Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3416886
Ik heb een duitsé herder pup van 8 weken en een witte herder van 11 jaar. Mijn witte herder heeft altijd 5 enkelvoudige dieren per week gegeten . Nu zag ik vleesrollen met 5 diersoorten in 1 rol. Lijkt me heel handig. Neem je die weer verschillend dan zit je met gemak op 7 verschillende dieren.

Is dit nu een goede zet om te doen of is enkelvoudig beter.
#3416893
Djarah schreef: do 31 dec 2020, 20:06 Ik heb een duitsé herder pup van 8 weken en een witte herder van 11 jaar. Mijn witte herder heeft altijd 5 enkelvoudige dieren per week gegeten . Nu zag ik vleesrollen met 5 diersoorten in 1 rol. Lijkt me heel handig. Neem je die weer verschillend dan zit je met gemak op 7 verschillende dieren.

Is dit nu een goede zet om te doen of is enkelvoudig beter.
Er zijn een paar redenen denkbaar waarom je dit niet zou moeten doen. En zeker met een pup weet ik niet of het handig is, eerlijk gezegd. Ten eerste weet je toch niet wat de verhouding diersoorten is. Zit er bijv. 1% lam in en 1% geit en 2% parelhoen en 48% rund en 48% kip? Dan schiet zoiets niet op natuurlijk.... En ja met alle respect voor KVV fabrikanten: ze kunnen toch in het prakje stoppen wat ze willen.

En verder zegt Dr. Karen Becker dat je diersoorten niet allemaal tegelijkertijd moet geven omdat dit de kans verhoogd op een voedselallergie. Dat zit 'm in het feit dat je het lichaam elke dag bloot stelt aan hetzelfde diersoort. OK, die aanleg daarvoor moet dan natuurlijk wel eerst aanwezig zijn. Maar dat weet je van te voren niet, zeker niet met een pup. Beter is dus afwisselen. Zij wisselt helemaal op idiote manier af hoor, daar zie ik geen heil in maar ik kan haar redenatie ook wel een beetje volgen. Mocht ik tijd hebben vandaag, zoek ik het filmpje er even bij.
#3416898
Ik zag het bij dogmeat oa waar ze wel de verhoudingen bij hadden staan.

Maar als enkelvoudig beter is dan ga ik gewoon op de oude manier verder. Alleen moet ik wat meer wisselen dus per merk. Daar had ik nog nooit zo bij stil gestaan.
Ben me met de pup weer even helemaal aan inlezen.
#3417548
Mijn kleine cocker krijgt als hoofdmaaltijd Darf. Dat zijn verpakkingen van 250 gram en daarin zitten inderdaad veel verschillende diersoorten in. Omdat ik vind dat ze afwisselend verschillende soorten voer moet eten, krijgt ze ook KVV van Kiesenbrink en andere merken die ik bij een dierenwinkel tegen kom, met maar 1 diersoort. Ik ga / ging er van uit dat dit Ideaal was?
#3419791
Een wat late reactie,
Toen ik nog barf gaf aan mijn vorige hond gaf ik ook meerdere diersoorten op een dag. Wel vaak bot van het ene en vlees van het andere dier. Maar ook wel wisseling in de ochtend en avondmaaltijd. Dus dat zou in de kvv ook moeten kunnen denk ik.
In Qi's puppen-tijd besloot ik met hem niet te gaan barfen. Ik heb toen gekozen voor 1, in mijn ogen goed merk (bandit) en daarbinnen zoveel mogelijk variatie. Langzamerhand ben ik andere merken gaan toevoegen. Daaruit zijn 2 (niet enkelvoudige ) kvv's gekomen waar Qi het ook super op doet en daar wissel ik mee af. In mijn ogen kun je best wel af en toe zo'n vijf dierenrol geven, maar niet elke dag (ook al zegt de fabrikant dat het supercompleet is)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door