Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ellyE
#3417550
Mijn kleine cocker van bijna 1,5 jaar, 10 kg, is dol op eten en eet dan ook snel haar bak leeg. KVV is snel weg te werken, haha. Mijn oude bouvier krijgt Brokken voor zijn nier dieet en is niet zo snel. Kleine Penny probeert dus na haar eigen eten, ook de bak van grote Zygo leeg te eten. Ze krijgt daarom nu haar eten uit een anti-schrok bak.
Maar maakt dat eigenlijk verschil, snel eten of uit een anti-schrok bak?
Door src_esther
#3417552
Meneer Ko heb ik toen hij KVV kreeg ook een tijdje uit een anti-schrokbak eten gegeven omdat hij anders binnen twee seconden zijn bak leeg had. Ik merkte dat hij meer voldaan was door rustiger te eten. Op een gegeven moment was de anti-schrokbak niet meer nodig. Nu krijgt hij BARF en eet hij rust.
Door Lizzy
#3417588
ellyE schreef: ma 11 jan 2021, 11:44 Mijn kleine cocker van bijna 1,5 jaar, 10 kg, is dol op eten en eet dan ook snel haar bak leeg. KVV is snel weg te werken, haha. Mijn oude bouvier krijgt Brokken voor zijn nier dieet en is niet zo snel. Kleine Penny probeert dus na haar eigen eten, ook de bak van grote Zygo leeg te eten. Ze krijgt daarom nu haar eten uit een anti-schrok bak.
Maar maakt dat eigenlijk verschil, snel eten of uit een anti-schrok bak?
Nou, liever wil je niet dat je hond zo gehaast haar eten op eet, om vervolgens aan het eten van een ander te beginnen (brokken bij nierproblemen zijn trouwens buitengewoon slecht, al was het alleen maar omdat brokken veel te droog zijn voor slechte nieren - beter voer je nog blik. Beter voer je nog een aangepaste KVV bij nierproblemen. Er bestaan minimaal 2 merken). Als ik jou was, zette ik kleine Penny met haar eten ergens anders, weg van Zygo. Zodat Zygo op z'n gemak kan eten en Penny idem, zonder te denken dat ze ergens anders nog meer kan halen. Apart zetten, dat is mijn advies. Honden hebben rust nodig tijdens het eten.
Door ellyE
#3417592
Bedankt voor je reactie. Ik zal kleine Penny ergens anders laten eten, ze eten nu inderdaad naast elkaar.
Over Zygo: hij kreeg altijd Barf tot ze het nierfalen bij toeval ontdekten. Ik heb geprobeerd om te barfen voor nierdieet, zoals hier op de site staat, maar de nierwaarden werden steeds slechter, dus ben ik overgestapt op advies van de DA op Virbac. Dit is bijna 3 jaar geleden, hij is nu 13 jaar en nog steeds in goede conditie 😊
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3417615
Wauw, dat is echt de allereerste ervaring in die richting die in tegenkom. En niet enkel op BP wel te verstaan.
Nou, goed voor Zygo!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door