB Raw, Daily meat, Dogmeat, Carnivoer, Meat4Dogs, Shaweka?
Ik zou ze lekker allemaal afwisselen! Ja, gewoon allemaal proberen!
Door Graafie
#3422617
Afgelopen week een doos Barfmenu gekocht (premium 10x1kg) en vanmorgen was het zover.....Ik had voor vandaag de kalkoen gekozen. 2 bakken gevuld, in elke een halve rol en de boefjes voorgezet. Maddox dook er meteen op af en begon lekker te eten, Bowie rende ook naar zijn bak, dook er met zijn neus in en.....nee, een paar keer met lange tanden een beetje geprobeerd, spuugde het weer uit op de vloer en liep er maar gauw bij weg. Geen succes voor Bowie, voor hem kunnen we de kalkoen skippen. :-\ :-\ :-\

Afbeelding

Bowie wil geen kalkoen. :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Graafie op ma 29 mar 2021, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
#3422640
:hi:

Wat grappig, kalkoen heeft volgens mij niet echt een sterke smaak..

Maar smaken verschillen, er zijn vast genoeg smaken die ze wel allebei lusten :)
Door Graafie
#3424317
Voor Bowie geen Kalkoen, Eend of Konijn. 'geef mijn portie maar aan Fikkie'.....Het enige wat hij tot dusver lekker vindt is Carnibest natuur. Wat zijn smaken die niet al te sterk zijn?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3424329
Oh bouviers :smitten:
Die hadden wij vroeger thuis. Tegenwoordig zie je ze bijna nooit meer.
Graafie schreef:Voor Bowie geen Kalkoen, Eend of Konijn. 'geef mijn portie maar aan Fikkie'.....Het enige wat hij tot dusver lekker vindt is Carnibest natuur. Wat zijn smaken die niet al te sterk zijn?
Kalkoen, eend en konijn worden meestal goed gegeten. Waarschijnlijk juist omdat ze niet zo uitgesproken zijn (tenzij het bijv wilde eend is).
Lam wordt meestal ook wel goed gegeten.
Wat ook vaak goed gaat is een kvv met meerdere diersoorten. Dus zoals de Carnibest natuur. Barfmenu heeft aan sommige mixen vacht toegevoegd. Het zou kunnen dat dit de reden is dat hij het niet eet. Probeer dus ook een ander merk.

Soms moeten honden ook leren een smaak te eten. Dat doe je door de kvv te mengen met een smaak die hij wel lust. Begin bijvoorbeeld met 75% Carnibest met 25% eend. Als dat goed gaat kun je 50/50 doen en zo afbouwen.
Door eelke
#3424335
Graafie schreef:Voor Bowie geen Kalkoen, Eend of Konijn. 'geef mijn portie maar aan Fikkie'.....Het enige wat hij tot dusver lekker vindt is Carnibest natuur. Wat zijn smaken die niet al te sterk zijn?
Dat zijn inderdaad juist smaken die niet sterk zijn.
Ik zou ze eens een tijdje mengen. Of een beetje heet water erop, dan ruikt het sterker.
Door Graafie
#3424414
Oké, mengen lijkt me een goed idee. Ik had hem de laatste keer Konijn van KB Raw voorgezet en dat wilde meneer ook niet. Ik zal de volgende keer gaan mengen met Carnibest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door