Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3419845
Hoi allemaal,

Ik ben sinds mijn vorige posts steeds meer overgegaan op rauw en verse groentes en fruit.

Ik geef nu 3 x pw Carnibest natuurvoer en 3 x pw Carnibest lam/rijst. 1 x pw zalmlichaamen, haring, sardientjes (Animalfoodexpress). 1 x pw biologisch ei met schil (Lidl). 1 x pw handjevol schapevet (halal slager). 1 x pw lamsnek.

Het samenstellen van BARF en de afwisseling kost me teveel tijd.

Ik zoek een KVV waarin geen groentes en rijst verwerkt is. Ik doet dit reeds zelf zodat ik een goede controle heb op de kwaliteit.

Ik ben best wel argwanend als het om kwaliteit gaat. Ik wil voor mijn honden echt het allerbeste.

Ik zou graag van jullie horen wat jullie ervaringen zijn.

Alvast bedankt.
#3419849
Als je het allerbeste wil, waarom ga je dan niet echt barfen?
Wat je nu doet is gewoon kvv voeren en dan zou je nog een stuk meer moeten afwisselen.
De huidige afwisseling is niet voldoende. Hoeveel diersoorten voer je (zonder vis)? 2of3?

En het lamsvet kan je beter achterwege laten en lamsnek is wat te hard en dik om geheel veilig te voeren.

Als je toch liever kvv blijft voeren, en daarnaast een barf hapje wil geven, kan je best andere diersoorten zoeken dan welke in je kvv zitten. Niet enkel vleesbot toevoegen want dan trek je de verhoudingen scheef en heb je kans op verstoppingen. En qua kvv merken en diersoorten afwisselen. Veel meer afwisselen.

Afhankelijk van de grootte van je honden mag daar wss nog een eitje per week bij en wat geef je zoal qua groenten ? Rijst is niet nodig en fruit geef je best niet tegelijk met vlees.

Er valt dus nog heel wat te lezen en bij te leren, maar je bent op de juiste plaats daarvoor. ;)
#3423471
ands schreef: di 06 apr 2021, 12:11 Wat is de reden van fruit niet samen met vlees? Zit toch vaak samen in gedroogde groentenmixen?
Omdat fruit en vlees niet combineert door de suikers in fruit. Dit gaat gisten in de darmen. Maar gedroogde groentenmix valt ook niet in de categorie "het beste". Verse groenten gekookt of rauw gepureerd valt daar wel onder.

Bandit. Ja, daar zit wel wat rijst in maar echt minimaal. Maar ik weet wat voor vlees daar in gaat en dat is gelijk aan wat ik in de bak doe met BARF. Ik heb zelf ook wel eens Barf Menu Premium gegeven en mijn honden vinden dat lekker en de ontlasting is prima. Verder heb ik geen ervaring met KVV dus ik hoop dat andere je daar beter bij kunnen helpen.
#3423479
Als je de sardientjes al bij animalfoodexpress haalt kun je daar ook kijken naar de KB Raw diersoorten (KB Mix = zonder premix). Volgens mij is dat ook een van de weinige merken die geen andere toevoegingen hebben (zoals rijst e.d.). (Edit: voor honden zijn er gelukkig wel meer merken. Voor katten is het aanbod zeer triest. Zeker als je kg verpakking wilt.)
Laatst gewijzigd door Rik01 op di 06 apr 2021, 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
#3423502
Een aantal merken zonder rijst en groenten en premixen.
Darf, Alroda Puur, Meat4Dogs (allemaal van Darf) Daily meat de mixen, Kivo, Dogmeat (niet de compleet want daar zitten premixen in) Tamro Puur is en nieuwe enkelvoudige soorten van Tamro, KB Raw en zo zijn er nog wel een aantal ;)
#3423600
Thea schreef: di 06 apr 2021, 19:25 Een aantal merken zonder rijst en groenten en premixen.
Darf, Alroda Puur, Meat4Dogs (allemaal van Darf) Daily meat de mixen, Kivo, Dogmeat (niet de compleet want daar zitten premixen in) Tamro Puur is en nieuwe enkelvoudige soorten van Tamro, KB Raw en zo zijn er nog wel een aantal ;)
Het meeste wat jij noemt vind ik geen topkwaliteit. Maar vergeleken met veel andere merken is het waarschijnlijk wel goed.

Bandit staat voor mij bovenaan.
Daarna Alroda Puur en Carnivoer.
Goede van Darf is dat het biologisch is maar verder...
Dailymeat en Tamro vond ik beiden veel te vet, evenals (bio) Carnibest.
KB raw vind ik er redelijk uitzien maar meneer Ko at het met lange tanden.
Meat4Dogs, Kivo en Dogmeat ken ik niet. Wel weet ik dat Meat4Dogs de goedkope variant van Darf is, dus dat lijkt mij bepaald niet beter.
#3423727
src_esther schreef: do 08 apr 2021, 19:42 Het meeste wat jij noemt vind ik geen topkwaliteit. Maar vergeleken met veel andere merken is het waarschijnlijk wel goed.

Bandit staat voor mij bovenaan.
Daarna Alroda Puur en Carnivoer.
Goede van Darf is dat het biologisch is maar verder...
Dailymeat en Tamro vond ik beiden veel te vet, evenals (bio) Carnibest.
KB raw vind ik er redelijk uitzien maar meneer Ko at het met lange tanden.
Meat4Dogs, Kivo en Dogmeat ken ik niet. Wel weet ik dat Meat4Dogs de goedkope variant van Darf is, dus dat lijkt mij bepaald niet beter.
Alroda Puur is ook van Darf alleen enkelvoudig ;)
Tamro Puur is een nieuwe variant Van Tamro
#3423775
pike schreef: vr 09 apr 2021, 19:37 Bandit bevat kip. Kan je hond geen kip verdragen dan is het Bandit exit. Dat vind ik dan wel een gemis van Bandit, dat er niets is zonder kip. Of heb ik dat gemist?
Lam-, geit- en wildmix zijn zonder kip, haan en rund zover ik kan zien. Een verklaring voor de prijs van die mixen waarschijnlijk.
#3423778
Thea schreef: vr 09 apr 2021, 18:46 Alroda Puur is ook van Darf alleen enkelvoudig ;)
Tamro Puur is een nieuwe variant Van Tamro
Dat weet ik en ik vind het het enige echt fatsoenlijke wat ik van Darf ontvangen heb en ook alleen maar tijdens de echt koude maanden van het jaar.
Tamro Puur ken ik niet, maar de gewone werd hier bepaald niet met enthousiasme gegeten... Ik heb er de septictank maar een boost meegegeven. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door